Alla dessa barn på trav!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fnobby
  • Startdatum Startdatum
Sv: Alla dessa barn på trav!

jag har varit med på travbanorna sedan jag föddes i princip !

*KL

Vet inte, men jag får för mig att det blir allt vanligare att barnen är med överallt och släpps allt lösare....

har väl alltid varit så tycker föräldrarna hade sämre koll på oss då vi var yngre fast vi hade ju iaf respekt för hästarna man får ju lära barnen ananrs får dom lära sig den hårda vägen hehe

Nu har det inforts nya regler om alkohol och droger (alla testas: kusk, tranare, skotare och ev aven agare) skitbra enligt mig!!
(aven om weed testerna kommer att gora att enbart ca 90 % av hastskotarna kommer kunna vistas i en paddockk from arsskiftet..)

MVH Kajsa - kommer fortfarande vara laglig hastskotare

haha härligt då får dom börja ställa in tävlingsdagarna ;) men ska alla testas varje tävlingsdag då eller slumpar dom bara?

Helt arligt - jag har inte den blekaste aning.
Antar att det blir alldeles for dyrt och krangligt att gora det varje gang men enligt mig ar det ju sa man borde gora.
Jag menar, redan nu ska ju alla kuskar testas men det ar vitt kant bland var och varannan manniska vilka som sitter och super innan loppen eller smiter ut emellan for att inta annat hemligt..

Mer jobb for mig dock:devil:
MVH Kajsa / satsar pa att halla mig renare an sno

Helt arligt - jag har inte den blekaste aning.
Antar att det blir alldeles for dyrt och krangligt att gora det varje gang men enligt mig ar det ju sa man borde gora.
Jag menar, redan nu ska ju alla kuskar testas men det ar vitt kant bland var och varannan manniska vilka som sitter och super innan loppen eller smiter ut emellan for att inta annat hemligt..

Mer jobb for mig dock:devil:
MVH Kajsa / satsar pa att halla mig renare an sno

Kuskar som sitter och super mellan loppen? Och som smiter ut för att röka braj?
Det var länge sedan jag såg "I Fablernas Värld" nu...:smirk:

Snart heter dom;

Håkan "Kockei´n" Eriksson
Stig Hasch Johansson
Erik "Brajen" Svensson

-Det är nu det blir roligt att vara spelare när al-l-ting kan hända i loppen! Även på Valla! säger en nöjd Micke Nybrink och rullar en "Papa Nordin" av bongen

Herregud. Skulle aldrig våga just sådär en tävlingsdag och runt hästar man inte känner..

Vi håller på med ponnytrav men har varit på ett och annat insprängt lopp och kan bara hålla med. Tycker det blir värre och värre. I somras när vi var på ponnytravtävling var det några killar som kastade sten på hästarna i skrittmaskinen, de fick sig en ordentlig avhyvling:devil:

Det som slår mig mest är att barn idag inte verkar veta hur man ska bete sig i ett stall. Då vi har ponnys är det många barn som haft sina första kontakter med hästar och djur hos oss och det första man lär de är ju hur de ska bete sig i ett stall. Min syster har två söner som brukar vara med oss på travtävlingar både på ponnytravtävlingar och när vi varit med i insprängda lopp. De vet hur de ska uppföra sig. När vi går över stallbacken håller de oss i bakfickorna(mycket effektivt sätt att hålla koll på barn och de tycker det är ganska kul oxå:)) när vi säger åt de att stanna, t.ex. när man måste käka upp, står de snällt stilla för dem vet att det är allvar och att kuskar och hästar inte ser dem.

Är inte så kul om man kommer med helt ovana unghästar och det kommer en unge springandes el skrikandes. En olycka händer väldigt lätt och kan förstöra så mycket.

Jag själv räknas nog lite som barn, jag är 11 och ganska kort...
Men en sak måste jag säga.
Vissa barn som ofta är på travbanor vet faktiskt hur man ska bete sig.
Jag säger inte att alla är det, vissa av era historier är helt sjukt otroliga, men många vet också hut.
Många föräldrar lämnar också sina barn själva för att dom känner sig säkra på att barnen sköter sig, och mammor och pappor är väl bland dom som känner barnet bäst??
Men det klart, det finns ju också massvis med oförsiktiga och korkade människor runt på travbanorna...

Det är barnen till dessa okunniga, stolliga föräldrar vi syftar på.... Ungarna som "vet hut" far vi inte illa av, snarare tvärtom. Så ta inte illa upp. Tyvärr vet inte alla (inte många ens) föräldrar hur deras barn beter sig, inte ens var de är......

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·
Ekonomi & Juridik Idag har jag bevittnat en klubbhoppning som skapade många frågetecken hos mig. Jag antar att det inte går till så här på många ställen...
2
Svar
34
· Visningar
5 623
Senast: bigganl
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama