Sv: Hästverksamhet och små barns familj
Fast jag tycker att det är jobbigt att få ihop det, fast jag har det så himla förspänt. Man vill hela tiden mera än man hinner.
Har familj med en son på 3 år, jobbar i eget företag 8.30-14.45 hemmakontor, sen hämta på dagis. Min man kommer hem vid 18.30 tiden och lägger sonen 19.00, rider kvällstid 2-3 dagar/vecka, grannen har ridhus. Dagtid 1-2 dagar/vecka, på "arbetstid". Bor på gård med eget stall.
Har tre hästar, varav två tävlas. Den ena rids mest av grannen/kompisen som har den som sin egen, den andra rider jag, den tredje hästen är utlånad i vinter, då jag inte mäktar med att hålla igång två hästar själv. Kvällarna måste även innehålla kvalitetstid med famlijen, hinna umgås med min man så att man inte står där efter 5-6 år och bara bor ihop och möts i dörren. Han har ett intresse som också tar tid.
Vi har delat upp det så att hans kvällar är måndag och onsdag, mina är tisdag och torsdag, fredag gemensam hemma.
När jag var yngre kunde jag vända in och ut på mig själv för att hinna, men nu kommer ofta tanken vid vägval; hur viktigt är det att göra just det? Varför är det viktigt?
Många av mina gamla hästkompisar har kvar hästarna när familjen kommer med in i bilden, avlar eller bara har kvar. Men det ÄR svettigt ibland om man vill ha hästar i full kondition och tävla högre än klubbnivå. Fast djävligt kul också!