Hinderhästar filmade i ultra-slowmotion

Topolino

Trådstartare
Hittade dessa korta men högupplösta filmerna från Cheltenham Gold Cup 2006.

De är filmade med en kamera som tar 1000 bilder per sekund och resultatet är minst sagt trevligt att se:

Film 1

Film 2

Sv: Hinderhästar filmade i ultra-slowmotion

fullständigt fantastiskt - tack topolino

tack camilla - fins inslag om WoA tyvärr infriade han inte förväntningarna

kul se mouse morris yard - för jag har nyligen köpt en häst som varit i träning där för ett par år sen .... stallkamrat med WoA, alltså...

Häftgt att se dom två första filmerna.

Men jag fattade inte mycket av vad dom sa i nummer 3:D
Tycker ändå att jag är hyfsad på engelska men det var för det mesta obegripligt, jag som hör dåligt eller dom (speciellt tränaren) som mumlade?!:p

Det var irrrrländska :devil:. Jag måste säga att jag inte fattade speciellt mycket heller. Det var liksom det som var huvudattraktionen!:angel:

Vet inte exakt och är dessutom ganska säker på att det varierar från hinder till hinder (det är alltså hinder, inte häckar). Det där var från Gold Cup så jag gissar på att höjden låg på mellan 140 till 160 cm. Tror minimihöjden på hinder ligger på knappt 140 cm i england/irland.

Någon annan kanske vet mer exakt?

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 064
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 215
Senast: LenaH
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka