Hästpass, vilken tid det tar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PansParis
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hästpass, vilken tid det tar!

Någon som har telnr alt mailadress? Deras hemsida är ju "under ombyggnad" sedan ett bra tag.

Nu vet jag att passen för connemara som skickades in i oktober nästan är färdiga. De som skickades innan årsskiftet kommer troligen vara färdiga i slutet av juni. Just nu fixas de som inte har något regnr samt fjolårsfölen.

Synd att det inte finns pengar att anställa folk för!

Snuffsan skrev:
Har alla fått svar eller kvitto från ASRP då ni skickat in passansökan? Jag skickade rekommenderat och har inte hört ett knyst.
Ska jag bli orolig? :crazy:
Jag fick inget svar eller kvitto när jag skickade till ASRP förra året. Jag ringde dit efter 2 månader för jag blev lite orolig att papperna trots allt inte kommit fram men det hade dom o fick då besked att det skulle ta 2-3 veckor till. Men det tog nästan 5 månader och detta var ju förra året då jag inbillar mig att dom inte hade lika mycket att göra som nu.. Tror inte att du behöver vara orolig! Men du kan ju ringa o höra vad dom säger men räkna med att det tar längre tid än dom säger..

Har samma problem. Börjar undra om dom blivit av med papperna eller något. Vi tog inga kopior iheller för dom sa att de går så fort så de behövs inte. :crazy:
Men sen har jag haört att vissa har betalt in samtidigt som dom skicka in papper. Dom flesta som har gjort det (som jag vet om) har fått sina pass.

Warmia skrev:
Jag lämnade också in mina i oktober fast för ponny i stället, har inte sett röken av dom. Fick en lapp precis i början att det skulle ta 12 v men det stämmde ju inte....

Precis samma här! Jag skickade också i oktober och fick lappen om 12 veckor. Jäkligt långa veckor de har där... :angel: :D

Jag skickade in den 28 november och fick mina i fredags.
Den 19 maj.
ASVH

:rofl: Häromveckan dök passet upp för min ponny..[SVRP].. ett och ett halvt år tog det! :rofl:

Då slår jag nog rekordet! 13 månader tog det innan jag fick passet till min arab och när jag skickade in ansökan om pass till min ponny, ASRP, så svarade de att jag kom att få vänta lääänge! De var nämligen på ansökningarna i december 2005 nu!! Bara att hoppas på att handlingarna inte kommer bort i hanteringen!

Läste fel, trodde du skrev 1/2 år! Då är det nog du som har äran att inneha vänterekordet :)

Jag vet att tråden är gammal, men jag fick mitt ASVH pass idag, skickade in den 27/12, så nästan 7 månader tar det där nu.

Låter lovande för jag saknas forfarande tre stycken av förra årets föls pass. Då kanske de snart dyker upp. Jag började undra om de hade kommit bort på posten.

Jag lämnade in mina papper i början av oktober för att få fixat mitt hästpass. Men jag har inte fått de ännu...:( Min häst är ett halvblod så det var flyinge som fick ta hand om passtillverkningen.

Ni med halvblod, har ni fått era pass? Ni som skickade in innan oktober har ni fått era pass?

Om jag ska tävla vilka papper ska jag då visa upp då jag varken har hästpasset eller mina gamla papper. Räcker det med kopiorna på de gamla papprerna?

Mvh Jenny :confused:

Skickade in pappaer för 2 år sedan ang 1 häst och 1 ponny varken ena eller andra har kommit och nu är hästen död och ponnyn sold..:confused: och nya ägarna på ponnyn har inte heller fått dem..

Läste fel, trodde du skrev 1/2 år! Då är det nog du som har äran att inneha vänterekordet :)

jag tror nog att det är min mamma som var den personen som skickade in ansökningarna åvan..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 726
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 662
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 009
Senast: Korven
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 963
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka