Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

Nu har jag grubblat och grubblat... Har kommit fram till att dessa är mina kandidater:
Heartbeat
Quin
och möjligtvis Casir Ask, men måste ta reda på lite mer om honom först!

Sitter själv & letar hingst.
Precis köpt ett T-märkt KWPN sto på 1,70.
Lång rygg, långa ben, bra skritt & trav men sämre galopp.
Fader: Kimberley, Cabochon
Moder: Canita Legaat, marco polo

Har tyvärr inga bilder på henne, skall hämtas om ca en vecka :bump:

Vill ha en lite mindre hingst, kortare rygg & med bra galopp samt ett bra psyke då stoet är lite nervigt.
Skall ha avkomman till mig själv, vill ha en trevlig häst som kan göra lite av varje. Men kommer inte bli tävlad på någon hög nivå.

Nästa år eller ev. nästa år igen blir det nog ren prestationsavel för försäljning.

tittar på:

Nobel 944
Aerline H 949
Bocelli
Richfield

Sen har jag inte kommit längre, snurrar i huvudet.

Senast ändrad:

Ja,Cyrano har en väldigt fin hemsida.....men känns inte direkt övertygande,varken i sporten eller på mödernet.Är själv mycket intresserad av Chin Chin blod.Tycker oxå att det finns intressanta Quidam söner på import.Det är alltid svårt.Men söker alltid riktigt bra prestation och toppen möderne hos hingstarna.

knapp

Någon som har förslag till min pärla, på 155 cm
Primör 696 - Trainers Seat xx - vbl trav.

Hon rör sig helt okej, plus för traven. Ingen större hopptalang, försiktig & rädd om sig (river sällan), lite för feg. Rätt så kortlinjerad, lätt i typen. Lugn och trevlig i tempramentet.

Söker efter en hingst som förbättrar hoppförmågan, och storleken.

väldigt kasst hoppklipp
http://www.youtube.com/watch?v=bpICscw68Iw

kasst travklipp
http://www.youtube.com/watch?v=NmE9wNc0NZo

lite trav och skritt, och bilder (några *host* oseriösa)
http://www.youtube.com/watch?v=qvb7mwk1tog

Senast ändrad av en moderator:

Har oxå funderat på att betäcka mitt sto, men är inte så insatt i avel direkt! :crazy:
Så om om någon skulle vilja hjälpa mig med lite hingstar så vore det jättesnällt! :love:
(Hopphingstar)

Jag har ett sto på 170 cm, e. Royal 724 ue. Eminent 585

Hon är lite av den grövre typen. Hon har inte nån jättebra gång så skulle gärna komplettera upp den.

Hittade ingen helbild på henne!

lsklingenui9.jpg

reginahuvudetigrset04xr0.jpg

Absolut värd att fundera på , står inte så långt bort heller .

Nån som har något mer förslag?

Kolla in Lucky Point HE, om du kan tänka dig en yngre hingst. Och Peking som Bollrup importerar.

Nu har jag grubblat och grubblat... Har kommit fram till att dessa är mina kandidater:
Heartbeat
Quin
och möjligtvis Casir Ask, men måste ta reda på lite mer om honom först!

Jag har en ettåring efter Casir som är totalt supercool i temperamentet och hon har väldigt långa ben och i övrigt är hon av en väldigt trevlig modell. Kan starkt rekommendera honom. Har bara hört gott om hans avkommor.
Vet ju förstås inte vad det är för sto du har då jag hoppade in i tråden precis. Mitt sto verkar bli ganska stor och jag tror inte att han nedärver sig direkt litet. Något att tänka på. Nu är mamman närmare 168-169 så lite av storleken kommer nog från henne.

Jag har en ettåring efter Casir som är totalt supercool i temperamentet och hon har väldigt långa ben och i övrigt är hon av en väldigt trevlig modell. Kan starkt rekommendera honom. Har bara hört gott om hans avkommor.
Vet ju förstås inte vad det är för sto du har då jag hoppade in i tråden precis. Mitt sto verkar bli ganska stor och jag tror inte att han nedärver sig direkt litet. Något att tänka på. Nu är mamman närmare 168-169 så lite av storleken kommer nog från henne.

Kul att höra! Jag har kollat upp honom lite mer och har nu nog faktiskt bestämt för att använda honom :banana:
Mitt sto är ca 164, så det borde väl bli alldeles lagom :p

Tyvärr har jag sett en del taxar e.Casir Ask här nere i Skåne på tävlingar. Dock så gillar jag stammen på honom men man bör nog ta det i beräkning om man har ett sto av Svensk stam

Åååååh jag hade inte tänkt betäcka iår men nu blev jag så kär i Dee jost van dyke, nu vet jag inte hur jag ska göra

Titta på Ludwigs Champion!
Jag har just kommit hem från bruksprovet och tyckte att han var en årets överraskning! Han både hoppar och rör sig väl.

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka