Hingstar i ASVH som ej löst licens

rebus

Trådstartare
Satt och kollade lite på faktabladen och blev förvånad när det på flera av hingstarna i hingstkatalogen ej har lösts licens för ännu.

Man får väl inte använda hingsten i avel innan licensen är löst?

Sv: Hingstar i ASVH som ej löst licens

Många hingstar saknar något provresultat vilket gör att licensen inte är löst ännu. Så var det härom året när hingsten jag ville använda inte fanns med bland de som löst licens. Jag ringde ASVH och sedan kontaktade de hingstägaren och inom ett par dagar var han med bland licenserna.

OK, då finns det vissa hingsthållare som kanske inte har tagit prover på sina hingstar i år, konstigt tycker jag när det gäller stora hingsthållare ( det gäller speciellt en hingsthållare med många hingstar som inte har löst licens på någon ännu).
I Sverige börjar väl säsongen generellt runt den 1/4 på många stationer, det är snart en månad den varit igång "på riktigt".

I mitt fall var det inte så att proverna inte var tagna men provsvaren var inte inskickade.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Bufera
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 569
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 235
Senast: MML
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka