hingsten Satisfaction

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Legend
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 638
L

Legend

e.Stakato
Millegarne har en 2-årig hingst som dom ska visa fram e.Satisfaction..(enl.deras hemsida)
Nån som känner till den hingsten,hittade inget direkt på den mer än att den var inte så gammal?
Lyckades inte hitta nån bild el.så..nån som vet nåt?;)

Sv: hingsten Satisfaction

puttar ner..

Ingen som hört talas om den här hingsten eller som vet var man kan få info?:confused:

Det är inte så att Stakkato nedärver liten storlek överlag då? Saint Amour är väl också rätt kort i rocken?

Satisfaction I f.1999 mbr e.Stakkato-Calypso II-Abajo XX
HLP Dressyr 118,20 (9) hoppning 116,90 (7)
Totalt 123,76 (7/50) 300-dagarstest.
Äldsta avkommorna födda 2004.Han ska enligt Celle vara 1.62. men då man i Tyskland gärna "höjer" lägre hingstar kan man fråga sig hur liten han är ?
http://landgestuetcelle.de/cms/front_content.php?client=1&lang=1&idcat=16&idart=232

Tack för länken..där fanns äntligen bilder.
Jag var ju inne på Pedigree o där stod att han var 162 o stakkato var 163...jag kommer ihåg när sankt amour kom skulle han va 162(o är enl.sin hemsida)men jag har för mig att han mättes in till lägre på bruksprovet men kommer inte ihåg om det var 160 el.nåt lägre:confused:
Har för mig att det stod just om hans mankhöjd i ridsport el.nåt att det var sagt att han var 162 när han togs hit o att det inte stämde när dom mätte in han på bruksprovet..det är väl inte riktigt just att "höja" lägre hingstar..om det nu är så..:eek:

Saint Amour är mätt till 1.60 (7 år) men jag har för mig att han vid första mätningen vid bruksprovet blev 1.59, men att man överklagade och krävde ny mätning. Han höjde sig då en centimeter.

Pratade med en som arbetar för Celle som berättade att Satisfaction hoppar OK - ingen bländande stjärna men okej. Märk dock att han tävlar svår hoppning men han ska inte ha "stakkatogummit". (Har inte sett honom hoppa själv.)
Det negativa han sa vara att det inte var någon vacker häst. Lite tråkig äldre modell av häst samt att han var för liten. Nu vill de iofs ha jättehästar i Tyskland :D

Vad var det mer än Satisfaction? Hoppas 2-åringen ser fin ut för det skulle vara roligt att få in Stakkato lite längre bak, så aveln går framåt. (Säger jag som gärna skulle betäcka med gamlingarna Caletto II, Cantus mfl om jag kunde).
För övrigt så har jag sett fler mycket fina hästar med Stakkato som morfar så jag tror att han göra sig bra där också.

Tack för länken..där fanns äntligen bilder.
Jag var ju inne på Pedigree o där stod att han var 162 o stakkato var 163...jag kommer ihåg när sankt amour kom skulle han va 162(o är enl.sin hemsida)men jag har för mig att han mättes in till lägre på bruksprovet men kommer inte ihåg om det var 160 el.nåt lägre:confused:
Har för mig att det stod just om hans mankhöjd i ridsport el.nåt att det var sagt att han var 162 när han togs hit o att det inte stämde när dom mätte in han på bruksprovet..det är väl inte riktigt just att "höja" lägre hingstar..om det nu är så..:eek:

I Tyskland (vet inte hur det är i Holland tex) mäter man gärna upp små hingstar. MEN då ska det vara hingstar man verkligen vill ha i aveln och inga på gränsen till godkännande.
En annan egenhet de har är att de mäter ner hingstar också. Jag tycker om Stedinger tex, härlig hingst med bra stam. Men några 176 cm är han nog inte, skulle satsa på 180+. Han verkar dock inte nedärva sin egen enorma storlek, inte för att de små direkt men ändå...

*kl* Är det inte så att Don Primero också var sagd att vara 1.67 när han verkade i Tyskland?

Pratade med en som arbetar för Celle som berättade att Satisfaction hoppar OK - ingen bländande stjärna men okej. Märk dock att han tävlar svår hoppning men han ska inte ha "stakkatogummit". (Har inte sett honom hoppa själv.)
Det negativa han sa vara att det inte var någon vacker häst. Lite tråkig äldre modell av häst samt att han var för liten. Nu vill de iofs ha jättehästar i Tyskland :D

Vad var det mer än Satisfaction? Hoppas 2-åringen ser fin ut för det skulle vara roligt att få in Stakkato lite längre bak, så aveln går framåt. (Säger jag som gärna skulle betäcka med gamlingarna Caletto II, Cantus mfl om jag kunde).
För övrigt så har jag sett fler mycket fina hästar med Stakkato som morfar så jag tror att han göra sig bra där också.

Det var ju en uppställd bild på Satisfaction o han sa nog vad jag tänkte men jag "vågade" inte skriva det...:angel:
Vad det är mer på 2-åringen(skriver som det står på hemsidan);
e.Satisfaction (e.Stakkato)-Lastro(Landadel)-Genever-Gotthard
Det är en huvudbild oxå..
Jag tycker oxå Stakkato är intressant så jag hoppas den är fin o går igenom o framförallt att han har bättre storlek,resten av stammen känner jag väl igen men säger mig inte så mycket men du kanske kan den bättre..;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 408
Senast: Gunnar
·
Avel Råkade läsa ett avelsvärderingsutlåtande(?) i blå basen där det stod att hingsten kom från samma stolinje som hingsten Udd och denne...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka