Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mynta2 skrev:Lånade i JAk banken...har ingen ränta alls för det är räntefritt. Ca 3% kan man väl kalla nån slags ränta då, men det är för å täcka administrativa kostnader. Lånade 20000:-, när lånet är betalt får jag tillbaka ca 17000:-. Lånet har alltså bara kostat mig ca 3000:- :-)). Detta är EJ ett av JAKS blancolån. Blancolån har andra regler. LÅNA INTE i kreditbolag. Dom har ju hutlösa räntor..
Snabb jämförelse mellan Wasa kedrit samt Jak banken om man tar ett lån på 20000:- och amoterar i 120 mån (10 år).
JAK BLancolån: Månadsbetaling per månad bli: 356:-. efter lånet är betalt får du tillbaka ditt efterspar som är: 20000:-. Lånet har kostat dig 2640:-...för du betalar varje månad en låneavgift på 22:-.
Wasakredit: Månadsbetaling/månad blir: 264:-, men då får du inte tillbaka något samt att lånet kostat dig: 11680:-. Totalt kostar lånet dig: 31680:-...Visst är kreditbolag samarbetsvilliga, dom vill ju låna ut så mycket dom kan...men tänk på VAD du får betala i slutändan...mycket HÖG ränta...Det finns andra alternativ i då form av JAK samt medlemslån genom facket. Strunta i kreditbolagena råder jag, det är INTE förmånligt alls.
Mynta2 skrev:Nä, du räknar fel...JAK är en räntefri bank...de ska och får inte tjäna ränta...pengar som ligger i banken är medlemmarnas pengar....alltså mitt eftersparande blir lån åt någon annan... Banken får inte gå med vinst...Vad fick du 92:- i från ??