Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

*kl*

E denna tråden bara för halvblodsägare el..?;)

Ska betäcka mitt lilla halvarabsto med lusitano -08. Förslag mottages tacksamt!:idea: Hon är 2 år iår...

index-5.php.jpg
index-2.php.jpg
index-4.php.jpg

Hade en korsning e. PRE/xx u. ox :love:
Har inga bra hingsttips, men hon ser supersöt ut!:d

Ja, PRE är oxå något jag funderat på.
Har bara tänkt på lusitano för att jag hört att portugiserna använder en del arab/lusitanohästar på tjurfäktningar och det verkar bli bra ridhästar..

Ja, hon är söt och väldigt rättställd och fin i kroppen+bra gångarter (898 p fölmönstr), synd man aldrig lyckas fånga det där lilla extra hon har på korten..:crazy:

För tidigt?:o Jag sitter och funderar redan iaf!
Hoppas några fler än jag;)

Klickbara bilder

Nea,e. As de Thurin Ue. Ramiro's son - xx. Föl nu med Aerline H
Hade tänkt rida in henne ivinter, men kanske ska hon semineras nästa år

Tanke på henne:
Lucky Point HE
Tornesch

Elanca e. Athlet Z ue. Lepanto (Ladykiller xx) - Farnese
Ska betäckas med Tenerife VDL i år

Tanke på henne:
Advokat
Quintender
Looping

Kom gärna med synpunkter!:)

Nu är jag inne på Alligatorn till Elanca, vad tror ni??

Jag tror inte han kommer finnas tillgänglig nästa år..

Dealen är väl att Jaguaren och Alligatorn är här i år och Quite Easy är i Frankrike, nästa år är det som vanligt igen.. Dock skulle jag gärna se att han stannade :angel:

sto 1 är e: Landlord-Irco mena-Herkules-Prince fair xx

Nu har vi köpt ett till sto, så det är väl bara att börja planera för nåsta års betäckning nu!! Just nu är hon dräktig med Cartier (vi köpte henne dräktig 60 dgr nu i helgen :)) Tror de va ett bra val på henne av förra ägaren, mkt pga hans gång då hon haft ganska dåligt betyg på gången både på 3- o 4-års. Fast hon hade 8-9 i hoppning båda ggrna :)
Vill ha en hingst med mkt bra galopp (självk. även trav o skritt) som ger lite storlek, hoppar "amazing", självklart, och ngn som är väldigt "intressant" :) (förslag :)??)

sto 2 e:Landor S-Cortez-Romeo-Favorit
beslutet om Calido på 2-åringeb står fast :)
Hon "läker" fortfarande, vet sa att de kan ta mellan 6-12 månader före frakturen är ok, hoppas och ber bara att hon blir helt återställd då hon hoppar :love::love::love:, annars är de väl tur att man har ett sto så hon kan göra ngt annat istället... Inridningen sket sig ju nu iaf :-/

Upptäckte att även Colleen va e Calido-Landadel så det är ju lite lika där också, tror på den komb.! (Cope de Cour e:Calido-Lincoln (Landadel)) ska leta vidare om ja hittar fler!

tror ni inte sverige är "mättade" på QE !?
Dom kan behålla honom där nere ;)

Jag går oxå i föl tankar till våren.
Har ett fullblodssto e. Le Mans ue. Richard of York.
http://www.ishmanda.se/annie-foto.htm

Till henne har jag funderat på:
Ludvigs Champion
Rambo 910
el. Tornesch

Förtillfället lutar det åt Rambo. Men vi får se.

Har ni några andra förslag??

Trakehner. Tror att det skulle bli en jättesnygg häst! Gärna Herzensdieb som är lite kortare i ryggen än de flesta andra T-hingstar.

Rent spontant tycker jag du ska lägga "skitbra" hingst på skimmelstoet. Hon har ju en oerhört attraktiv stam vilket gör att det borde bli en lättsåld avkomma om du satsar på riktigt bra hingst.

Därför faller Looping bort i mina ögon. En trevlig mycket snygg hingst, men ingen elithingst, inga prestationer och inget högt blup...

Nej kanske inte elithingst, men likväl höjd till A i år;

från http://www.asvh.se/hingstar/hojda_hingstar07.htm;

Looping 876
A
Hingsten Looping 876 har av Avelsvärderingsnämnd Varmblod (AVN) tilldelats avelsvärdebokstav A. Som grund för beslutet ligger avkommornas goda resultat vid unghästbedömningar.
Looping 876 har 48 bedömda avkommor varav 24 i kvalitetsbedömning. Hans BLUP-index för hoppning är 119. Han har därmed visat sig vara en tillgång för svensk hoppavel.

Hur går det med dina funderingar? Vad har du kommit fram till? Nyfiken :)

OM jag jag ska seminera Nea, lutar det just nu åt Lucky Point
Jag har försökt få kontakt med importören för Lancado, för jag vill veta lite mer om honom, men har inte fått ngt svar

Och Elanca har jag ingen aning:D

florestan funderar jag på, han var ju både 1:a i hoppning o dressyr på bruksprovet. annars hans avkomma florencio 1:love: så himla fin! har över 9 i dressyr och 8,5 i hoppning! betäckt med cartier i år, tog sig direkt!:idea::bump:

Jag har faktiskt också börjat fundera på nästa års hingst och är väl inne på att ta en renodlad dressyrhingst denna gången, men har inte kommit så långt att jag listat upp några tänkbara kandidater. :angel:

Jag är inte alls säker, men kanske blir det så att jag betäcker min nästa år, då hon är tre.

Än så länge är hon väldigt valpig, så jag får se om hon är mer färdig nästa år, och förmodligen har jag då sett lite mer vad hon går för.

Stammen är Mackay-Gassendi-Souvenir.

chablisan.jpg

20070804396.jpg

Jag är lite inne på Briar eller Okeanos, då jag gärna vill ha lite storlek till henne och jag gillar de båda herrarna och Magini. Å andra sidan skulle det bli 3 gånger Gaspari, kanske lite väl..

Hon är bara 157 cm än så länge, vet inte vad hon kan tänkas stanna på.

Någon som har andra kul förslag?

Jag har betäckt mitt sto med Tornesch i år, hennes första föl.
Hon är 9 år & e: Maistic- Uskudar Des Malais och tillhör stofamilj 46.

Har sedan godkännandet varit helt kär i Tornesch, han utveckligen har ju inte gått illa heller.

Fölet ska säljas då jag inte har tid för fler ridhästar, har även en 3-åring.

Har redan funderingar på nästa år, eftersom att hon tog sig på första är jag lite sugen på fryst från utlandet, såg en film på Ustinov men kan inget om honom, dock gillade jag vad jag såg.

Ja det är en djungel...
:confused::confused::confused:

Just nu lutar det mer åt San Brasil åt Nea och Cyrano de Bergerac till Elanca
:D
Hoppas dock att Nea ska funka som ridhäst istället:)

Briar lämnar ju stort, och allround:)
Magini är inte så stor, så det kanske inte är att rek. om du vill ha upp storleken?

Ustinov verkar jättefin, och superstam. Jag själv är lite för feg för fryst, har en väldigt begränsad ekonomi

om allt går väl med dräktighet och fölning för mitt ridponnysto detta året så är jag för tillfället väldigt sugen på att använda mig av Bodethal's Notre Petit :d nästkommande säsong.

eller kanske leuns velds elegant... det finns så många fina ridponnyhingstar! :cool:

Jag går runt och funderar på hingst redan nu. "Mitt" första föl är på väg och meningen är att det ska bli ett till, om allt går bra. Nu har jag (turen?) att ha ett sto som är extremt fertilt. Har haft 5st fina foster på 3 st semineringar. Nu sa de på min station att jag kunde välja mindre fertil hingst eller fryst utan att vara speciellt orolig :D

Har läst och tittat runt, fastnade för Escudo, vet dock inte så mycket om honom, det bara sa Klick :angel:

Irco Mena är också het kandidat, men har hört att han ger så pass olika exteriör, och mitt sto behöver kortas upp lite.

Stoet e. Uttini-Bordeaux

Vad tror ni?

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna