Hingsten Bayron 885!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Royal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 75
  • Visningar Visningar 11 361
Sv: Hingsten Bayron 885!

Mamman var ca 158 tror jag. Inte jag som fött upp honom, men han borde ju ha blivit betydligt större om man bara ser vad som ligger direkt bakom. Hanvar dock hingst tills han var sex och då kan de ju bli ett par cm mindre än om de kastreras tidigt.

Ja okej, ja det brukar ju spela in. ;)

Första tävlingen fick vi 57% men det var rättvist då hon gjorde en del missar p.g.a. orutin. Så jag är nöjd ändå!

Vi ska förhoppningsvis tävla en gång till i år, innan hennes mamma-ledighet. Hon är betäckt med Nobel 994.

Ja okej, ja dom första gångerna ska dom ju bara titta på miljön och så, så det går säkert jätte bra nåsta gång :banana:
Jaha så skoj med bäbis :love:

Skulle vilja veta lite mer om dena hingsten då jag har köpt en 1 åring efter honom, gärna bilder och nån film om nån har de? Vill veta allt om denna hingst :idea:)

Jag känner inte Bayron själv, men kompisen äger en syster till honom, de har samma mamma, Bali, men hon är e. Ganesco f.1987, Balinesca. Hon har gått som avelssto hela livet och hittills fått 14 föl, och hon är nu dräktig med Bocelli. Stoet har ett underbart temperament och främst goda gångarter som hon nedärver + att hon nedärver en mycket god ridbarhet. B la har hon fått avkommorna Bisazz som fått extr+gång 98899 8999, 2:a på riks, och Belinda 88888 8889 och även 109 i löshoppning, Berezina 998710 6999 på kvaliteten.
Jag har även träffat en helsyster till Bayron, Breeze, hon fick mycket fina poäng på extreriör+gång på kvaliteten 88778 samt 8999 och är nu avelssto.
Kompisen har även en avkomma till Bayron som går som avelssto pga skada i tidig ålder. Hon hoppade tydligen helt fantastiskt, men var ganska het, kompisen fick köpa henne för ett bra pris efter att hon hade hoppat in i spegelväggen vid löshoppning och skadat sig... hon är pigg i temperamentet, men otroligt snäll.

**KL**
Lite förvånad blev jag allt när jag såg HUR få ston Bayron fick, 03/20, 04/14, 05/14 och 06/10, det kan jag tycka är fantastiskt underligt på en så trevlig hingst (iallafall vad jag kan läsa mig till, känner inte hingsten). Jag kan tänka mig att en del dressyrston försvinner pga att Bernstein/Napoleon och Utrillo redan finns nära i stammen, men ändå?
U

Ja det är extremt tråkigt att så få insåg hans värde. :( Men jag tror mycket beror på att han inte visades upp så himla mycket.

Det var ju därför de sålde honom i år. Jag är glad att ha en (snart två) avkommor iaf. :)

Ja det är extremt tråkigt att så få insåg hans värde. :( Men jag tror mycket beror på att han inte visades upp så himla mycket.
Kan man ju undra varför vissa hingstar får mängder av ston utan att visas upp...
Konstigt det där. Han förtjänade fler ston även Ravell...

Det beror säkert på vad de har för stam och sådant där. Bayron var ju svenskstammad och många går ju mest på de nya tyska hingstarna, oavsett om de vet vad de lämnat eller inte.

*kl*

En liten fråga ang. Bayron:

Har Flyinge ägt honom under någon tid? Eller har han stått som hingst hos flyinge?

*nyfiken*

/Kristin

Har bara sett en Bayron avkomma men hon är fruktansvärt fin :bow: Jättefina gångarter och mycket trevligt temperament, är nu exporterad till Norge och ska visst gå dressyr där motsvarande MSV. Överlag mycket lik sin far

f.1999 ue.Good Future 741
Bigareau.JPG

*kl*

En liten fråga ang. Bayron:

Har Flyinge ägt honom under någon tid? Eller har han stått som hingst hos flyinge?

*nyfiken*

/Kristin
Ja, han stod en säsong på Flyinge när Kyra red honom, har för mig att det var 1995. Men han ägdes på den tiden av Gränsbo.

Ok - jag tackar för svaren! Det var min hovslagare som undrade;)

På lördag hämtar vi vårt eget Bayron sto (ueChirlon) som vi ska ha till avel:bump:

/Kristin

Ingen som har nån film, jag är jätte intresserad på hur bayron rör sig?

Det stämmer att han stog på flyinge då, de hade försök med fryst sperma från honom och mitt sto deltog i det försöket. Stoet blev dräktigt men tyvärr så dog fölet bara fem månader gammal hon fick sådan där otrevlig lunginflamtion när dom får bölder i lungorna, den heter ju något speciellt något typ rodococcus eller åt det hållet.
Det var synd för det var ett fint och mycket specillt litet föl :cry:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 704
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka