Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

Advokan är ett bra val. skit snygg hingst men väldigt bra huvud å dessutom står han på naturlig betäckning och har för mej han e ganska billig med.

Jag gick mycket på galopp på 80-talet så jag har ju sett många släktingar på mödernet + morfar, och det är bra hoppblod på mödernet! Sen vet jag att hennes mamma vann danska derbyt;)

Nobel låter inte illa alls! Själv hade jag tänkt på Hip Hop:D

Jag har ju sett "damen ifråga" och det är en väldigt "petite" liten lady. Men har ändå bra höjd, Och hennes avkommor har bra storlek.

Jag håller med dig Görel om att det är hoppning man tänker på när man ser stammen, men lika mkt dressyr när man ser hennes avkommor, men framförallt när man ser henne röra sig... det är WOW:d kan jag meddela:)

Det blir inte lätt att välja hingst för vissa nästa säsong:rofl:

Jag måste erkänna att jag nästan grät när jag såg att hennes mamma fått flera avkommor efter en halvblodshingst som inte kan hoppa, det kändes som ett sånt slöseri med goda gener.

Fast den ena blev ju 2:a på riksföl så snygga är dom ju ialla fall.
Nä, hingstval är alltid svårt men med denna damen är man inte särskilt begränsad vad gäller släktskap och typ:love:.
Tur att man har folk att älta med...:D

är det nån som ska betäcka med Imre el Thair år 2008 ?? :)

Så länge som han drar in pengar till ägarna lär han väl tyvärr få behålla kulorna.:crazy:

En hingst som fått 27 poäng ska inte användas i avel, jag tycker att det är tragiskt att han används av stoägare som inte verkar kunniga.

:crazy:Har du någon anledning till varför en del ens kan tänka sig att använda en sådan hingst?
Jag menar han måste väl ha en otroligt bra egenskap efter som hantydligen används en del...

Ibland blir jag inte klok på hästmänniskor:crazy:

Elanca e. Athlet Z ue. Lepanto (Ladykiller xx) - Farnese
Är dräktig med Tenerife VDL i år

Hm, jag funderar fortfarande här. Cyrano är jag osäker på, vi får se vad ASVH säger. Sen är jag nyfiken på VDL Pessoa, men vill se helbild, och exteriörutlåtande.
Vi får se om det kommer något intressant vid bruksproven:idea:

Hm, jag funderar fortfarande här. Cyrano är jag osäker på, vi får se vad ASVH säger. Sen är jag nyfiken på VDL Pessoa, men vill se helbild, och exteriörutlåtande.

Heartbeat :love::love: glömde jag, han ligger bra till

Men det var väl länge sedan Cyrano visades upp, har de inte fått svar ännu! :confused:

Bekanta till mig interimist besiktigade en hingst för några år sedan och de fick svar nästan omgående.
Kanske är prestationerna de hänger upp sig på i hans fall, jag vet inte vad det är för krav på prestationshingstarna iofs...........

Skulle vara tråkigt om han inte går igenom.

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.