Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

Stammen är Mackay-Gassendi-Souvenir.

Jag är lite inne på Briar eller Okeanos, då jag gärna vill ha lite storlek till henne och jag gillar de båda herrarna och Magini. Å andra sidan skulle det bli 3 gånger Gaspari, kanske lite väl..

Är det ett halvblod? Jag har aldrig hört talas om stammen. :crazy:

Jag funderar oxå för fullt på vad jag ska ha för hingst! Kan inte det här så himla bra, så skulle vara kanon med lite tips o idéer :D

KWPN sto e. Indorado ue. Zuidhorn. Ca 164, nätt o ädel, långbent. Vill försöka nedärva hennes typ av modell till fölet... Grejen är att vi precis sålt det stoet, och det är en del av avtalet att vi ska ha hennes första föl. Så jag vill att det ska komma fram en hoppstjärna som gärna ska ha bra gångarter i sig oxå på en gång :angel:

Tasji.jpg

holland.jpg

Funderar lite på Camaro M... Vad tror ni om det? vad ger han för avkommor?

Camaro M kan väl bli bra:)
Han verkar ju lämna fina och dubbeltalanger

Titta på Cyrano de Bergerac! Flera av hans föl har fått 9 på gångarter i år! :) Sök hör på Buke så finns det gamla trådar om honom.

Funderar själv som fasen. Om det vill sig riktigt bra (eller illa - beroende på hur man ser det) så har jag tre ston som kan/ska betäckas 08.

Cashman-stoet vill jag ha Calido på. Det bara måste funka... Kan vi få in Stalypso är han också intressant. Men henne betäcker jag nog inte.

Go on Top - Landadel går till Cyrano de Bergerac om inte hon säljs. Hon blir tre nästa år, så det beror på omständigheterna.

Fullblodsstoet till Cyrano de Bergerac el Hampton (e His Highness). Resever till henne Ludwigs Champion och Ronaldhino H.

Undrar hur mycket jag hinner ändra mig till våren!? :D

Jag har i stort sätt bestämt mig för Cyrano till Elanca iaf! Har inte någon 2a på g.
Nea lutar åt Lancado, men i dagsläget ser det ut som hon ska ridas

Funderar själv som fasen. Om det vill sig riktigt bra (eller illa - beroende på hur man ser det) så har jag tre ston som kan/ska betäckas 08.

Go on Top - Landadel går till Cyrano de Bergerac om inte hon säljs. Hon blir tre nästa år, så det beror på omständigheterna.
Undrar hur mycket jag hinner ändra mig till våren!? :D

Nu kan jag inte hålla mig längre..vem är denne hingst Cyrano de Bergerac..?:confused:

oops...:o
Kom på att det var den hingsten som var såld till sverige men det är hemligt till vem..
Letat som en galning efter bilder o info om hingsten,hittade efter mycket letande..intressant:d

Det lutar åt betäckning nästa år, så jag skulle behöva massa tips och råd :)

Stoet är e Sir Caletto ue Irco Marco. 165 cm hög, hoppar och rör sig mycket bra, men är ganska tuff och hård i huvudet.
Vill ha en lätt och spänstig hingst som framförallt ger ett bra temperament.

Har funderat lite på Corland, vad tror ni om det?

KL.

Sitter också i ta-föl-nästa-år tankar. Detta på ett sto e. Quite Easy-Feliciano.
Hon är liten och nätt i typen och har väl inte de bästa gångarterna som jag kan se nu. Hästen i fråga är född 05 så det beror lite på hur det artar sig på treårstest o så..

Men har ni något tips?
Vill gärna ha lite storlek i fölet och fina ben också ska den ju helst kunna hoppa också :angel:

Aerline H är oxå en god kandidat, men blir inte Cortez hästar ofta spända/tittiga...? Eller är jag ute o cyklar?

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka