Hästverksamhet och små barns familj

Sv: Hästverksamhet och små barns familj

Jaha då har man kommit igång med ridningen igen då :)
Fick hem en stor D-ponny för försäljning vid påsk så jag satt upp redan efter en månad men det kändes inte helt okej så jag fick ge det ett par veckor till innan det blev kortare turer.
Tur att min sambo kunde rida och hålla igång honom så länge:banana:
Det har gått kanon bra och jag har inte haft ont i varken bäcken eller rygg hitills, inte änns efter första riktiga dressyr passet.

Nu är ung stona på bete och till vintern ska dom ridas in och trimmas för treårs testet. Men kommer nog lämna bort halvblodet som är lite brötigare, för man ska ju hinna med den lilla också.

Valacken är inte såld än men vi har spekulanter så han blir det nog i det närmste, så nu sitter jag och funderar på vad jag ska sattsa på efter honom för jag har inget annat att rida på hemma.
Har ju bara ungarnas mini shettis kvar hemma he he.
Kanske får försöka hitta en trevlig häst att ha på foder . Frågan är bara vad???:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Jag tillhör också dem som har både häst och småbarn... och hästföretag. Ganska litet iof men ändå. Tycker det kan var lite knepigt att pussla ihop, det går helt klart bättre sedan sonen började hos dagmamman. Han har fått mer ordning på rutiner och somnar i tid på kvällen, vilket gör att man kan ägna sig lite åt ridning och annat smått o gott!!!

Jag har haft ett längre uppehåll från ridningen, bara haft någon tillridningshäst o lite så, men nu har jag kommit igång någorlunda igen.

Har precis skaffat ett sto som jag velat fram och tillbaka om jag skulle betäcka eller rida, kom slutligen fram till att jag ska ge ridningen en chans trots att jag är småbarnsförälder.. Föl kan jag ta senare.

På torsdag ska jag hoppträna- ser verkligen fram emot det! Var så himla längesedan jag red för en tränare så jag är ju lite nervös också...

Team Erbine - känner inte du att du vill ha en "egen" häst att träna?

Jag fattar inte hur ni får ihop det....
Har redan idag svårt att kombinera jobb,man och hästar. Det blir många sena kvällar på jobbet och när man väl kommer hem känns det alltid lika jobbigt att välja mellan gubben eller hästarna...Hur blir det inte när man har barn..suck

Har fått ett jätte jobb erbjudande i Lyon/Frankrike vilket drar igång nästa vår. Men på samma gång har doktorn sagt att om jag vill ha barn måste det ske innom de närmast 2-3 åren....Så det blir till att välja karriär eller barn

Nu vill gubben titta på gårdar så att vi ska kunna ha hästarna hemma vilket förhoppningsvis leder till att jag kan spendera mer tid tillsammans.

Tänk om man var en man...vad enkelt det skulle vara.....:crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Övr. Barn 29 minuter sedan hej! nu vet jag ju inte om detta har något med denna sajt och göra, men nu är det ju så i mitt hästintresse att detta...
2
Svar
24
· Visningar
3 639
Senast: Vallmo
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 280
Senast: Korven
·
F
Trav Varit på lite trav sista veckorna och kan inte annat än häpna över vad mycket ungar det är som dräller runt på stallbackarna! Alltså...
2
Svar
33
· Visningar
3 656
Senast: Konie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar