Ja, de är ju helt otroliga! Den fina som jag har ridit var som en DRÖM att sitta på, satt bara och log hela tiden. Tydligen är han urfin och stabil vid uteritter också, ensam eller med sällskap, vilket jag absolut kan tänka mig i och med hur cool han verkade generellt.
Jag är så hästsugen så jag DÖR kan jag säga! Googlar höstbilder där folk rider och känner ett sånt sug efter att få vara i stallet på helgmornarna, luften är så där frisk och skön och så rider man ut och travar lite fint på grusvägarna. Ååååååh vad jag vill ha en häst!
Åh jag kan tänka mig att det var som en dröm! Så häftigt att få rida en sån fin häst. Och jag förstår suget! Jag har varit utan hästar i perioder då jag bott utomlands bland annat, och det var hemskt! Kollade hästannonser varje dag och hade sån abstinens så jag blev tokig nästan. Nu har jag ju medryttarhäst så jag får min regelbundna dos, men vill fortfarande ha en egen... Har ju stall hemma också vilket inte precis minskar suget
Vad vill du ha för häst?
Ett av mina favoritämnen! Jag vill ha en övervuxen ponny eller liten storhäst, typ 150-155 cm. Kanske en connemara! Snäll och stabil så att vi kan ut och lunka i skogen på långa tyglar, men ha lite egen motor ändå såklart. Behöver inte ha någon fantastisk kapacitet men i höjd med lätt nivå dressyr och hoppning i alla fall. En kompis man kan göra allt med Rida, köra, promenera, frihetsdressyr, terränghoppning, you name it!
Sen ibland får jag för mig att jag vill ha någon tjusig dressyrhäst men jag ändrar mig ganska snabbt