Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

*kl*

Mitt sto (Warsteiner - Gassendi - Chagall) är i år betäckt med San Remo (Sandro Hit - Donnerhall - Frühwind). Och jag har ingen aning om vad jag ska ta nästa år...

Det är hennes första föl, så vi måste förstås se vad som kommer ut först. Jag är nyfiken på Sir Donnershall-avkommor. Han får väl sina första godkända söner i år/nästa vår? En Sir Donnerhall med Romadour II-blod i tror jag kan passa.

Tar emot tips: viktig är långa och korrekta ben och mycket god halsansättning. Mitt stos stärkor är skritten (mycket bra), hoppförmågan och modet (en hopphäst i hjärtat). Hon rör sig stort och ganska mjukt. Jag önskar mig mer uppförsbacke och högre ridbarhet.

Jag tycker att Caressini L är lite läcker, vad tror ni om honom?

tog fel på dig och en annan! Sorry

Senast ändrad av en moderator:

Kolla Advokat och Sheraton, tror de har mkt bra temprament. Kan ha tagit fel, men jag har för mig det iaf

Jag ska ta Aerline H till Wilma nästa år. Jag tog Aerline H´s halvbror Cairo i år.. så.. det blir nog bra, hoppas jag. De har båda väldigt trevligt temperament!

fy vad svårt det är med hingstval :p jag tittar o läser o tittar o läser men jag blir bara förvirrad :rofl: ngn som känner som jag? det finns ju så många fina hingstar :love:

iaf, stoet i fråga är e. Sankt Gotthard ue. Indus. Hela stammen: http://www.allbreedpedigree.com/goby2
Född -95, ca 164 cm. Haft ett föl -04 e. New Balance (hos förra ägaren).
Inte min häst utan fasters, men man kan ju drömma lite om en avkomma iaf. ;)

Vill att avkomman ska bli en trevlig allroundhäst, med inriktning på dressyr. Stoet har normala gångarter men lite dålig bakbensaktivitet, så hingsten ska ha god bakbensaktivitet. Hon är en trevlig o positiv häst!
Vill gärna att hingsten är en multitalang! Och avkomman ska inte bli för liten, helst över/runt 165 cm.

Funderar på..
Tsarevitj
ngt fullblod kanske? Stravinsky xx, Mr Carrera xx, Eighty Eight Keys xx..
Alcatraz 1092 (som har Gotthard i stammen)

Vad tror ni??

(har en tidigare tråd om hingstval till stoet --> http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=818366)

:banana:

Jag har nog bestämt mig för nu att ta Quin 1108 till mitt sto! :) Han är ju för läcker :love: Vad tror ni om det? Han står i det stall jag jobbar och har min nya häst i, nära och bra :angel:

Ett tag funderade jag även på Corlensky G... Däremot så är hans farfars far Corrado, som mitt sto har som farfar. Blir det inavel då? Var går gränsen? :confused:

Jag skall betäcka mitt sto äntligen i vår o har verkligen fått upp ögonen på Cagancho efter att ha varit o provridit en supertrevlig avkomma efter honom. Skulle vilja se fler. Empire tror jag kan ge bra men det vet vi ju inte säkert förrens om några år...

Orlando är också en het kandidat.

Måste nu först o främst kolla om hon har en infektion efter 8 års tävlande o inte en koll. Jag får först o främst lära mig att se när hon har brunst. Det är på den nivån jag är;).

Quin är bruksprovsvinnare, så det lär ju inte vara helt fel. Men är han den hingst som passar Ditt sto bäst? Vad har hon för stam? Brister och tillgångar? Har du bilder på henne?:idea:

Folk tror att han kan passa henne faktiskt. Däremot är det ju lite svårt när man inte sett hans avkommor än, men ja... Många säger att man ska våga ta den risken när det är en såpass fin häst.

Jag skickade ett inlägg tidigare i denna tråd, med bilder på mitt sto etc. :D Hon som är efter Indorado - Zuidhorn ;)

Just det, du har bytt avatar!!:D
Jag tog en säker hingst på mitt sto första gången, men nu finns det fölisar efter Quin, har sett en. Jättefin, långa ben och självständig. Bryr sig bara om mamma när det gäller mat, inte annars

*KL*

Ska betäcka mitt hbl-sto (e: Refaat - Favorit - Cosmos xx) till nästa år med Sandakan. Betäckte med honom redan 2005 och hon var konstaterat dräktig på 16 dygn. Sedan lurade hon oss allihop för någon fölunge dök aldrig upp... Skulle betäckt om henne redan i år men orken (och pengarna) tröt efter en tuff vår och försommar med en dödssjuk häst och "stationskrångel" med ponnystoet. Därför får det bli nya tag till nästa år istället. Det som dock har fått mig att vackla lite nu, när det gäller hingstval, är det faktum att D-Day numera finns på så nära håll, i Danmark. Gillar honom verkligen och storleksmässigt hade han kanske passat mitt sto bättre (hon är 1,73). Men det blir nog Sandakan ändå, pga. Flyinges lite mer förmånliga villkor (om de nu inte ändrar dem till nästa säsong vill säga). Men när vi vet om stoet ifråga verkligen kan bära fram ett föl (eftersom hon inte fått något ännu) ska jag använda tyska Sansisco som jag gillar SKARPT.

Ponnystoet (NF, e: Fredriksbergs Dali) som vi "lånat magen" på blev i år, till sist, betäckt med Rodlease Dancing Gold, men tyvärr verkar hon ha resorberat under hösten och brunstade för någon vecka sedan. Visserligen kan ju ston brunsta trots att de är dräktiga, men tror inte så mycket på det i det här fallet. Har fått lov av ägaren att göra ett nytt försök till nästa år, men har inte valt någon hingst ännu. Sneglar (även här) lite åt Danmark, eller (väldigt ev.) åt semin från Holland, men har som sagt inte bestämt mig för något...

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka