Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är knappast speciellt naturligt för en häst att utföra vissa rörelser heller. Man ser sällan en häst piaffa för sig själv i hagen liksom. Så länge hästen tränas på lite nivå krävs underlag därefter. Oavsett om det är hoppning eller dressyr.
Det är de flesta islandshästsinstruktörers vardag att undervisa utomhus även vintertid, det gäller även värdsmästare,och vintertid. Hoppa är väl uteslutet och visst händer det någon enstaka gång att underlaget är för dåligt, men normalt funkar det fint.
Men snälla Lil-Sis, varför skulle ridhusets närvaro hindra dig från att gå ut i skogen? Då hade du haft ett val, du blir väl inte tvingad in i ridhuset?Jag är glad att vi inte har ridhus så nära för när det är dåligt väder går jag hellre i skogen än på banan.
Suck. Jag trodde att vi hade kommit längre än så. Lever dessa fördomar ännu? Jösses!Det jag har läst om islandshästar har gett mig bilden att lite hö och en stor hage gör hästen nöjd. En gång i veckan kan du ta ut den och rida en sväng och hästen är helt lugn.
Här så står det att det behövs ett bättre underlag för Islandshästarna. Då så borde ju det underlaget också duga åt andra hästar. Eller?Dessa hästar (och ägare) hade inga problem med att träna i samtliga gångarter på en ganska tuvig gräsbana. Men för islandshästen som var i början av sin töltträning var detta omöjligt. Det krävs plattare och fastare underlag för töltträning (i synnerhet för unga hästar som ska hitta sin egen balans).