Hermanstorp vilka ska dit?

Sv: Hermanstorp vilka ska dit?

Jag ska dit och rida både debutanten och lätt klassen på häst. Ska bli riktigt kul, har aldrig varit där. Någon som vet varför dom tog bort den *-stjärniga där?? Hade tänkt debutera det där..:(

Det är nån slags tradition de har där... ifjol tog de bort msvA för ponny och skyllde sen på markägare och väder och Gud vet allt :devil:

Jaha ja...i "min" klass verkar det krylla av bukeryttare...olga-klara, fio, jag och vänta nu...var det inte fler??? Missar iaf olga för hon startar i början men möjligtvis att jag ser Fios gula pålle!:bump:

I lätt klass har jag sett Idasagares barn och Nyrelski...någon mer från buke?

Nåväl, kul ska vi ha iaf!:bump:

Vaddå du ser väl att jag och Barcelona är med i den lätta klassen oxå :eek:

Det är eller iaf var problem med markäagaren. Bansträckningen får inte plats om vi inte får använda ett fält till. Det kanske inte är så kul att rida 15 varv runt vattenhindret även om det är fint :angel:

Kl...

Jag har hört på omvägar att det minsann har fått bra för några Bukeryttare. Grattis, grattis. :)

Ja jag och Barcelona var 6:a i lätt klass efter en medioker dressyr med felridning och galoppinslag och annat , felfri hopp och som ett spjut i terrängen :) Så Sessan är på G ;)

råkade det nämnas att 5 åringen inte vågade sig förbi startflaggorna oxå :angel:

Tyvärr såg jag inte Novalis runda men hon var eld och lågor efter målgång i allafall ;)

Det blir Strömsholm, med förhoppning om att ha lite mera kontakt med hästen än senast ;)
Och sen YRSM.

Efter gärds hotade jag hästen med en blivande dressyrkarriär, och han verkar ha tagit mig på allvar, för idag var vi placerade i Msv B :eek: :banana:

Det blir Strömsholm, med förhoppning om att ha lite mera kontakt med hästen än senast ;)
Och sen YRSM.

Efter gärds hotade jag hästen med en blivande dressyrkarriär, och han verkar ha tagit mig på allvar, för idag var vi placerade i Msv B :eek: :banana:

Wow grattis!! Ja den 5 åriga Cortus hästen jag red idag den ville inte ens gå igenom starlinjen :p

Nä, det nämndes inget om det.:D

Ville den inte som du ville?:angel:

Nä han tycket det var läskigt stackaren med den starten, ett stort vitt torn man var tvungen att rida förbi på en smal stig för att komma till första hindret , jag kom inte närmare än ca 25 m ifrån startlinjen :crazy: jag var faktiskt inte ensam om det heller....

Tack :bow:

Sånt kan ju vara läskigt för en liten häst, tråkigt när det är så på tävling åxå :(

Hemma är han en kaxig gul herre på 175, det skall jag påminna honom om när han kaxar sig nästa gång att han minsann inte ens vågade sig förbi startflaggorna ;)

Jaha ja...så var även denna tävling över! Attans vad fort alla tävlingar svischar förbi....(ja, ja alla smarta bukefalister, jag menar förstås inte att det gick ngt vidare fort för oss i terrängen....;) )

Men trevligt var det...började med 48 straff och en 9:e plats av 39 i dressyren...kunde ju inte glädjas så himla länge åt det då vi petade 1 i hoppningen och halkade ned till 11:e plats. Men glada i hågen gick vi till terrängen för att gå banan och fick en kalldusch i starten...:eek: Som Fio påpekat tidigare så var starten inte att leka med...man skulle klämma sig förbi ett vitt hinder som var överbyggt med ett tak, sen fortsätta på smal och vinglig stig mot ett körhinder som man också fick klämma sig förbi, med staket på vänster sida och SEN helt plötsligt dök hinder 1 upp...massor med hästar som hade stora problem med denna start, flera ryttare som föll av..inte kul.

Men hade man väl kommit förbi detta så var banan helt ok. Lilla skimmeln anser sig nu vara "stor" och rutinerad, han spetsade öronen i startfållan på "5, 4, 3..." och var sen iväg. Inga problem att komma förbi starten och sen var det bara himmelriket! Han galopperade helt käckt upp och ned och fram och tillbaka utan att bry sig om varken grus på marken eller andra hästar. Fick ta upp lite mer på dikena, det var ju öppet dike, trahkener och hel coffin så diken så det både räckte och blev över...men inga bekymmer. I vattnet satsade han på att hoppa stocken som låg till vänster om vårat vad men jag lyckades styra förbi så han hoppade rakt ut i vattnet istället...!

Men som vanligt så kan man inte trava mot diken och plocka upp för mycket på hinder så 17 tidsfel drog vi på oss och blev utan placering. Men nu känns han väldigt fin och koncentrerad så nu är det väl dags att öka på tempot lite...får se vad vi kan åstadkomma i Trollhättan.:bump:

Ja jag och Barcelona var 6:a i lätt klass efter en medioker dressyr med felridning och galoppinslag och annat , felfri hopp och som ett spjut i terrängen :) Så Sessan är på G ;)

Jag såg Fio på hoppningen...denna långa människa ser ut som en liten glytt uppe på fina Barcelona!:D Sen lyckades jag få bägge ur balans på framhoppningen till terrängen genom att glatt hojta till henne när hon skulle hoppa...:o Kompenserade snabbt det hela genom att låna ut bakskydd eftersom hon glömt sina och som ni ser så resulterade mina skydd i en 6:e plats....;) :devil:

Skämt åsido, Barcelona är mäktig att se i terrängen kan jag lova....enorm galopp men smidig som hejsan, lekte sig över alla hinder, framförallt det fantastiska *-iga vattenhindret (näe, hon red lätt klass men hindret var helt klart *-igt...:eek: ) som hon skuttade över plätt lätt..:bow: :bow: En eloge till piloten, visserligen inga nyheter men du rider fantastiskt bra! Vi måste diskutera närmare det jag slängde ur mig efter min terräng....:p

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 739
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 802
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 921
Senast: lizzie
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar