Hingstvisningar 2016

Nä, jag kom inte väg Min resekamrat blev sjuk och 5 timmar enkel väg ensam i en bil lockade inte. Men jag hade ångest där vid 7-tiden när jag var tvungen att bestämma mig. Alla helgstrands hästar är ju fantastiska. Få har ett sånt öga! Finns ju ingen av dem jag inte gillar och jag inte tror på. Så det enda är ju bara att känna sitt sto- ett delikat problem. Hade jag haft sto för det hade jag kunnat ta samtliga Mitt sto är pyttelitet så jag sållar ju bort de små direkt per automatik. Zack ger ju kanonbakben. Min 3-åring e honom har väldigt bra å även om stoet oxå har bra så gör det ju inte att man gillar honom mindre.

I år blir det Revolution till mitt, nu fölar hon vilken dag som helst ett föl e DJdH. De påminner om varandra. Frågan är ju bara om man får tag på doser. Guuuuud va folk där va! Förra året va ju typ 1/3. Känns som att det va Revolution och Ierland som drog. Tror du inte det? Å vem ska man ha som reserv?

Tack för tipset! Det ska jag kolla på!

Troligtvis är det mest Revolution som drar, även om vi mötte en del Ierland-fans i Herning. Lite tror jag superskrällen att mer än hälften av de godkända var Helgstrands bidrar till det ökade intresset också.
Deras villkor nämner ju att vid stor åtgång finns det risk att du inte kan få mer än två doser per brunst, och då delar man nog en del på doserna så det blir intressant att se vilken dräktighet det blir. Efterfrågan är eg. den stora anledningen till att han går bort åt det andra stoet i år. Reserv - Personligen gillar jag Vincent mycket om man vill ha en större häst. Don Deluxe är flott men vääldigt långsam i rörelserna, samt att vi gärna undviker ocd om individen är ung.
Väldigt spännande med DJdH! Vet en bekant som är helt betagen och jag har ju sett en del väldigt fina avkommor. Var kommer den att reggas?
 
Troligtvis är det mest Revolution som drar, även om vi mötte en del Ierland-fans i Herning. Lite tror jag superskrällen att mer än hälften av de godkända var Helgstrands bidrar till det ökade intresset också.
Deras villkor nämner ju att vid stor åtgång finns det risk att du inte kan få mer än två doser per brunst, och då delar man nog en del på doserna så det blir intressant att se vilken dräktighet det blir. Efterfrågan är eg. den stora anledningen till att han går bort åt det andra stoet i år. Reserv - Personligen gillar jag Vincent mycket om man vill ha en större häst. Don Deluxe är flott men vääldigt långsam i rörelserna, samt att vi gärna undviker ocd om individen är ung.
Väldigt spännande med DJdH! Vet en bekant som är helt betagen och jag har ju sett en del väldigt fina avkommor. Var kommer den att reggas?
Åååå, jo... Hade hoppats du skulle säga"nääää, inga problem" haha. Mitt sto är superfertilt så det ska nog vara lungt hoppas jag. Peppar peppar. Vincent är ju helt fantastisk! Minns när filmen på honom från han var 2 år å travade runt i ett ridhus. Sen dess! Men blir han reserven..? Funderar lite på Glamourdale å ge mig själv en ridhäst jag känner jag kanske kunnat rida Don deluxe har jag oxå funderat på till mig själv men jag vill gärna se mer växlar på honom. Ser för statisk ut i gångarterna. Som du säger; stora och långsamma. Men åååå så pampig!

Jag reggar fölet i Oldenburg. Finns ju inte så mycket att välja på känns det som. Men den kommer vara tillsalu direkt. Längtar efter att se fölet. Men Oldenburg blir bra. Tycker de är bra, engagerade och trevliga och tillmötesgående.
 
Idag kl 13.00 är det hingstvisning på Clipmyhorse från Hengststation Heiko Schmidt (EU-station). Det visas även hingstar från Holzeder, Sprehe och Tebbel. Det blir mest hopphingstar.
 
Tack för rapporterna från Helgstrand! Jag funderar på antingen Galaxy Win eller Zappa (kommer han att stå i Danmark nu?) till min 3-åring. Löser man ettstolicens och beställer direkt från dem om det skulle bli så?
 
Tack för rapporterna från Helgstrand! Jag funderar på antingen Galaxy Win eller Zappa (kommer han att stå i Danmark nu?) till min 3-åring. Löser man ettstolicens och beställer direkt från dem om det skulle bli så?
Jag fattar inte som att Zappa ska stå där, men jag kan ha fel. Har inte Zappa vanlig licens? Galaxy är väl ett-sto som vanligt. Jag pratade med dem om vart de kan leverera och de kan köra till Flyinge om man får plats där. Lite kinkig över att fler och fler seminstationen stänger sig för utomstående hingstar. Man vet ju faktiskt inte om man får plats eller inte. Kontrollförslust!
 
Tack för rapporterna från Helgstrand! Jag funderar på antingen Galaxy Win eller Zappa (kommer han att stå i Danmark nu?) till min 3-åring. Löser man ettstolicens och beställer direkt från dem om det skulle bli så?
Förresten så berättade de om galaxy ( om jag förstod rätt- inte säkert) att de varit lite besvikna på fölen då han fått lite sämre ston nu men att det kommit riktiga guldklimpar från honom med rätt sto så de tror mycket på hans arv. Han lättar upp väldigt mkt och ger kanske inte den mest otroliga mekanik i lederna men ger väldigt dansanta å lätta avkommor.
 
Jag fattar inte som att Zappa ska stå där, men jag kan ha fel. Har inte Zappa vanlig licens? Galaxy är väl ett-sto som vanligt. Jag pratade med dem om vart de kan leverera och de kan köra till Flyinge om man får plats där. Lite kinkig över att fler och fler seminstationen stänger sig för utomstående hingstar. Man vet ju faktiskt inte om man får plats eller inte. Kontrollförslust!

Jo, Zappa antar jag att de löser vanlig licens på, är dock inte med på språngrulla ännu och fick inte riktigt klart svar när jag skulle höra mig för på fb var han skulle stå. Kanske avvaktar tills han är visad i DWB också?
 
Blir så glad när jag ser visningar på For Romance, gillar verkligen hur han utvecklats och det känns väldigt kul att ha en FR åring hemma. :) Är lite sugen på att göra en till så kanske tur att jag redan har bestämt mig i år annars hade det blivit svårt.

Don Deluxe gillar jag, jag har ju ett litet kvickt sto så att han är långsam gör ingenting. Synd på OCDn bara.
 
Blir så glad när jag ser visningar på For Romance, gillar verkligen hur han utvecklats och det känns väldigt kul att ha en FR åring hemma. :) Är lite sugen på att göra en till så kanske tur att jag redan har bestämt mig i år annars hade det blivit svårt.

Don Deluxe gillar jag, jag har ju ett litet kvickt sto så att han är långsam gör ingenting. Synd på OCDn bara.
FR va jättefin. Dök in mitt i hans uppvisning. Kul ned fälls efter honom! Det förstår jag

Don Delux är en riktigt goding! Helt tokigt maffigt. Jag skulle också kunna tänka mig honom på mitt sto å det kommer frånen som egentligen vill avla D-blodsfritt. Men han... Han kan få vara mitt undantag. Tror också han funkar på ston som har superlätt för att trampa å liknande. Mitt sto är mer åt det hållet å har lite svårare för flashiga, stora byten så... Nån gång. Men först Revolution å sen Vincent... Å sen kanske....
 
Åååå, jo... Hade hoppats du skulle säga"nääää, inga problem" haha. Mitt sto är superfertilt så det ska nog vara lungt hoppas jag. Peppar peppar. Vincent är ju helt fantastisk! Minns när filmen på honom från han var 2 år å travade runt i ett ridhus. Sen dess! Men blir han reserven..? Funderar lite på Glamourdale å ge mig själv en ridhäst jag känner jag kanske kunnat rida Don deluxe har jag oxå funderat på till mig själv men jag vill gärna se mer växlar på honom. Ser för statisk ut i gångarterna. Som du säger; stora och långsamma. Men åååå så pampig!

Jag reggar fölet i Oldenburg. Finns ju inte så mycket att välja på känns det som. Men den kommer vara tillsalu direkt. Längtar efter att se fölet. Men Oldenburg blir bra. Tycker de är bra, engagerade och trevliga och tillmötesgående.

Vincent kan nog vara en bra reserv, inga problem att få skick och det var bra kvalitet förra året. Har för mig att den enda som inte fick dräktigt med honom var ett byta från Fürst William som såldes, så det blev bara nått försök eller så.
Vi har dräktigt med Glamourdale :) Stoet är en liten bestämd dam med en fantastisk trav så det blir spännande att se hur den blir.
Tror DD's stora statiska gångarter skulle bli svåra att reglera för mig som vanlig amatör, även om det nog känns flott som tusan att sitta på.
 
Vincent kan nog vara en bra reserv, inga problem att få skick och det var bra kvalitet förra året. Har för mig att den enda som inte fick dräktigt med honom var ett byta från Fürst William som såldes, så det blev bara nått försök eller så.
Vi har dräktigt med Glamourdale :) Stoet är en liten bestämd dam med en fantastisk trav så det blir spännande att se hur den blir.
Tror DD's stora statiska gångarter skulle bli svåra att reglera för mig som vanlig amatör, även om det nog känns flott som tusan att sitta på.
Ok, bra med info! Jag har lite svårt att titta på hingstar som jag antagligen kan rida själv haha, roligare att titta på de där flashiga och drömma stort. Glamourdale och DD tänker jag kan vara avkommor till mig att lyxlira runt på då de verkar så snälla! Jag har inte tänkt på hur det ska vara att reglera hästen, det problemet kommer då ;-) Slutar väl med att jag får köpa mig en annan häst. Både mormor och mor till mina avkommor är väldigt snälla men Cortez och Zaffran-blodet ligger under till och kokar så det är hästar som går och går och går. Men jag har ju överlevt dem, fast det kan ju vara ren dumhet från min sida... har ju inte varit snyggt alla gånger.
 

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 455
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 412
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp