Häva hästköp ! vad gäller ?

Sv: Häva hästköp ! vad gäller ?

Har inget mer hört från dom !! vi får väl se om de slutat nu..

Ja man kan ju hoppas att dom pratat med någon o fått förklarat att det är befängt att försöka reklamera en häst på dessa grunder!

Håller tummarna!

Mamman ringer och vill häva köpet pga att hästen har blivit kär i ett sto i det nya stallet och försöker betäcka henne så de vill få det till att detta skulle vara ett dolt fel på hästen

:rofl::rofl::bow:

Så underbart!!! Mycket ska man höra innan öronen trillar av! Känns på ngt sätt som att nu måste väl ändå idiotin vid hästköpsreklamationer ha nått sin absoluta botten? Att man ens får ett sådant telefonsamtal tyder på att det har gått för långt!

Får väl hoppas att de slutar..
Tycker detta var en kul sak!

Har de inte tid att ta ut sin häst i hagen får de ju betala för att stallägarn eller ansvarig ska göra det.. Förstår inte varför ingen hjälper dem?
Med tanke på att du skrev att de får mer att göra nu...

Berätta gärna vad som händer framöver.

Du kan vara helt lugn! Det är absolut inte en anledning till att häva köpet! Förklara detta för dem nya ägarna och be dem att sälja honom vidare el helt enkelt flytta till ett annat stall, du skall absolut inte ta tillbaka hästen om du inte vill det!!!

Tipsa dom om munkpeppar - funkar bra mot hingstbeteende hos valacker.

Ser ut som de gett upp !! såg att det ligger en annons ute på han nu men så missnöjda kan de trots allt inte vara tycker jag då de höjt priset med åtskilliga tusenlappar...

Men seriöst! Vem säljer en valack för att den betäcker?! Om den i övrigt funkar bra och dottern tycker om den. Som någon annan skrev så får man ju helt enkelt byta stall om det ställe man står på är så begränsat. Nåja, det finns folk till allting! :D

Det är nog inte enda anledningen. Nu kommer den mörka årstiden, det är trist och tungt och jobbigt att ha häst. Kallt också. Många förstagångshästägare inser nu vad de gjort, hur mycket jobb det faktiskt innebär och vilken otrolig mängd tid och pengar det kostar att hålla en egen häst.

Det är nog något i den stilen som ligger till grund för försäljningen (och reklamationen). Spelar kanske inte så stor roll i långa loppet, trist bara att skrämma upp säljaren i onödan.

Det skulle vara intressant att veta om de i sin tur upplyser köparen om hans "ovana"....

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 707
Senast: Karamello30
·
Ekonomi & Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 104
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka