Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

Klickbar bild

Elanca e. Athlet Z ue. Lepanto (Ladykiller xx) - Farnese
Dräktig med Tenerife VDL i år

Tanke på henne:
Heartbeat
Peking
Verdi

Kom med synpunkter!:)

Nu börjar det snart närma sig betäckningssäsong ju! :)

Jag tror jag har börja byta åsikt lite... Vad tror ni på Careful till mitt Indorado sto? Uppfödaren som har henne nu har ett föl efter honom och säger att det är det finaste föl hon fått.

Han har inte helt perfekta ben "lindrigt paralellförskjuten och tåtrång fram" , hur är ditt stos ben? Har hon bra ben, tror jag det kan bli jättebra!:)

Verdi är verkligen SÅ fin, men han blir för tung:( Just nu är bara Peking:d aktuell. Får se vad som kommer på bruksprovet:idea:

Ja men mitt sto har inte fel benställning vad jag vet, så det är förhoppningsvis ingen fara :p

Men nu har jag pratat med min tränare som är i Italien, hon vill att jag ska ta någon större internationell topphingst till henne istället... Hon menar att det skulle vara värde i fölet då även om den inte skulle passa mig. Hon tyckte bl.a. att Stakkato skulle vara den ultimata, och Capitol tror hon även skulle vara bra. Jag såg att Flyinge importerar sperma från både en Stakkato-son och en Capitol-son... Nu blev det jobbigt här :confused:

Typ alla använder sig av Cardento... Och många av hans avkommor är fula :angel:

maria-mp; Såg att du hade Heartbeat som kandidat till din häst, jag gick in och kollade på honom och han verkar ju huur fin som helst! :eek:

Vad vet du om den hästen!? Den fastnade jag riktigt för :idea: :d

Det finns ganska mycket om honom här på Buke, har du kollat det?:)

Nej det har jag iof inte, då ska jag göra det :)
Är han fortfarande en stark kandidat hos dig eller?

Då mitt sto lämnar tungt över lag, är jag ute efter mkt ädel, och det tror jag inte Heartbeat är, tyvärr:(

Men Saint Amour 1125 tror jag kanske skulle passa dig perfekt, e. Stakkato, mindre men med fantastiskt hopp. Googla hans namn, man får inte länka här:smirk:

Jaha ok, då förstår jag...

Jo jag tänkte på honom först, men mitt sto är inte stor heller så då tror jag avkomman blir alldeles för liten tyvärr :(

Royal Dance var riktigt snygg!!
Men Rubignon har ju också Rubinstein på fädernet och Donnerhall på mödernet, precis som Royal Dance, fast ett led närmare ;)
Kikade du på hans sida?

Nej inte Briar (även om han är :love:) för att jag tror att han har för mkt nerv och för svårt temperament för mig och dels för att det blir linjeavel på henne...( Briars farmor är e: Ganesco)

Jag hoppas på OS för er!! Föl kan ni alltid få senare ;)
Men har du fler hingstar du kollat på, isf?
Nej en bra häst har ingen färg men får jag välja tar jag hellre en mbrun eller svart hingst, men hey jag har tom tittat lite på en skimmel ;) (Channon) :p Bara de har toppentemperament, är högresta och bra galopp är jag nöjd... typ.

Jag är så jäkla sugen!!!
Hoppas det är meningen jag ska ha en... :crazy:

Om nu inte Briar så varför inte titta lite på Biggles 1015?? Där har du ju både gång och hopp:love:

Jaha ok! Så du tror det skulle bli lagom med honom med mitt sto som är ca 164?

Nämen! Då kanske det inte blir så svårt med hingstval iallafall :P Stakkato har jag velat ha ända från början, men d är ju nästan omöjligt att få tag på honom även om man åker utomlands! Får väl hoppas att en son räcker istället :P

Ja, det ska jag faktiskt ta och göra! Men ska nog vänta till måndag, är nog lite taskigt att ringa på helgen ;)

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka