Havregrynsgröt

Jamen... varför inte äta ägget kokt bredvid, om man nu inte smakar ägget i gröten? :D Ägg är ju gott... tillagat :D

Det har hänt att jag rört ner ägg i gröten också. I mitt fall handlar det om att jag har jättesvårt att äta fast föda så tidigt på morgonen men kanske behöver matigare än bara havregryn/rågflingor vissa dagar. Jag rör ner ägget när det är någon minut kvar på gröten så ägget är liksom inte rått men det blir inga klumpar heller. Det smakar absolut ingenting. När jag varit vaken några timmar och min aptit kommit igång föredrar jag kokt ägg alla gånger ;)

Jag har alltid tyckt att havregrynsgröt är slibbigt och äckligt. Rågflingor kostar bara lite mer men ger en fastare som inte är slemmig. Särskilt om man kokar vattnet i vattenkokaren och så häller över det och kokar i kastrull i bara någon minut medans man rör om, så får man en fast gröt. Jag tycker det är gott att ha lite kardemumma i gröten ibland som omväxling. Jag älskar kanel och strör oftast på lite kanel innan jag har på sylt, frukt eller vad jag nu har att välja på.

Min havregrynsgröt är allt annat än slibbig! Hade jag kastat den i golvet hade den nog studsat upp igen.. Haha :D
Gillar min gröt stinn! :) Använd mindre vatten så blir den fastare i konsistensen! :up:

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 230
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 437
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 993
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30