Hemorrojder!!!

S

Smygisen

Jag fick det i slutet av graviditeten och det var några månader sedan förlossningen och fram tills igår har jag inte haft några känningar av den. Men dygnet som varit nu är inte spännande. Att göra nummer 2 är inte kul!! Det känns som bara den!! Jag har köpt en salva på apoteket som ska lindra det hela och få ner svullnaden eller hur man nu ska förklara det. Vårdcentralen ska ringa upp mig imorgon så jag hoppas de kan hjälpa mig. Jag pratade med sjukvårdsupplysningen förrut som sa att jag skulle ringa vårdcentralen så en läkare får kolla på det. De sa att ev så skär de bort den. Det känns som det vore det bästa.

Hur har ni andra gjort? Är det någon som skärt bort sin/sina? Hur går det till??

Sv: Hemorrojder!!!

Inte själv men låg på lasarettet samtidigt som en som gjorde det, de brändes bort. Tror att jag läst nånstans att de även kan snöra av dem så att de dör bort av sig själv.

Ok, snöra av dem lät bra. Jag försöker hitta så mycket information som möjligt så jag vet vad man kan göra åt det. Men helt klart är att jag vill få bort den. Från att ha vart liten och hudfärgad är den nu mer än det dubbla och illröd :crazy:

salva och suppar... såna man stoppar upp om dom är invärtes....
Jag läste att det kostar (?) att ta bort hemorrojder att det inte går under landstinget längre därför har jag inte varit in med mina, men mina är inte så jobbiga och jag har haft dom sen 90-talet nån gång :angel: (innan graviditeten alltså)

Här kommer en infosida hur man får bort dom, tyckte den var informativ http://www.lakarhusetnorr.se/behandling.php?typ=plastikkirurgi&sida=Hemorrojder och analflikar

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 928
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Hur mycket ska jag känna bebisen i vecka 20 och hur mycket måste jag ”hålla koll”? Jag har sedan ungefär en vecka känt bebisen dagligen...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 541
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Det har i ca 1,5 år varit massor av problem med mig, saker som att jag fått svårt med balansen, avståndsbedömning, feber som kommer och...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
28 494
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar