Hingsten Furidant

Sv: Hingsten Furidant

Hej!

Tänker vi på samma Red Hot Chili Peppar? En fux utan så mycket vitt. Men han kommer från Gotland och står ny i Grödinge söder om Stockholm. Är nu i tävlingskondition och skall börja tränas finslipas av K G Svensson som gästar Runsten vaannan torsdag

Sv: Hingsten Furidant

Ditt sto är definitivt från en gotländsk stam! Hennes stostam kommer från gården Bäcks i Väte som bland annat födde upp Urbino. Floras mormorsmor var mamma till Urbino.
Floras mamma Ritsa var även mamma till Jatza som har hoppdiplom och gått flera CCI*** (Svår lång internationell fälttävlan), hon gick bland annat WC-finalen i Pau (tror det var 2003?).
Ritsa är Elitpremierad.

Segraren i årets breeders trophy och championatet i fälttävlan för 5-åringar kommer ur denna stostam. Hon är resultatet av linjeavel på stoet Miss som är mor till Urbino då hästen ifråga är efter Feliciano-Urbino-Anart-Rockad-Jovial-Mistral xx.
Även segraren i årets 4-årschampionat i hoppning kommer ur samma stostam.

jag har koll på min gamla dams stam och vet att hon är född och uppvuxen i väte, klintehamn ;-)
Är kul att läsa om den gamla stammen emellanåt, Florpan var en helt fantastiskt häst som jag fick förmånen att köpa på hennes "äldre dagar" och ha tills hon sorgligt nog fick benet avsparkat i hagen, gick ej att laga :-(
Hon var pigg, stark och snygg, såg mer ut som en 10 åring än sina 18 år som hon var då hon somnade. Saknar henne än idag trots nya älsklingar i stallet.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 871
Senast: Kajsalisa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!