High Chapparall

Sv: High Chapparall

Jag kommer oxå på lördag, men det blir lite familjesemester oxå så jag har med mig "gubben å ungarna" så det blir väl inte precis bara tävlingarna för min del... Tänkte iaf ta med kameran och fota en del för att ha att måla efter. Är mammaledig nu men snart börjar arbetet i ateljen igen å då vore det väldigt kul att ha massa fina westernbilder att måla eller skulptera efter och eftersom alla tycker att jag borde måla nåt annat än hästar hela tiden så ska jag ju självklart aldrig sluta med det, finns inget vackrare än hästar ju! Men för att göra alla glada så kan jag ju måla dit lite cowboysar oxå :D

*kl*
Ja, nu är väl de lyckliga tävlande på väg till HC. Lycka till alla bukefalister, det ska bli ett sant nöje att även i år få njuta av alla duktiga ekipage!!:bow: :bow: :bow:
Hoppas att jag träffar på några skojiga bukefalister trots att det inte verkar bli någon direkt träff:angel:
Ha det så gott alla westernälskare!!!!

*kl*

Hur ska vi se att vi är bukefalister då?
Jag vill ju veta om jag träffar på någon :D
Gå runt med stora T-Shirts med "BUKARE" tryckt på kanske ;)

Jo det är ju ett problem... Tänkte hoppa på alla glada människor och säga; Åhhh du måste vara en bukefalist som är så glad och verkar så trevlig!!!
Heja gärna på mig, jag kommer att ha jeans, boots och hatt;) inga problem va????:crazy:
Hade varit himla kul att träffa er alla IRL, hoppas att jag kan lista ut vem någon av er är!!!

OK, på fredagen (på dan) kommer jag troligen att ha ljusgrönt linne, jeansshorts, gympaskor och mörka solglasögon, eventuellt hatt. Jag skulle bli helt överlycklig om ni kunde komma fram och presentera er:bump: :bump: :bump: på kvällen vit kråsskjorta, jeans, jeansjacka och vita boots, förhoppningsvis vit hatt (om jag hittar någon skön att köpa!!).
Hoppas att det finns någon tuff bukefalist som kan ta kontakt.:banana: :banana:

på torsdagen kommer jag vara klädd i jeans (mörkare blå) och en vit t-shirt...sen kommer jag ha en väldigt grön tröja med vit text på, om det är kallt...har jeansjacka med små stjärnor på (nitar, typ)...och brun hatt :idea:

Tja jag spanar väl efter hatten och jeansjackan då, dom kanske kommer på fler gånger...:bump:

*Kl*
:( Jaha, nu sitter jag här igen, fast jag egentligen ville va kvar där....:cry: på HC...
Men tälten blev kvar hemma, då jag va 100 på att det va fullt.
Nästa år skall jag banne mig ha det med mig...in case of:cool:
Nästa år....:cry: , EEEEEvighet dit...

Ja, jag har rykande färska bilder på Erik, men vill ha "lov" 1st, innan de kommer ut....förrästen har han nog egna.

En sak e säker, han kommer att ha rosetter även i Bolebending i framtiden...:bump: :bow:

Men hönni, dagens ledsamma historia:
En HÄST blir sparkad av, om jag försod rätt, av sin Taem kompis häst....är inte hundra på vilken häst det va, men en Arab tror jag och skimmel, den som sparkade va skäck...
Nån som har mer info och ge efter helgen, vore jag glad...
Jag tyckte allt tog en Evighet , innan h*n kunde transporteras därifrån....men till vad?
Till min Fasa, står transporten vid infarten till Ljungby N, med hästen utanför....2 tim efter skadan skett....
När vi kom hem...
Varför? Skulle de till Ljungby klinik? Fanns det inte på närmare håll rgn?
Usch, jag tycker det är så ledsamt när sånt händer...:(
Vill gärna veta om det blir ett lyckligt slut....snälla:crazy:

Du ska inte dit mer i helgen då????
Själv sitter jag och väntar på skjuts, räknar med att vara på HC lagom til första start.
Har ta mej sjutton lite resfeber, har längtat ett år till den här dagen!!! :bow: :bow: :bow:

*Lånar knapp*

Det är ingen som har några resultat att dela med sig, vi har en flock ryttare från klubben på plats som tävlar.

Lyckost dig...:( :crazy: Är aaaaaavis...
Nä, tyvärr det blir inget mer HC för mig iår...

Fredag hade jag kunnat va där oxå, men som sagt, vill inte köra tor en gång till....så jag tog en 1,5tim tur m min häst hem till byn där hon fick rasta i trädgården en ½tim...innan vi red tillbaka...
Det va mkt för henne och tänka på...
Över E4an (bro), över bron på Lagaån och så alla hus, bilar, ungar och sist men inte minst vår trädgård med mkt undrande grannar:D
På tillbakavägen tog vi tunneln under E4an...ack vad hon har o smälta...
På kvällen va vi bjudna på fest, jobbar lör-sön och sön har jag träning m egna hästen....
Så nästa år skall jag planera lite bättre...skriva stora plakat till fam...MAMMA/FRU upptagen i flera dar under v**;)
Hoppas du/ni har kul där...

såå nu har jag tagit lite kort på start nr. 114 och 15
ska jag lägga ute det här eller ska jag skicka det i ett PM..??

Jag tycker du skall avvakta....tills 114 är "hemma"...:smirk:
Men 15? Är det oxå nån på Buke?
Nä, den va inte med i torsdags, då jag var där...

Araben som blev sparkad klarade sig tydligen utan några större skador! men visst är det tråkigt att se...

Har också några bilder på erik! och massa andra!:banana:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar