Hingsten Bayron 885!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Royal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 75
  • Visningar Visningar 11 361
Sv: Hingsten Bayron 885!

Det stämmer att han stog på flyinge då, de hade försök med fryst sperma från honom och mitt sto deltog i det försöket. Stoet blev dräktigt men tyvärr så dog fölet bara fem månader gammal hon fick sådan där otrevlig lunginflamtion när dom får bölder i lungorna, den heter ju något speciellt något typ rodococcus eller åt det hållet.
Det var synd för det var ett fint och mycket specillt litet föl :cry:

Så tragiskt :cry:

Har en två-åring ( f-06 ) efter Figaro R - Bayron.
Temperamentsmässigt jättetrevlig och även rörelsemässigt men dock inte helt korrekt fram:angel:. ( Se pappa.. )
Blir förhoppningsvis närmare 170cm i mkh.
Mäter idag strax över 160.

Gå in på tråden "Misslyckade kombinationer" där finns det lite kring Bayron. Annars vet jag själv ingeting om denne hingst.

???.
Bayron är en jättetrevlig hingst som ofta nedärvt bra gångarter.
Tyvärr såldes han till utlandet.

Tycker inte mitt sto är ngn "misslyckad kombination,":) dock är hon lite inåt-tåad men hon rör sig bra.

Självklart är inte alla avkommer till Bayron misslyckade kombinationer i mitt fall föll det sig bara så. det blev inte bra men det hade ju lika väl kunnat bli tvärtom och man ska ändå komma ihåg att hennes gång var väldigt bra så allt var ju inte dåligt och allt beror inte heller på hingsten,stoet har också del i det hela så det var ingen kritik riktad till Bayron utan bara ett konstaterande att kombinationen mellan honom och mitt sto inte blev så bra.

Jag har en valack född 2004 e.Bayron-Labrador-Falstaff-Hertigen. Han är runt 162cm i mkh vilket passar mig bra då jag inte är så stor.

Han skrittar okej, inte världens övertramp men energiskt och genom kroppen. Traven och galoppen är mkt trevliga och det går nog att rida fram ännu mer.
Han löshoppar okej, har bra inställning och tar tag i hindret och är orädd. Däremot är han ganska oförsiktig och har varierande teknink:angel:
Han är världens snällaste men är ganska klumpig och snubblig. Jag hoppas på att det har att göra med att han fortfarande är unghäst och att det växer bort. :p

Finns det verkligen ingen som har någon film på bayron har letat överallt men híttar ingen. Vill ju så gärna se hur han rör sig. Tacksam för svar!

Synd jag inte hade filmkamera när jag hälsade på honom men hur som så är hans trav enorm och han klippte en långsida på ridhuset på några sekunder, visaren fick springa benen av sig för att hänga med.

Synd jag inte hade filmkamera när jag hälsade på honom men hur som så är hans trav enorm och han klippte en långsida på ridhuset på några sekunder, visaren fick springa benen av sig för att hänga med.

Ja var ju jätte synd att du inte hade de ju :( men har han bra gångarter annars? Du har ingen video på din efter bayron eller hon har inte fått hans gångarter? Om du har hade det varit kul att se :banana:

Han har ju 8 på skritt 10 på trav och 9 på galopp så det räknas väl som rätt bra gångarter ;)

Har filmer, men inte på den här datorn.. Ska se om jag kan fixa fram. Inte för att hon är lika bra som han kanske, och dessutom ung och inte färdig..

Han har ju 8 på skritt 10 på trav och 9 på galopp så det räknas väl som rätt bra gångarter ;)

Har filmer, men inte på den här datorn.. Ska se om jag kan fixa fram. Inte för att hon är lika bra som han kanske, och dessutom ung och inte färdig..

Jo de har du ju rätt i heee ;),
Ja hade varit jätte kul att sett nån film, nä de förstår jag att hon bara är unghäst men är ju kul att se om hon liknar min lilla kille, kan ju slänga in en bild på min ju. Här kommer 2 bilder på min bayron kille ( 1 år och 8 månader)
http://i157.photobucket.com/albums/t65/herchan/jan08003.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t65/herchan/Vintern07022.jpg

Har du hittat nån film på din lilla polle :idea:

Måste försöka filma min lille kille. Han har faktiskt riktigt bra gångarter.

Hittade bara en bild på honom i datorn.

DSC00459.jpg

Hon grejar bara när hon är under uppvärmning eller inte orkar. Vid slutet av passen går hon riktigt trevligt, men det är rätt långt kvar till perfektion om man säger så ;)
Ska försöka få filmat lite mer när det går riktigt bra också..

Hon är väl 164 cm eller något sådant.

Hon grejar bara när hon är under uppvärmning eller inte orkar. Vid slutet av passen går hon riktigt trevligt, men det är rätt långt kvar till perfektion om man säger så ;)
Ska försöka få filmat lite mer när det går riktigt bra också..

Hon är väl 164 cm eller något sådant.

Okej, såg bara så roligt ut då min oxå gör så :) Okej hon ser större ut än 164 cm, fast det är kanske för att hon är så maffig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 704
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka