Hästpass, vilken tid det tar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PansParis
  • Startdatum Startdatum
P

PansParis

Jag lämnade in mina papper i början av oktober för att få fixat mitt hästpass. Men jag har inte fått de ännu...:( Min häst är ett halvblod så det var flyinge som fick ta hand om passtillverkningen.

Ni med halvblod, har ni fått era pass? Ni som skickade in innan oktober har ni fått era pass?

Om jag ska tävla vilka papper ska jag då visa upp då jag varken har hästpasset eller mina gamla papper. Räcker det med kopiorna på de gamla papprerna?

Mvh Jenny :confused:

Sv: Hästpass, vilken tid det tar!

Jag lämnade också in mina i oktober fast för ponny i stället, har inte sett röken av dom. Fick en lapp precis i början att det skulle ta 12 v men det stämmde ju inte....

Vad tävlar du i?
Du behöver väl inga sådanna papper till tävlingen? Vacc och licensen räcker väl?

Jag skickade in mina papper i september, både för fölen och för gameltanten, hade passen tillbaka på 10dagar,vart väldigt impad över att det gick så fort.

jag skickade in mina papper och registrerades i deras listor den 11/11 och igår fick jag passet!! Låter som att ngt har blivit fel med dina - kolla med dem för säkerhets skull!

/Maria

Skickade in mina i augusti -04 i samband med att jag köpte min häst. Hade passet i November.
Antar att du nog får vänta längre än mig eftersom det nog är fler som skickade in i slutet av -05 än i slutet av -04

Om du måste visa papperen så ska det räcka med kopiorna. Men det är väldigt sällan de kollar passet, förutom vacc. då. Normalt sett räcker det med vacc och eventuell licens.

Hejsan!
Jag skickade in papprena på mitt halvblod i december å har förstås inte sett skymten av passet än.. å inte hört ett knyst därifrån heller... skickade samtidigt in papprena för min ponny till ASRP men därifrån fick jag svar att de hade mottagit ansökan, att den var komplett och att väntetiden var 14 veckor. Har Ni fått nåt svar från SVH om att de mottagit era handlingar???

Skickade in -05:ornas papper i slutet på december, fick passen i veckan.

Inne på ASVHs sida någonstans skall finnas dokument där man kan kolla så hur långt hanteringen av ens pass har kommit, finns även ett dokument över sådana som det fattas någon handling för att de skall kunna göra dem färdiga. Verkar vara läge för dig att gå in och leta upp dessa dokument, du borde ha haft passet vid detta laget. Har du varit inne och kollat så att det verkligen har kommit fram tyvärr är ju inte vårt postverk det mest pålitliga.

Jag postade det till och med rekomenderat. Alltså flyinge måste fått mina papper. Tack för tipset om att man kan titta på ASVH hemsida för att se hur långt de har kommit med passet. Ska göra det nu!

:bow:

Jag måste nog vänta ett tag till innan fjordingens o ponnyernas pass kommer :( fast jag skickade in dessa i dec -05,
fd travarens papper skickade jag in jan -06 och pass kom nån månad senare :)

Men får man en bekräftelse?
Det har ju inte jag fått :eek:
Fast jag har skickat rekomenterat o då borde det väl vara säkrare?

Inte trodde jag det skulle gå långre än ett halvår innan passet kommer :crazy: inte kul om man som jag tänkt sälja :(
Jag själv skulle vilja se pass o papper innan ett häst/ponnyköp, tror inte många går med på att jag skickar dom senare! :p
Fast jag har ju kopior :idea:
Men vill nog skicka med passet från början ändå :smirk:

/L

Jag skickade in allt i slutet av sep-05.
Och dom ringde mig i Fredags och sa att dom höll på med passet nu :bump: :bump:
( Varför dom ringde för var bara för att dom ville höra vem dom skulle skicka passet till mig eller dom som köpt pållen av mig. )

Jag gick in på ASHV hemsida och där kunde man se pass från och med November. Där kunde man hitta hästens namn för att se om pass handlingen kommit in och tagits emot. Men oktober månad var klara och där var ju mitt pass ibland dem. Antagligen fattades vissa uppgifter för att göra klart passet. Jag skickade iväg ett mail så jag hoppas på att få tillbaka det. Min häst är ett halvblod och nu håller de på att göra pass av de som skickade in i november!

Vilken tid det tar!

;)

Fairdogsparis skrev:
Jag gick in på ASHV hemsida och där kunde man se pass från och med November. Där kunde man hitta hästens namn för att se om pass handlingen kommit in och tagits emot. Men oktober månad var klara och där var ju mitt pass ibland dem. Antagligen fattades vissa uppgifter för att göra klart passet. Jag skickade iväg ett mail så jag hoppas på att få tillbaka det. Min häst är ett halvblod och nu håller de på att göra pass av de som skickade in i november!

Vilken tid det tar!

;)

Förlåt... Stavfel ASVH ...

jag skickade in papprena för pass åt mitt Hbl i oktober och fick tillbaka det i början av januari.

Som sagt var så mailade jag Flyinge och de hade tappat bort min adress. Så nu kommer det med posten vilken dag som helst!

Som sagt var nu börjar de med handlingarna som skickades in i november och alla oktober är klara. Har ni inte fått tag i era pass ska ni maila in uppgifter.

;)

cetonia skrev:
Hejsan!
Jag skickade in papprena på mitt halvblod i december å har förstås inte sett skymten av passet än.. å inte hört ett knyst därifrån heller... skickade samtidigt in papprena för min ponny till ASRP men därifrån fick jag svar att de hade mottagit ansökan, att den var komplett och att väntetiden var 14 veckor. Har Ni fått nåt svar från SVH om att de mottagit era handlingar???

Skickade in minna papper på min ponny till ASRP och fick också en väntetid på ca 14 veckor. Jag mailade de härom dagen och fick till svar att de som skickade in i December skulle de "försöka" vara klara med till midsommar.

Oj fjordingens fick jag tillbaka på en vecka. Fast det var iofs i somras.

Väntar på connemarans... Hämtades av föreningen precis i slutet av december och dödandet av originalhandlingen skulle protesteras mot senast 13 feb...

Men sedan dess verkar det vara dött :(

Jag vill ställa ut men har inga papper eftersom förra ägaren tappat bort registreringsbeviset. De utställningar där ansvarig "känner igen" mig sedan förut är okej men de andra går ju bort tyvärr.

Skickade in min unghästs papper i samband med att jag köpte henne i december. Hon ska registreras som knabstrupper. Har inte fått något ännu och när jag mailade för att fråga när det skulle komma fick jag som svar att det skulle komma tidigast till hösten...

Har alla fått svar eller kvitto från ASRP då ni skickat in passansökan? Jag skickade rekommenderat och har inte hört ett knyst.

Det är b-ponnyns pass det gäller. Har var reggad och chippad sedan länge så det skulle bara omvandlas till pass. Han ska ju säljas i sommar så jag behöver snart passet.

Ska jag bli orolig? :crazy:

Snuffsan skrev:
Har alla fått svar eller kvitto från ASRP då ni skickat in passansökan? Jag skickade rekommenderat och har inte hört ett knyst.

Det är b-ponnyns pass det gäller. Har var reggad och chippad sedan länge så det skulle bara omvandlas till pass. Han ska ju säljas i sommar så jag behöver snart passet.

Ska jag bli orolig? :crazy:

Ring eller maila och hör vad de säger.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 726
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 662
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 009
Senast: Korven
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 963
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka