Helgtråden

Ja, de är ju helt otroliga! Den fina som jag har ridit var som en DRÖM att sitta på, satt bara och log hela tiden. Tydligen är han urfin och stabil vid uteritter också, ensam eller med sällskap, vilket jag absolut kan tänka mig i och med hur cool han verkade generellt.

Jag är så hästsugen så jag DÖR kan jag säga! Googlar höstbilder där folk rider och känner ett sånt sug efter att få vara i stallet på helgmornarna, luften är så där frisk och skön och så rider man ut och travar lite fint på grusvägarna. Ååååååh vad jag vill ha en häst!

Åh jag kan tänka mig att det var som en dröm! Så häftigt att få rida en sån fin häst. Och jag förstår suget! Jag har varit utan hästar i perioder då jag bott utomlands bland annat, och det var hemskt! Kollade hästannonser varje dag och hade sån abstinens så jag blev tokig nästan. Nu har jag ju medryttarhäst så jag får min regelbundna dos, men vill fortfarande ha en egen... Har ju stall hemma också vilket inte precis minskar suget :mad:

Vad vill du ha för häst? :)

Ett av mina favoritämnen! :D Jag vill ha en övervuxen ponny eller liten storhäst, typ 150-155 cm. Kanske en connemara! Snäll och stabil så att vi kan ut och lunka i skogen på långa tyglar, men ha lite egen motor ändå såklart. Behöver inte ha någon fantastisk kapacitet men i höjd med lätt nivå dressyr och hoppning i alla fall. En kompis man kan göra allt med :love: Rida, köra, promenera, frihetsdressyr, terränghoppning, you name it!

Sen ibland får jag för mig att jag vill ha någon tjusig dressyrhäst men jag ändrar mig ganska snabbt :p

Åh jag kan tänka mig att det var som en dröm! Så häftigt att få rida en sån fin häst. Och jag förstår suget! Jag har varit utan hästar i perioder då jag bott utomlands bland annat, och det var hemskt! Kollade hästannonser varje dag och hade sån abstinens så jag blev tokig nästan. Nu har jag ju medryttarhäst så jag får min regelbundna dos, men vill fortfarande ha en egen... Har ju stall hemma också vilket inte precis minskar suget :mad:
Ja, så precis är det för mig! Har varit rätt osugen på hästar de senaste åren men nu har hästintresset kommit tillbaka med typ 140% helt plötsligt. Skulle hemskt gärna ha en medryttarhäst här men det är svårt att hitta. Innan har jag ju alltid haft häst, sen jag var typ 11. Saknar mina helger i stallet :(.

Ett av mina favoritämnen! :D Jag vill ha en övervuxen ponny eller liten storhäst, typ 150-155 cm. Kanske en connemara! Snäll och stabil så att vi kan ut och lunka i skogen på långa tyglar, men ha lite egen motor ändå såklart. Behöver inte ha någon fantastisk kapacitet men i höjd med lätt nivå dressyr och hoppning i alla fall. En kompis man kan göra allt med :love: Rida, köra, promenera, frihetsdressyr, terränghoppning, you name it!

Sen ibland får jag för mig att jag vill ha någon tjusig dressyrhäst men jag ändrar mig ganska snabbt :p
Åh men det låter superfint och som en jättebra idé! Jag var inne på samma spår förut men nu vill jag bara ha en spansk en :p. Behöver inte vara en superduperhäst som han jag red här, vill bara ha en häst som är välriden och trevlig, som jag kan rida lättare dressyr med och lära mig mer samt vara stabil och fin vid uteritter. Det är typ det. Förut ville jag alltid tävla, har gjort det i alla år, men nu känner jag verkligen att det räcker fint med en välriden, sympatisk och trevlig häst som jag kan träna med hemma.

YYYYL vad jag vill få rida!

Vad ni gnäller, köp en då? :D
Med tanke på att jag inte vet vilket land jag bor i om sex månader känns det minst sagt puckat att köpa häst nu :p.

Jag tror att man kan räkna med att folk som är riktigt sugna på att köpa häst gör det om de har möjlighet.

Jag har accepterat att jag får vänta X antal år, men jag tror ändå det blir bättre och roligare att ha häst om förutsättningarna är bättre :)
Ja herregud, jag har kunnat skaffa häst tidigare men inte velat pga olika saker. Jag menar, jag har ju haft häst i många år och vet precis hur jag vill att det ska gå till och fungera för att jag ska vara nöjd. Jag väntar mycket hellre fem år till än skaffar häst så fort jag kan och går runt och känner att det blev halvdant gjort.

Ja herregud, jag har kunnat skaffa häst tidigare men inte velat pga olika saker. Jag menar, jag har ju haft häst i många år och vet precis hur jag vill att det ska gå till och fungera för att jag ska vara nöjd. Jag väntar mycket hellre fem år till än skaffar häst så fort jag kan och går runt och känner att det blev halvdant gjort.

Jamen precis. Jag har inte haft egen häst förut men har ändå en ganska bra bild av hur jag vill ha det, har ändå haft några medryttarhästar, jobbat med häst osv. När jag jobbade på ridskolan som 19-20-åring var det många som frågade "Jaha, när ska du skaffa häst då zassoo?" Betalar du så skaffar jag en på studs, brukade jag tänka :p Då var jag lite bitter på alla tonåringar, som inte kunde så mycket men med rika föräldrar, som fick en häst och stallade upp på ridskolan. Kul för dom såklart men visst skavde det, en annan slet som ett djur i stallet för att få tillfällen att rida och lära mig saker. Ungarna fick boxen mockad och allt fixat medans de red...

Ehhmm ok slut på bittert rant från mig :o:angel: Det jag ville komma till var att jag håller med dig :D

kl
Irriterad idag, får ingenting gjort. Listan växer över saker som borde göras, ponny skrället behöver sig en renovering och jag behöver sitta med näsan i körkortsboken ... :banghead: Kan man inte anställa en liten stalldräng typ? :grin: Saknar faktiskt tiden då ponnyskrället hade en medryttare i mellan åt .. Men hon gick ju och skaffade en egen häst för nått år sedan!

@zassoo Haha men jag fattar vad du menar! Och du har ju koll, du har ju så mycket erfarenhet. Ibland när folk säger till mig att jag borde skaffa häst så känns det ofta som att de tror att jag är helt okunnig och vill ha häst kosta vad det kosta vill. Men vet man vad det innebär så blir man väl rätt petig tror jag :p Läser hur många har det här på Buke och det lockar liksom inte alls mig, hua.

Oavsett: Jag ser fram emot den dag jag kan köpa den häst jag vill ha och ha den på ett bra stall. Då kommer det bli finfint :up:.

@niphredil Hyfsad koll har jag väl men det är mycket som jag inte vet, försöker lära mig så mycket jag kan för att vara bättre förberedd den dagen min egen pålle blir verklighet :love: Och jag håller med, klart jag vill ha häst men inte till varje pris.

Jaa, det kommer bli kanonfint! :bump:

Febern har stigit... Halleluja. Har tryckt i mig en hel Ben&Jerry's och lite hallonkräm. Lite värktabletter. Kollade på mitt schema och det är obligatorisk övning på måndag --> jag måste vara någorlunda frisk tills dess. Woop woop :meh:

Sådärja, en dags helgjobb avklarad. En stund på eftermiddagen höll jag på att falla i komma. Sen hände det grejer så då vaknade jag till :devil:
Jobbade över en dryg timme också för att plocka upp budröster åt fyra stycken. Den femte får budrösta imorgon eftersom han ändå sitter på den häktesavdelning som jag är på.

Dessutom är jag svinigt nöjd med att jag går tillbaka till placering på "min" långtidsavdelning fr.o.m. 6 oktober :banana: Min kvinsp hade mejlat mig om detta och det känns så bra så :D

Värst vad inaktiva ni varit här ikväll då :p
Själv har jag nyligen sett färdigt kvällens andra film, håret är fortfarande fuktigt efter hårinpackningen och mina ögonbryn har nu finfin färg. Soffan är bäddad och klar, tandborsten står redo i badrummet.
Nu fattas bara att min vän ska komma in från hundpromenaden så vi kan ta en sista kvällsmacka innan det är dags att sova. Så himla härligt!

Jag är lite halvtrött så ska nog ta och trilla i säng nu. Det har varit en lång, men bra, dag. Imorgon väntar häkte, inlämning av budröster, lämnande av dotter (till sin pappa alltså, inte för evigt :p ) samt valvaka. Tyvärr lär det bli (i mitt tycke) fel resultat i valet :crazy: Åtminstone i riksdagsvalet. I kommunvalet är jag inte särskilt bekymrad :p

Liknande trådar

Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
302
Senast: DarkInNight
·
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 754
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 254
Senast: Freazer
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Världscupen 2024/2025
  • Har min import magsår?

Omröstningar