Positivehorsepeople
Trådstartare
Nej där har du rätt, jag vet inte till 100 att han skulle vara otrogen, absolut inte utan har bara beskrivit min rädsla eftersom han själv även säger till mig att han behöver allt det där, och då att han tycker att jag inte visar tillräckligt med "kärlek" till honom på alla visen jag beskrivit. Och han blir en helt annan person om jag inte ger honom allt det där jag har beskrivit, så säger inte att han Kommer att vara otrogen utan jag har en stor rädsla till det.Jag tycker det är svårt för att din sambo blir bedömd av din upplevelse av det hela. Han kanske inte alls ser sig om efter andra för att han inte får sex på länge, men din osäkerhet gör att du tror det. Det är därför jag undrar vad som grundar sig i verkligheten och vad du inbillar dig/är orolig för.
Är all oro helt obefogad skulle jag tro att du får mer ut av att själv gå i terapi för att jobba med din självkänsla och din oro. Varför känner du så? Vad får dig att tycka dig se att han tittar efter andra när han inte får sex?
Kanske är han också väldigt osäker och därför behöver bekräftelse. Då blir det en ond cirkel där båda går runt och tror att den andra ska sluta älska.
Att vara sexuellt "undernärd" är förstås jobbigt. Men de flesta lever med det också. Annars skulle väldig, väldigt många fler män och kvinnor vara otrogna.
jag älskar min sambo och vill både för barnens och min skull att vi ska få allt att funka och jag gör allt ja känner att jag behöver göra för att han ska må bra i vårt förhållande.
Och jag vet att han söker bekräftelse från annat håll om han inte som han ser det inte får det av mig, det visar han tydligt men då menar jag ju inte att han är otrogen! Vet inte riktit hur jag ska förklara allt så det inte ser ut som jag bara försöker få honom att se dålig ut, för det är han inte!
rädslan att inte räcka till och kunna hålla ihop min familj så fick mig att skriva det här inlägget, och som jag skrivit förut, Jisses ja, jag har jättedålig självkänsla i det här och om han inte vill gå i parterapi så kommer jag att gå i terapi själv!