Pensionärer, de drogs in tidigare i tråden.
Och så jag i vanliga fall.
Jovisst, men varför menar du att det är ett hinder för just hemmafruar att inte kunna dra iväg sådär? Pga ditt val av arbete så har du möjligheten att göra så, men de allra flesta som har en anställning kan faktiskt inte bara sticka.
Om jag arbetade i en anställning så skulle jag ju inte ha problem med att vara ensam på en enslig plats.
Nej men det beror ju endast på att du har den möjligheten på just det jobbet.
Mitt arbete som anställd finns på annan ort så jag veckopendlar när jag arbetar.
Skillnaden för mig är just att jag måste åka hem varje dag.
Och det är ju att sitta fast i hemmet.
Jag känner ingen som veckopendlar, alla har ett dagligt jobb i staden/på orten där de bor. Och de alla åker hem efter jobbet varje dag. Så då sitter ju alla dessa fast i hemmet eller?
Alltså förlåt men jag fattar verkligen inte vad detta har med hemmafruar att göra.
Det låter ju mer som att du vill ha tips på vad du kan göra i just din enskilda situation med de möjligheter just du har, samt att det du är ute efter är socialt umgänge och intellektuell stimulation.
Då är det väl bättre att fråga efter just det och sedan rada upp vilka möjligheter du har och vilka tillgångar och tider som finns tillhands så blir det lättare att komma på saker.
Nu är jag troligtvis motsvarigheten av vad du är då jag är introvert och inte klarar av för mycket socialt umgänge, och för mig skulle det vara en befrielse att bo på landet (som tur är så kommer detta bli verklighet!
). Så jag har kanske inte så mycket vettiga tips som skulle vara underhållande för dig. Så att jag är hemmafru hjälper liksom inte alls.