Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På sätt och vis?
Jag vet åtminstone en travarkorsning som gått SM i hoppning, och flera andra som tävlat högre hoppklasser. Dessa var inga slumpartade tjuvbetäckningar, utan resultat av genomtänkt avel.
Men allvarligt vem ska bestämma det då tycker du?
Du? Staten? Gestapo?
Vi lever ändå i ett fritt land.
Men seriöst!?
Hur stor tror du den chansen är då?
Vilken travare (travkorsning) har gått SM ? Och när ?
Jag har inte köpt henne.Otroligt att man kan verka så säker på något som man i själva verket inte har en jäkla aning om.
Och det är dags att inse fakta, du äger själv en travarkorsning. Kallblod, varmblod, whatever.
Dessutom, även om du inte själv har avlat fram den har du ju finansierat denna "vidriga avelsform" genom att köpa den.
Är inte det dubbelmoral i sin renaste form?
Jag har själv haft 2 travare, men skulle ALDRIG komma på tanken att betäcka dem för att få fram en bättre ridhäst.Är det du som avgör vem som är en seriös person eller inte då....nu börjar bli riktigt..... på dina åsikter.....ursäkta men du vet inte ett skit om vilka folk här är så sluta lek någon slags domare över andra. Översittarfasoner är vad det är. Bara för att man har travare betyder det inte att man är oseriös och skiter i sina djur.....du har inte en aning om det där.....
Kan bara hålla med.Att som amatör komma och påstå att man ska avla in en massa suspekt blod tycker jag är att spotta stor kunskap i ansiktet. Det måste hela tiden finnas en tanke bakom allt avel. Inte bara "betäcka" ett trevligt sto.
Det är på grund av sådana här diskussioner som jag önskar att häst- och avelskunskapen var mer utspridd i landet, kanske genom teorilektioner på ridskola?
Ni som dillar om hästrastister, jag undrar hur gamla ni är, 12?
Så man är 12 bara för att man inte delar din åsikt??? själv är jag 29... vet inte du gammal DU är som tror att hästavel är det viktigaste här i världen....det finns större frågor än så....men det är klart viktigast är väl att Sverige ligger nr 1 på avelslistan förstås sen kan vi strunta i resten...
Ledsen, men tydligen är vissa personer för någon slags diktatur om vilka hästar man får ha eller ska ta föl av. Kanske de kan starta ett nytt parti om detta? Typ "Hästdemokraterna" eller något liknande där de kan bestämma att vilka hästar man får avla på och att alla hästar har olika värde efter ras....
Nej verkligen inte du trampar inte på några tår....du trampar bara vatten i mina ögon....jag menade att du tycks tro att du vet vilka som är seriösa eller oseriösa utifrån vilka hästar de har och det är enbart patetiskt.....
Att som amatör komma och påstå att man ska avla in en massa suspekt blod tycker jag är att spotta stor kunskap i ansiktet. Det måste hela tiden finnas en tanke bakom allt avel. Inte bara "betäcka" ett trevligt sto.
Tycker att nivån börja sjunka lite här, men... Jag vill gärna veta vad det är för travarkorsningar? Är det SF du syftar på? Som har 2 procent travarblod?