Hermanstorp vilka ska dit?

Sv: Hermanstorp vilka ska dit?

Det blir Strömsholm, med förhoppning om att ha lite mera kontakt med hästen än senast ;)
Och sen YRSM.

Efter gärds hotade jag hästen med en blivande dressyrkarriär, och han verkar ha tagit mig på allvar, för idag var vi placerade i Msv B :eek: :banana:

Grattis! Nu kommer han springa som ett spjut i Strömsholm bara för det. Se till att vinna så gör jag en jätteintervju.. :angel: ;)

(Har du fått exjobbet?)

Dagens första för oss var Sten. Han gick super på framridningen, han kan vara spänd och stel och då är det omöjligt att komma åt att rida på. In på banan och hästen blev en fiolsträng, ville inte gå nära staketet (skrämd sedan Gärds..) så nu får det bli staketträning. Han nollade banhoppningen och var jättefin i terrängen. Tidsfel, ingen idé att galoppera på, var lite oroliga för banans första del med mycket knöggligt underlag så det blev lugn och fint en bra runda. Skönt!

Tilda red sin dressyr med inriding i galopp, galoppombyte men uppskattade domaren det alls. :angel: Hon var sen nervös för en grind i hoppningen och tryckte på honom, han rev men hoppade. Nöjd var hon iallafall. I terrängen gick han superfint. Hon låter honom gå mer och mer i högre tempo och upptäcker efterhand att hon har en broms även då. :idea:

Sen var det bebisen, Ragnar. Han gick riktigt fint i dressyren och har ju tidigare legat runt 60 men icke med denna domare. Hon tyckte inte att det var något. Han fick 73. Han rev sen de 2 sista i banhoppningen, han orkar inte koncentrera sej en längre stund. Börjar titta på annat och ser inte hindrena riktigt. I terrängen var Hanna lite spänd, nu j-lar ska han runt om jag så ska bära honom. Han gillade inte startboxen och att det kom en häst i fullgalopp i mål när han skulle stå stilla där. Han fattade ingenting, vart skulle han? De började med att trava förbi alla hinder innan ettan, han ville ju hoppa. Sen gick han. Så fint, lite trav ibland men han hoppade upphopp, gravar och griseböjen som han aldrig gjort något annat. Hanna var överlycklig för hans första felfria runda. (Fast där var en miss, han fokuserade på stocken så han missade graven innan och trampade ner där.)

Hanna och jag var i några minuter väldigt lika varandra på framridningen till terrängen...båda helt gröna i ansiktet av nervositet men med stål i blicken, nu SKA de runt om så ett bombhot hänger över oss....:rofl: :rofl:

Grattis! Nu kommer han springa som ett spjut i Strömsholm bara för det. Se till att vinna så gör jag en jätteintervju.. :angel: ;)

(Har du fått exjobbet?)

Tack! :) Ja det hoppas jag, inte vill han bli dressyrhäst på heltid inte (och jag vill inte bli dresyrtant :rofl: )
:D ok, då säger vi så. Det var ju hyfsat med prispengar åxå tror jag :d

Japp jag har fått det. Jättebra!
Har du lust att maila artikeln om mig med bilder och allt? Mor var sugen på att printa ut det på jobbets fina färgskrivare ;)

Jag såg Fio på hoppningen...denna långa människa ser ut som en liten glytt uppe på fina Barcelona!:D Sen lyckades jag få bägge ur balans på framhoppningen till terrängen genom att glatt hojta till henne när hon skulle hoppa...:o Kompenserade snabbt det hela genom att låna ut bakskydd eftersom hon glömt sina och som ni ser så resulterade mina skydd i en 6:e plats....;) :devil:

Skämt åsido, Barcelona är mäktig att se i terrängen kan jag lova....enorm galopp men smidig som hejsan, lekte sig över alla hinder, framförallt det fantastiska *-iga vattenhindret (näe, hon red lätt klass men hindret var helt klart *-igt...:eek: ) som hon skuttade över plätt lätt..:bow: :bow: En eloge till piloten, visserligen inga nyheter men du rider fantastiskt bra! Vi måste diskutera närmare det jag slängde ur mig efter min terräng....:p

Ja hon är verkligen jättefin :love: Tack för berömmet , alltid roligt att höra :)

Hanna och jag var i några minuter väldigt lika varandra på framridningen till terrängen...båda helt gröna i ansiktet av nervositet men med stål i blicken, nu SKA de runt om så ett bombhot hänger över oss....:rofl: :rofl:

Jo och med de orden som hon sa: -" han ska fan runt om jag så ska bära honom" och hon sen travar de första hundra meterna gav oss ett gott skratt :rofl:

Han fattade inte varför det var så himla många hinder som de skulle rida förbi.

Pratade förresten med ett "expertgäng" som stod som åskådare. De var inte rikigt nöjda med banan varken i 90 eller 100. Sen var det åsikter om ponnybanorna också.
90 banan har för många gravar och bla en hel coffin. Det bedömdes som för svårt. Även första hindret var uselt med de förutsättningarna som många skrivit. Skarp sväng, hindret står på snedden, körhinder vid sidan om osv. Lätt att glömma att det är en 90-klass för våra unghästar som ska utbildas.
100-klassen hade dels en mycket knölig vägsträcka, sen var vattnet enstjärnigt. Utan banken hade det varit lätt klass.

Sen tycker jag att det är tufft för unghästar att stå stilla i startboxen när det kommer en häst i full galopp 3 m ifrån en som går i mål.

Onekligen var det svåra banor med så många uteslutna i terrängen. För jag tror inte att det var så många oförberedda.

Tja, jag är konstigt nog görnöjd med helgen.
Min 6 åriga dotter var med som hästskötare, själv med mamma en hel helg på tävling= ingen lek. Hon skötte sig hur bra som helst och gjorde faktiskt nytta oxå, hade jag inte förväntat mig. Inget tjat och gnat alls:love:

Dressyren, han gick ovanligt bra för att vara oss..... Fick dåligt betalt, tyckte jag som aldrig brukar gnälla på dressyrdomare, konstigt nog en 4a på skritten där han tog bajpaus, exploderade, travade och for. Jag hade satt en 1a om jag varit domare... Men men, jag kommer aldrig bli klok på den där fyrkantiga kanelbulleridnignen ändå....

Hoppning, ett slarv pet i kombinationen, slarv av piloten, hästen skötte sig som vanligt fint :smirk:

Terrängen...... Var lite dum så jag hade gjort upp att dottern skulle stå med några i startern, de ringde och var lite sena, och dottern hörde inte när jag sa stå där så kommer de så hon blev lite ledsen. Hade jag varit smart så hade jag sagt "ställ dig hos pappa Berg så kommer mamma om 5 minuter" eftersom han så snällt erbjöd sig att ta hand om henne, men då var hon låst på att de andra skulle komma. När jag skulle rida genom starten såg jag att de kom springande så jag vände red till gråtande dottern och sa att nu kommer de. Vilket gjorde att jag missade starten med 15-30sek... Fick för mig att rida igen det på det mest knöckliga underlaget som idasagare nämnde, och kom alldeles för fort på kombinationen med hundkojan så jag fick slå på en tvärnit med volt för att inte antingen riskera frambena på Elvis eller missa ekstockarna efter =20 straff. Elvis gick dock som ett spjut och det var bara att styra med vikt och ben genom vattnet så han var helt underbar :love: :love:

Kul 100bana som verkligen var en 100bana. Håller med på att vattnet var tufft för att vara i 100klass, men kul var det.

3000 kr fattigare men görnöjd med både helgen, dottern och hästen, vi kommer igen i trollhättan:bump: :bump:

Men är det inte det som är fullkomligt underbart med vår sport? Att man kommer hem flera tusen fattigare, resultatet kanske kunde varit bättre men man är SÅ himla lycklig ändå?:love:

Hade den diskussionen med en annan bukefalist, att det finns inget som den adrenalin kicken när man står i startfållan och känslan ute på banan när man klarat något som man egentligen inte riktigt trodde skulle gå, den är obeskrivbar för någon som inte rider terräng!:bump:

Jag kommer att sitta på hemmet och drömma om mina terrängrundor...he hehe:angel:

Men är det inte det som är fullkomligt underbart med vår sport? Att man kommer hem flera tusen fattigare, resultatet kanske kunde varit bättre men man är SÅ himla lycklig ändå?:love:

Hade den diskussionen med en annan bukefalist, att det finns inget som den adrenalin kicken när man står i startfållan och känslan ute på banan när man klarat något som man egentligen inte riktigt trodde skulle gå, den är obeskrivbar för någon som inte rider terräng!:bump:

Jag kommer att sitta på hemmet och drömma om mina terrängrundor...he hehe:angel:

Du träffar verkligen rätt i din beskrivning ovan! Man skapar minnen för livet.

Grattis till ytterligare en lyckad tävling! :bump:

Undrar om jag inte såg dig, hade du en jacka med trossnäs på och parkerade vid ridhuset på söndag morgon?

Då var det nog kanske mig du såg, jag hade Trossnäs träningsoverall(svår att undgå och se) och pygmen jag hade med mig(dottern) hade Trossnäs ropingjacka...... Vi bodde i lilla gula stugan brevid ridhuset:D

*KL*

Någon som kommer i håg adressen till fotografen, för jag gör det inte....

*KL* Nickar och ler och håller med i vartenda ord! :love: :love: Tänk där på ålderdomshemmet, väggarna fulla av terrängbilder, rosetter och pokaler! hihi :love: :D

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 802
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 921
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar