Hingst till avel????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Calimero
  • Startdatum Startdatum
C

Calimero

Jag är ägare till en i år treårig hingst. Planerna är att få honom godkänd till nästa år. Tänkte använda honom till avel i den mån intresse finns. Nu undrar jag bara var man kan få reda på mer om ex. språngavgifter, levande föl avgifter mm. Finns det någon sida på nätet där man kan läsa mer eller finns det någon här som kan förklara lite mer för mig.
Jag har koll på allt vad gäller godkännande av hingsten men sen brister kunskaperna. :confused:

Sv: Hingst till avel????

Avgifter beror ju väldigt mycket på vad det är för ras....... :crazy:

Oj då det glömde jag skriva, :D Det är en PRE!!

Aha, vet inget om dem egentligen men borde dú inte kunna söka på nätet och se om du hittar någon hemsida där avelshingst finnes, ett annat alternativ är att köpa Ridsports avelsnummer när det kommer ut och lusläsa annonserna där :)

vad kul med en ny P.R.E hingst!
ska du godkänna han för cria caballar nästa år?
Tyvärr så har dom ju tagit bort poäng på avels korningar!
Men det kommer att komma utställningar både i danmark och sverige för våra hästar nästa år!
Där tycker jag du ska börja ! Sen ser du vilka poäng han kommer att komma upp i, efter det så tar du ställning i fall han ska gå i avel eller inte. Det är så spanjorerna tar ut en avelshingst ;)
Sen så om man har ett P.R.E sto så har ju hans stam oxå en del med saken att göra ! Angående priser så tycker jag att det bästa är att du kanske ringer runt till några hingstägare och frågar vad dom ligger i för prisklasser ;) !
Men ärligt så tycker jag inte att du ska använda honom när han är så ung! bättre att låta honom mogna ordentligt ! Våra hästar mognar ganska så sent! det gäller både för inridning/körning och avel för hingstarna! Det är inte min mening att låta som em moraltant :o men när man själv föder upp dessa hästar ! så vill man att allt ska bli så bra som möjligt både för den enskilda personen som har dessa hästar och för rasen!
P.R.E hälsningar :)

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 676
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 541
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka