Hingstvisningar 2016

Var också på tullstorp. Kände faktiskt att det var lite tråkigt tyvärr. Var kul att se Nintender och Rafael. Zaladin är min favvo oavsett vad h
Hur många här kommer titta på Helgstrand's visning nu på lördag? Vi tittar via Clipmyhorse.
Jag ska dit om mitt dräktiga sto inte ändrar något i planerna. Isåfall tittar jag definitivt på clipmyhorse!!! Visste inte set fick! Tack!
 
Ang hopphingstar på hingstvisningar tycker jag att det är synd att fler inte ställer upp i t.ex. hingstklassen på bruksprovet, man får ju så mkt mer ut av det när det hoppas en ordentlig bana! Sedan kan man såklart åka ut och titta på vanliga tävlingar också, men då får man ju oftast lägga en hel dag för att se 2-3 hingstar.

Jag håller helt med!

Överhuvudtaget begriper jag inte varför inte hingsthållarna vallfärdar med sina hingstar till hingstklasserna på bruksprovet. Det sitter ju massor av potentiella kunder på läktaren då. Själv bestämde jag hingst till fjolårets fölunge just på hingshoppningen då en av hingstarna som jag inte riktigt haft på radarn innan gjorde ett extremt gott intryck på mig
 
Jag ska också dit!

Programmet är inte helt spikat innan visningen drar igång, det brukar komma överraskningar!
 
Då var Helgstrands visning avklarad och istället för att få mer klarhet blev valet ännu svårare.
Zanzier, Franklin, It's Me, Ierland, Baron och Freischütz är intressanta för ena stoet. Så svårt att välja...
 
Då var Helgstrands visning avklarad och istället för att få mer klarhet blev valet ännu svårare.
Zanzier, Franklin, It's Me, Ierland, Baron och Freischütz är intressanta för ena stoet. Så svårt att välja...
Ja jisses vilka pojkar! Mina favvos var Zanzier, Baron, Revolution (såklart), Vincent (alltid) och Don deluxe (igen). Hade jag inte varit färdig hade det ställt till det för mig en del! Tyckte det var lite svårt att bedöma Ierland. Lite Schäfer i traven men det kan ju vara nervositet å spänning. It's me var också jättefin! Zanziers galopp var ju helt jäkla otrolig, men man får nog ha ett lite mer långlinjerat sto. Gärna längre hals å finare huvud. Han e väldigt lik sin far! Baron var så supersöt! En riktigt komplett lite pojk i mina ögon. Tyvärr alldeles för liten för min dam. Avundas dig inte DressagerNerd!
 
Ja jisses vilka pojkar! Mina favvos var Zanzier, Baron, Revolution (såklart), Vincent (alltid) och Don deluxe (igen). Hade jag inte varit färdig hade det ställt till det för mig en del! Tyckte det var lite svårt att bedöma Ierland. Lite Schäfer i traven men det kan ju vara nervositet å spänning. It's me var också jättefin! Zanziers galopp var ju helt jäkla otrolig, men man får nog ha ett lite mer långlinjerat sto. Gärna längre hals å finare huvud. Han e väldigt lik sin far! Baron var så supersöt! En riktigt komplett lite pojk i mina ögon. Tyvärr alldeles för liten för min dam. Avundas dig inte DressagerNerd!
Mindes fel; när jag skriver Zanzibar är det Spartacus jag menar! Zanzibar var väldigt söt han med, inte en favvo dock.
 
Ja jisses vilka pojkar! Mina favvos var Zanzier, Baron, Revolution (såklart), Vincent (alltid) och Don deluxe (igen). Hade jag inte varit färdig hade det ställt till det för mig en del! Tyckte det var lite svårt att bedöma Ierland. Lite Schäfer i traven men det kan ju vara nervositet å spänning. It's me var också jättefin! Zanziers galopp var ju helt jäkla otrolig, men man får nog ha ett lite mer långlinjerat sto. Gärna längre hals å finare huvud. Han e väldigt lik sin far! Baron var så supersöt! En riktigt komplett lite pojk i mina ögon. Tyvärr alldeles för liten för min dam. Avundas dig inte DressagerNerd!

Var du där live?
Zanzier faller på läppen då han är mycket bra exteriört, har bra ben. fantastiskt möderne och jag gillar hans bakben mycket. Likaså känner jag att Baron kommer få väldigt trevliga bakben när han vuxit till sig lite och kan komma tillbaka.
Spartacus är jag inte helt övertygad om, den galopperar fint men jag tycker bakbenen lämnar en del att önska. Liksom Falstaff är han lite plan i korset, Falstaff däremot verkar mycket känsligare.
Zappa visa ännu en gång upp ett fint arbetstemperament tyckte jag, och när han kom tillbaka lite efter de första minutrarnas racing runda tyckte jag han var fin med attraktiva bakben och en vacker sida.
Ierland sjunker baktill när han blir spänd, det kunde man se redan i Herning. Men jag tror ändå på honom, han har ett mycket gedigert möderne och är faktiskt en KWPN med 3(!) gångarter och god överlinje. Stoet han är tänkt till (för det blir nog honom) har inte alls hans lite brett ansatta hals, och hennes avkomma är mycket korrekt så det blir spännande.
Freischütz ligger kvar på framtidens lista - Den verkar vara lite modigare, har lite självkänsla och lekte pajas en del vid hand i Herning. Enda stora nackdelen är skritten, men jag skulle nog vilja chansa på det kanske till nästa år.....

Idag sänder Clipmyhorse live från Dressurleistungzentrum Lodbergen's vårvisning! Klockan 11:00
 
Var du där live?
Zanzier faller på läppen då han är mycket bra exteriört, har bra ben. fantastiskt möderne och jag gillar hans bakben mycket. Likaså känner jag att Baron kommer få väldigt trevliga bakben när han vuxit till sig lite och kan komma tillbaka.
Spartacus är jag inte helt övertygad om, den galopperar fint men jag tycker bakbenen lämnar en del att önska. Liksom Falstaff är han lite plan i korset, Falstaff däremot verkar mycket känsligare.
Zappa visa ännu en gång upp ett fint arbetstemperament tyckte jag, och när han kom tillbaka lite efter de första minutrarnas racing runda tyckte jag han var fin med attraktiva bakben och en vacker sida.
Ierland sjunker baktill när han blir spänd, det kunde man se redan i Herning. Men jag tror ändå på honom, han har ett mycket gedigert möderne och är faktiskt en KWPN med 3(!) gångarter och god överlinje. Stoet han är tänkt till (för det blir nog honom) har inte alls hans lite brett ansatta hals, och hennes avkomma är mycket korrekt så det blir spännande.
Freischütz ligger kvar på framtidens lista - Den verkar vara lite modigare, har lite självkänsla och lekte pajas en del vid hand i Herning. Enda stora nackdelen är skritten, men jag skulle nog vilja chansa på det kanske till nästa år.....

Idag sänder Clipmyhorse live från Dressurleistungzentrum Lodbergen's vårvisning! Klockan 11:00
Nä, jag kom inte väg Min resekamrat blev sjuk och 5 timmar enkel väg ensam i en bil lockade inte. Men jag hade ångest där vid 7-tiden när jag var tvungen att bestämma mig. Alla helgstrands hästar är ju fantastiska. Få har ett sånt öga! Finns ju ingen av dem jag inte gillar och jag inte tror på. Så det enda är ju bara att känna sitt sto- ett delikat problem. Hade jag haft sto för det hade jag kunnat ta samtliga Mitt sto är pyttelitet så jag sållar ju bort de små direkt per automatik. Zack ger ju kanonbakben. Min 3-åring e honom har väldigt bra å även om stoet oxå har bra så gör det ju inte att man gillar honom mindre.

I år blir det Revolution till mitt, nu fölar hon vilken dag som helst ett föl e DJdH. De påminner om varandra. Frågan är ju bara om man får tag på doser. Guuuuud va folk där va! Förra året va ju typ 1/3. Känns som att det va Revolution och Ierland som drog. Tror du inte det? Å vem ska man ha som reserv?

Tack för tipset! Det ska jag kolla på!
 

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 455
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 412
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp