HD-resultat?

Red_Chili

Trådstartare
Finns det något snabbt och enkelt sätt att kolla upp vilka hundar i en stamtavla som är röntgade?

Om jag tex vill leta HD-röntgade hundar som är släkt med min valp, kan jag på något enkelt sätt kolla upp de hundar som iaf är i stamtavlan eller måste jag kolla upp hundarna en och en i taget?

Hur gör man med utlandsfödda hundar som aldrig varit i Sverige? De finns ju inte med på skks hunddata...

Sv: HD-resultat?

Jo, den sidan kollar jag mer och mer för varje dag som går :p
Men, där får man ju sitta och kolla upp en hund i taget. Jag vill kunna få fram "allas" resultat på en gång.

Söker jag på min hund vill jag kunna få fram mamman, mormor, morfar, mormors mor osv på samma gång.

Lathet - ja, men man hade kunnat lägga tiden på annat än att söka på hunddata i en halv evighet :angel:

Sv: HD-resultat?

Kolla Avelsdata istället! Du finner även det från SKK-s webbtjänster. Det enda som krävs är att du registrerar dig, kostar inget. Där kan du se föräldradjurens hela kullar och statistik på dem, du behöver alltså inte gå in på varje valp för sig och så.

Jag tycker Avelsdata är toppenintressant trots att jag inte är uppfödare eller planerar att bli det!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 547
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 759
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 581
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Halvautomatiska vapen?

Hund, Katt, Andra Djur