Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: herregud

hej vill bara tacka för allhjälp=) jo jag ringde och hon gav vell med sej och jag fick tillbaka hästen.. han mår bättre nu och äter för fullt=).. men dom jag pratat med som är väldigt kunniga om hästar sejer att dom ridit donder ryggen med fel sadek på honom!?? han har bulor överallt på sidorna av ryggraden?? hur får man bort dom.. har låtit dom vara i nästan 3 veckor nu och dom försvinner inte=/ nån som vet :cool::angel:

Om hästen fått riktiga tryckskador av sadeln så tar det längre tid än 3 veckor innan de försvinner. OM dom alls försvinner. Blir dom kvar får man anpassa sadel och vojlock efter med. Typ en tjock vojlock med hål vid bulorna så att inte sadeln kan trycka på eller irritera dem.

ok ja de fanns ju tydligen nå medel mot sånt nu men flaskan kostar ju multum åxå.. men ja låter honom läka .. å vad jag är trött på människor som gör så här:(

Om han är väldigt underviktig så kan bulorna gå bort i.o.m att han lägger på sig i hull. En tunn häst kan få väldigt knepiga symptom svullnader och bulor som går bort när e börjar må bättre. Annars finns det också medicinvojlockar i gummi. Dem använder jag alltid på de vanvårdade hästar jag får hit i början när de börjar ridas igång för att skona ryggen. De går ju dessutom bra att göra hål i.

Jag blir så lessen och besviken när jag läser detta...:cry:

Jag letar nämligen själv efter en foderhäst men jag tydligen jämför med vissa andra är väldigt mogen och ansvarstagande för min ålder.
Blir så lessen när jag får höra eller se sånthär för det är då inte många som kommer vilja låna ut sin häst på foder när de får hörs om sånnahär vidriga typer!:(:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 063
Senast: Lavinia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 016
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 732
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt