Tack snälla för kramen. Jag upplevde min tid med droppet som en period då jag var inlagd flera veckor, inte kunde äta för att min autism inte klarar av mat som inte är som vanligt, som hemma och på fel tider och det är potatis hela tiden och det hatar jag, den konsistensen får igång mina kräkreflexer. Rasade i vikt. Mina föräldrar tog med sig termosar med tomatsoppa som jag fick försöka få i mig lite av.
Jag har tydligen varit och röstat också på en timpermission men det har jag inget minne av, ingen aning om var och på vad jag röstade på. Gick vilse i korridoren och utanför avdelningen . Delade rum med tre andra varav en av dom skrek hela nätterna att jag var besatt av utomjordingar och att hon skulle våldta och döda mig i sömnen. Inte lätt att sova då. Varit med om en kille som ville göra som Breivik och börja med vår avdelning och döda mig och alla andra men han var typ mest normal så umgicks lite ändå i tv.-rummet, en tant som trodde hon var en ekorre och en man som sa att han var gud och jag var Jesus hans son så han följde efter mig överallt och läste bibelverser för mig, män som springer runt nakna i korridoren, överfallslarm varje dag. Inget mer att gör än en TV, inget pyssel eller kul. Bara ligga i sängen och äta.
Ibland har jag fått enkelrum men det finns inte plats för det egentligen. Det har varit när jag varit inlagd minst 3 månader i sträck. Kortare stunder proppar dom bara in dom i ett rum så man är 4 stycken i ett rum för 2. Fick knycka en lampa från tv-rummet för att kunna se något i mörkret. Att behöva lämna in surfplatta och mobil på laddning hela tiden. Jag får svårt att sova för dom öppnar dörren och tittar in varannan timme.
Så många, många övertramp från personalens sida, en gång stod en personal mitt i korridoren och skrek att jag var ett jävla psykfall och inte har något att säga till om för att jag var på LPT och att hon njöt av att hon hade all makt. Jag har fått så mycket hat och intolerans och oförstående och extrem brist på anpassning till mig. Skulle kunna rabbla upp 100 sådana saker.
Så jag hyser agg mot psyk så starkt. Men hur dåligt ska man låta sig själv sjunka. Känner jag? Tänka att det är en kort stund, 2-3veckor kanske. Det kanske går.