Jag kan inte kalla honom vare sig insutten eller inriden, då han kastat av innan dom hunnit sätta sig , han är en import, dock så är det inte jag själv som importerat honom, utan en säljare . Vi har hela tiden innan , ca 3 v haft kontakt , där jag fått se film samt veterinärsbesiktnings protokoll mm , har även haft kontakt med 1:a säljaren på Irland, även hon har bara pratat bra om honom, hur duktig o hur rätt han gör allting , hur fin ponny vi kommer att få
och att vi inte kommer att bli besvikna . Och ja, jag tror han är en fin ponny o kommer att bli super, men eftersom jag inte har erfarenhet av inridning så känns det inte rätt mot honom , för det är nog vad han behöver ridas in på nytt. Sedan han kastat av min dotter, har jag som mamma inte velat att min dotter sitter upp, och även för att inte göra allt värre. Har pratat med säljaren direkt vi insåg att vi inte fixar det, har varit ärlig o sagt att jag vill ponnyns bästa o det är att han kommer till ngn som har erfarenhet , vilket jag saknar . Har ställt frågan om hon vill köpa tillbaka honom, vilket jag inte tror då hon hela tiden halar på svar , men om hon tror att han är så fin o kommer att bli en stjärna , så borde hon ju vilja ta tillbaka honom , Vi har inte möjlighet att skicka honom på tillridning, då vi har en till ponny som inte kan gå själv, o vi bor enskilt så ingen häst finns att låna heller .