Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

Hittade att -guinness helt skulle användas till ston av god storlek, så det skiter sig där.
Men jag hittade något riktigt intressant.

nämligen
Rotspon

sug på den du!!

Guiness tycker jag inte passar ditt sto, han känns lågställd, iaf när jag ser honom på banan:o, typ "nedförsbacke"

Varför skulle hon inte hålla sig frisk?! nu är hon väl ändå ok?

Vi behöver å andra sidan lite olika hingstar till våra kryp.

Martina.JPG

Fast hon saknar en massa muskler på den bilden, det var precis efter att hon varit halt en massa.

Senast ändrad:

Guiness tycker jag inte passar ditt sto, han känns lågställd, iaf när jag ser honom på banan:o, typ "nedförsbacke"

Jaså? Nej högställt behöver jag :D
Ska se om jag inte kan åka och titta på Cairo, mailat lite med de som har honom på sin station i år. Han är ju lite till åren och kommer inte stå kvar där nästa år (bara några mil ifrån mig) så hade man fått önska skulle man kanske betäckt i år om man ska ha honom...

Ska försöka se Rubignon live också, ifall han kommer finnas tillgänglig nästa år för han är ännu största favoriten!

Varför tar du inte i år? Tar hon sig tex 20 juli, fölar hon ca 20 juni:idea:

Jag hoppas E tar sig nu, annars ska jag seminera nästa brunst oxå, ca 30 juli

hmf! Har du träffat min häst??! Staketstolpar i rumpan, pinne i benet, sparkskador som lett till akut operation och nästan kostat livet, jag tar INGET för givet.... ;) Jo nu är hon frisk och fräsch men jag hoppas verkligen inget mer händer.

Ja våra ston är inte så lika. Men den där bilden gjorde henne inte riktigt rättvisa va? just det, efter skada skrev du ju.
kunde tyvärr inte se rotspons video för jag har en gammal bärbar dator just nu som hackar för mkt.

Just ja, hon har ju ett gäng korpar över sig, du får förpacka henne i bomull tills nästa år :o Säg till henne att hon börjar bli till åren och att hon bör ta det lugnt.:crazy:

Jag kan säga så här mkt om filmen på Rotspon, Jag trodde först att de länkat till fel film, för man förväntar sig inte att en film på en dressyrhingst utspelar sig på en terrängbana (till att börja med iaf).:love:

Nä bilden på Tanten visar inte alls hur hon ser ut, ska se om jag hittar ngn bättre.

Senast ändrad:

Just det, Nea är fuxen i inlägg 1, som oxå är på min avatar, fick sitt första föl på midsommarafton iår:love:
Elanca, skimmeln i inlägg 1, är ca165:cool: ska mäta henne när jag får hem henne i vinter:smirk::D Hon har haft ett gäng föl

Ja du, egentligen är det en pengafråga. Stoet var skadad i vintras pga en sparkskada och det kostade mig 15-20 tusen i vet-kostnader, vid en tidpunkt när mkt annat i mitt liv inte låg på plus ekonomiskt så sen fanns det inte några pengar kvar för betäckning..
Jag får dock ut bra löner i slutet på sommaren, så kanske att det skulle kunna gå i år ändå, men helst skulle jag vilja ha en tidigare fölis (maj), och så man slipper stressa med semineringen...
Men samtidigt är stoet 19 år, tycker det börjar bli brått...

gha, men nu blev jag ju så sugen!!
Får väl åka och titta på Cairo iaf och se...
Han är inte så dyr faktiskt, men pengar blir det ju ändå i slutändan.

Oj midsommarafton av alla dagar! så sött kort!!! :love:
Vilken hingst är fölet efter?

Jaså Elanca har du inte hemma? Men det är henne du ännu håller på och seminerar i år och ev även betäcker nästa år, eller? Vem betäcks hon med i år?

Oj shit blev det så mkt i vetkostn.?:eek::eek:

Åk till Agneta och kolla på honom iaf, det kostar ju inget.
Det är ju det som är det dumma med avel, det kostar massor...

hittade bara en ridbild på tanten. Hon slipper iaf sin konstiga matte på ryggen.
CIMG0816.jpg

Senast ändrad:

Ja, helt sjukt :crazy:
3 veterinärbesök, mediciner, akut operation i HBG, laserbehandling som försäkringen inte täckte osv och då har jag inte räknat med dubbla foderkostnaderna i många månader efter det pga att hon tappade nästan 100 kg i vikt... Ja å så fick jag nån gammal räkning kliniken glömt skicka i samma veva, taaaack :crazy:

Men det är historia nu! Man ska se framåt :love:

Det är så fint det där kortet! Men hey, det är minsann fint när du sitter på också, har allt sett hur mkt beröm du fick i din tråd med ridfilmen ;) Hon rör sig verkligen fint!!

Jo, ska åka och titta på honom iaf.
Han kan ju faktiskt finnas nästa år med, vem vet.
Annars finns det ju fler hingstar ;)

Oj midsommarafton av alla dagar! så sött kort!!! :love:
Vilken hingst är fölet efter?

Jaså Elanca har du inte hemma? Men det är henne du ännu håller på och seminerar i år och ev även betäcker nästa år, eller? Vem betäcks hon med i år?

Nea äger jag, Elanca håller jag på att köpa. Bägge står på samma stuteri i Flen. Jag satte Nea där när vi bodde utomlands förra året. Hennes föl är e. Aerline H, och ska inte semineras i år.

Elanca semineras nu med Tenerife VDL:d, och tar hem henne när årets föl är avvand (inte mitt föl) ca jan-feb -08

Senast ändrad av en moderator:

Ok, har ju inte fattat hur många ggr du var hos vet, bara att det var mer än en gång. Priserna hos vet har alltid en tendens att skena iväg. :eek:

Ja, det är ju jag som har tagit det fina kortet. :smirk:

Jodå hon går fint med mig med, fast hon tycker nog det är rätt skönt att slippa en "konstig" ryttare och istället ha en som rider normalt och dessutom heter Martina.

Ja har faktiskt fått mer beröm än jag förtjänar känns det som i den tråden...:o

hoppas han finns kvar då.
Ja det är väl det som är problemet, för många hingstar att välja på.:love:

Nea äger jag, Elanca håller jag på att köpa. Bägge står på samma stuteri i Flen. Jag satte Nea där när vi bodde utomlands förra året. Hennes föl är e. Aerline H, och ska inte semineras i år.

Elanca semineras nu med Tenerife VDL:d, och tar hem henne när årets föl är avvand (inte mitt föl) ca jan-feb -08

Jahaa, nu förstår jag bättre.:idea:
Vad smidigt att du kunde ha Nea på stuteriet när ni bodde utomlands, men nu blir det lite "mini"-stuteri hemma istället kanske? ;)
Ska du behålla Aerline H-fölet?

Nu ska jag åka och titta på Cairo på fredag och sen får vi se... i vilket fall som helst ska det bli jätteroligt att se honom :d
klart man blir frestad iom att han inte ska stå på denna station nästa år tyvärr.

Samtidigt har jag fått mail från Rubignons ägare, han ska komma till Öland och tävla i aug (jippi, nära mig så jag kan se honom, hoppas jag inte jobbar!) och de verkar supertrevliga. De har dock inte bestämt om han ska finnas tillgänglig för avel nästa år ännu, men att det kanske går att lösa ändå om man är verkligt intresserad.... Å honom är jag ju väldigt :love: i.
Knepigt!

Senast ändrad av en moderator:

Jaså du är mästerfotografen? Har du någon som fotar när du rider då? Jag har både dåligt med kamera och fotograf :p men en kompis som köpt ny kamera har gjort misstaget att erbjuda sig fota när jag rider, så jag ska ta upp det erbjudandet :devil::D

Tänkte på det med Rotspon, tänk att betäcka med en sån :love: men fryst skulle jag inte våga på min gamla dam, mkt pengar man förlorar om det inte tar sig.

Vad gör du 11-12 aug? Jag tror bestämt att jag jobbar den helgen å har inte schemat hemma men brukar vara en dag och en kväll. Rubignon kommer nämnligen och tävlar SB:1 och Grand Prix på Öland då!! Då måste du hänga med mig och titta :d

Japp är mästerfotogaf, nej ingen som kan fota mig när jag rider tyvärr.:)

Jag gör nog ingening den helgen oc följer gärna me och tittar.:banana:

Jag går oxå i föl tankar till våren.
Har ett fullblodssto e. Le Mans ue. Richard of York.
http://www.ishmanda.se/annie-foto.htm

Till henne har jag funderat på:
Ludvigs Champion
Rambo 910
el. Tornesch

Förtillfället lutar det åt Rambo. Men vi får se.

Har ni några andra förslag??

Jag har planer på att betäcka 2008 med Fetcher N! Är inte helt 100 på om jag ska betäcka eller ej, men om jag ska så blir F mitt förstahandsval...

Återkommer kanske med bilder på mitt sto, har inga som gör henne rättvisa nu på datorn...

Jahaa, nu förstår jag bättre.:idea:
Vad smidigt att du kunde ha Nea på stuteriet när ni bodde utomlands, men nu blir det lite "mini"-stuteri hemma istället kanske? ;)
Ska du behålla Aerline H-fölet?

Ja, det var och är väldigt bekvämt. Nu har vi kommit fram till att Nea och Miss Venus får gå kvar tills Elanca också kommer, typ februari, mars. Sen är det meningen att ha avel i liten skala hemma:) Miss Venus e. Aerline, vill jag behålla

Har du kollat Cairo?

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna