Hästverksamhet och små barns familj

Sv: Hästverksamhet och små barns familj

:angel: Min gubbe är oxå allergisk mot hästar (katter) det var lite roligt för han har oxå ett bilintresse, ska upp och ställa ut bilen i stockholm nu i november:D Flickan som är 11 är mer intresserad av bilar än hästar:crazy: blev ju inte riktigt som jag ville:D men vad gör man;)

Ang det här med att välja vad man vill hålla på med typ intressen familj osv, så hittade jag ett tänkvärt utklipp:

"Det bara är så. En del människor tar tag i sina liv och styr dit de vill.
Andra följer med strömmen och fattar inte förren efteråt att det funnits valmöjligheter hela vägen..."

:idea:

Nu är jag ännumer övertygad om vad jag vill hålla på med!
Efter massa tjafs på jobbet (är cafebiträde) ang graviditeten så känner jag nu mej ännu mer sporrad att komma igång med min egenverksamhet.:mad:
Fick första foderleveransen häromdan och väntar nu bara på att våra skyltar med företags loggan ska bli klara så att vi kan sätta ut dom vid vägen så folk vet vart vi finns.
Och på måndag börjar min lille pojk på ridskolan ponny lekis vilket ska bli jätte kul.:banana:
Så jag ska nog visa dom hehe:)

Man kan ju inte ha småbarn och hålla på med hästar samtidigt det är typ dom reaktionerna man får.

Själv är jag reumatiker:smirk:

Många undrar hur jag kan syssla med hästar!

Men ärligt talat så skulle jag nog inte mått så bra utan mina hästar:love: :bump: de får mig liksom att glömma och bara må bra:) ;)

Och du ska veta att jag har ganska höga mål:D

Det bara är så. En del människor tar tag i sina liv och styr dit de vill.
Andra följer med strömmen och fattar inte förren efteråt att det funnits valmöjligheter hela vägen..."

:bow: :bow: :bow: ;)

Ja det är väl så det är i grund och botten med oss häst människor. Skulle vi inte må bra av dom så skulle det inte funka i längden.

Minns när jag var i värsta tonårs upproret och som grädde på mosset inträffa en tragedi i familjen.. Alla utom jag gick i familjerådgivning typ utom jag. Jag tog mej vidare i livet med hjälp av mitt stora häst intresse, givetvis så fick jag pratat av mej med en psykolog också för att bearbeta. Men det var genom ungdomsmottagningen och på mina villkor.
Men det var hästarna som var stora drivkraften.:)

Det ända som har fått mej att nästan lägga ner hästar var när mitt avelsto fick cancer och fick tas bort i början av året.
Det känndes så fruktansvärt meningslöst och tommt. Hade preciskommit igång med aveln men hon kastade sitt föl 6 mån för tidigt. Har visserligen ett 1 årigt sto från henne kvar men nu fick man börja om från början.:(
Det känns tugnt...
Men men

Japp hon vann fölklassen på connemara riks 2005.:D
I år var hon inte visad och jag tror jag hoppar nästa år eftersom hon växer. Målet är att visa henne när hon är 3 så får vi se. :)

Jaha! Då har jag ju sett henne live. Har nog säkert foton på henne också. Intressant härstamning i henne tycker jag.

Fast jag tycker att det är jobbigt att få ihop det, fast jag har det så himla förspänt. Man vill hela tiden mera än man hinner.

Har familj med en son på 3 år, jobbar i eget företag 8.30-14.45 hemmakontor, sen hämta på dagis. Min man kommer hem vid 18.30 tiden och lägger sonen 19.00, rider kvällstid 2-3 dagar/vecka, grannen har ridhus. Dagtid 1-2 dagar/vecka, på "arbetstid". Bor på gård med eget stall.

Har tre hästar, varav två tävlas. Den ena rids mest av grannen/kompisen som har den som sin egen, den andra rider jag, den tredje hästen är utlånad i vinter, då jag inte mäktar med att hålla igång två hästar själv. Kvällarna måste även innehålla kvalitetstid med famlijen, hinna umgås med min man så att man inte står där efter 5-6 år och bara bor ihop och möts i dörren. Han har ett intresse som också tar tid.

Vi har delat upp det så att hans kvällar är måndag och onsdag, mina är tisdag och torsdag, fredag gemensam hemma.

När jag var yngre kunde jag vända in och ut på mig själv för att hinna, men nu kommer ofta tanken vid vägval; hur viktigt är det att göra just det? Varför är det viktigt?

Många av mina gamla hästkompisar har kvar hästarna när familjen kommer med in i bilden, avlar eller bara har kvar. Men det ÄR svettigt ibland om man vill ha hästar i full kondition och tävla högre än klubbnivå. Fast djävligt kul också!

Hej på er!
Jag har oxå både verksamhet och småbarn, 4 och 7 år. Driver ett mindre ponnylekis och har uppfödning av ridponnyn. Är även stödfamilj var tredje vecka. Har ett 75% jobb med ledig onsdag. Hela familjen är hästintresserade. Min man har en travhäst.
Tycker att det har varit mest svärföräldrar som har haft problem med alla djur. det har gått över lite nu när dom sett vad mycket barnen tycker om detta med hästar.
Att hinna med andra aktiviteter är lite svårt och vintern är värst!:D

Ja, visst kan man ju undra ibland hur man hinner med!!

Jag har en dotter på 4 år. Har en ganska knepig histora med graviditet då jag också förlorat 2 barn, så jag har 3 graviditeter bakom mig samtidigt som jag har gård med hästar, hund, katter och höns. Jag pendlar till jobb med 1 timmes pendling (enkel resa).

Men det har löst sig med att hästarna är inkörda, vilket gör att man kan ta med barn och att man kan köra fast man är 9 månader gravid! Jag har också lösdrift vilket underlättar något...

Men det blir ju betydligt mindre TV-tid är mina vänner, men samtidigt är det hästarna som gjort att jag inte blivit ett mentalt vrak! Jag har hanterat sorg och glädje med dem och funnit en plats att finna styrka och ro. Som jag gråtit i stallet!! Så kallar jag ju också den ena för Dr Phil!

Vad är det för verksamhet du ska dra igång?? Det är något av en dröm att kunna leva på detta även för mig, men jag är lite bortskämd med ett väl betalt jobb och törs inte riktigt köra!!!:crazy:

Japp det är möjligt har precis börjat luska runt i connemara stammar.
Har alltid gillat rasen men har inte haft nån koll. Har bara haft hbl som avels intresse fram tills nu. Så det ska bli spännande och se vad det blir av henne.:)

Jag håller på med lite allt möjligt. Är utbildad hästfysioterapeut så från början var det mest behandlingar (massage och ultraljud) som gällde. Sen har det varit lite inakoderings verksamhet, uthyrning av häst transport, hyrdes även in av bla stuteri då deras personal var lediga eller sjuka (som en avbytare) mm. Hade även bkommit igång med avel då mitt avelsto fick cancer och fick tas bort i början av året. Så den biten får jag börja om med från början:(
Numera behandlar jag inte då jag är gravid i 5 mån så det blir för tugnt och bökigt:p .
Men vi har i dagarna blivit återförsäljare för Eggersmans foder och har sedan tidigare sålt för Eclipse bla. Så det är lite av varje.

Letar hela tiden efter nya möjligheter och saker att kompletera verksamheten med då jag inte trivs på mitt andra jobb.

Tänkte använda mamma ledigheten till att fundera ut lite nya utvecklings möjligheter för företaget.
Mitt mål är att kunna leva på häst verksamhet mer eller mindre helt i framtiden.
Jag har ju också förmånen att ha en intresserad familj.
Så vi får se hur det går.
Man får inte ha för höga krav utan ta en bit i taget...:D

Japp det är möjligt har precis börjat luska runt i connemara stammar.
Har alltid gillat rasen men har inte haft nån koll. Har bara haft hbl som avels intresse fram tills nu. Så det ska bli spännande och se vad det blir av henne.:)

Fråga om stammen på avel så får du säkert många svar. Är en drös connemaraintresserade där.

mara nörd:p :D

(pussa buskillarna från mig, och glöm inte säga till mig om du tröttnar på K, Malin börjar växa till sig, hi,hi)

Läste precis tråden, för det första ....hej coffea....Det är jag! För det andra hej, vem är du ...jag bor också i munkedal....fyra barn och tretton hästar........tänk om det hade varit tvärtom...det hade varit värre....tretton barn och fyra hästar.....:bump:

Öh nja 13 barn hade inte varit en hit tror ja.
Såg nått reklam inslag om nån familj med 20 barn eller nått i går på tv och det var som dom sa det har hänt att 10 eller fler haft magsjukan typ samtidigt:eek:
Så nä det låter bättre med 13 hästar :p

Jag bor ca 8 km fr Munkedal mot Lysekil till.

Vad är det för hästar du har då, du föder upp eller ?
Nyfiken:)

Älgen ????
Svarat i lite fel inlägg kanske ?
Hehe

Allmän hästmix på gården, men vi håller oss till bra stammar då vi avlar. Nu senast var vi i norge och betäckte en nordsvensk. Har även lite inackorderingar men bara som hobby/hjälpbyte. Bor du då i närheten av Tomas och Mia i Hallinden??

Var kommer ni ifrån från början?? Eggersmann? Är jag ute och cyklar men är inte det hundfoder??:bump:

:p Nä Eggersman är ett tyskt kvalitets foder för hästar he he fast det är klart det finns nog hundar som gärna mumsar i sej det också:rofl:

Vårat hbl gick med en 1 årig nordis på bete utanför Fjällbacka i sommras som vi även blev erbjudna att köpa.
Både jag och min kille blev kära i hästen men det känndes fel att köpa henne bara för att hon var så fin då ingen av oss är bruksintresserade. Han hade en 3 årig valack också tillsalu (tror han är såld nu) som också var riktigt grann. Jan Linsten , kanske du vet vem han är, han hade flera nordsvenskar.

Nja Tomas bor borta i Hallinden jag bor i slutet av den långa rakan från gläborg. Innan man kommer till kurvorna vid Lingatans konferanscenter. Man ser inte gården från vägen. Vi får skyltar som vi ska sätta upp ute vid vägen i veckan.

Jaha, där alla ardennrar brukar gå då?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Övr. Barn 29 minuter sedan hej! nu vet jag ju inte om detta har något med denna sajt och göra, men nu är det ju så i mitt hästintresse att detta...
2
Svar
24
· Visningar
3 639
Senast: Vallmo
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 280
Senast: Korven
·
F
Trav Varit på lite trav sista veckorna och kan inte annat än häpna över vad mycket ungar det är som dräller runt på stallbackarna! Alltså...
2
Svar
33
· Visningar
3 656
Senast: Konie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar