gulakatten
Trådstartare
Men det är jättebra för mig att höra, så tack för att du delade med dig . Jag ska försöka lägga det här åt sidan nu mentalt, jag kan ju inte påverka det ändå. Förhoppningsvis är allt ok när jag går till BM i v25 när hon ska lyssna på hjärtljuden .Men ellerhur? Min har varit mer lugn som en filbunke hela tiden
Förvisso varit in för minskade fosterrörelser en gång, men det var i v.36 och då hade jag inte känt henne alls på rätt lång tid. Men allt var fint då med
Hoppas du kan slappna av lite mer snart!
Jag tycker också att det är väldigt tidigt att ta upp detta med rörelserna nu, i v20. Så det är skönt att höra att andra blivit uppmanade att hålla koll först från v24-25 eller så .Jag har aldrig fått information om att fosterrörelser ska kännas regelbundet före v. 25. Första barnet kände jag regelbundet från ca 15+något veckor, till en början med kanske tre dagars intervall och sen efter rul minst en gång om dagen men absolut inte flera gånger om dagen.
Men det var först från v. 25 jag blev informerad om rörelser och att hålla koll.
Men visst blir man orolig, först för att man inte känner någon när "alla andra" verkar känns rörelser så tidigt att de knappt hade sista mensen färdigt... och sen oroa man sig för att man börjat känna men inte regelbundet.
Precis så! På familjeliv verkar de känna allt, inklusive när ägget faktiskt befruktas .