F
fio
Och tack förresten för att du låter tråden vara kvar , trots en hel del oangenäma inlägg som kanske inte passar här
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad skall man då med ridhuset till? Om hästarna ändå skall vila på vintern. Jag blev faktiskt förvirrad där ett tag. Jag trodde att jag visste att de vilade på vintern. Men sedan kom allt det här med frysta ridbanor, och det är ju bara på vintern. Så efter det var jag inte så säker längre. Dessutom så tycker jag att det verkar som om de rider ganska mycket i ridhuset även under tävlingshästarnas vilotid, jag gissar att det är påläggskalvarna som får sitt.Men om du rör dig bland eliten och i dressyrmecca så borde du veta att alla tävlingshästar vilar på vintrarna.
Är det de som sedan gnuggar ridhus under vintern?Det är dom som inte tävlar som har sina hästar på sommarbete.
Det har jag inte gjort. Jag har bara ifrågasatt nödvändigheten av ridhus för att kunna tävla på SM-nivå. Sedan så var det någon annan som i nedlåtende ton förklarade att "Rida rakt fram på Islandshäst" minsann inte kunde räknas som "Riktig ridning". Så det var inte alls jag som drog upp det.Det vart det väl i samma stund som du utnämnde alla engelskryttare till ridhusnissar som inte sett skogen.
Jag har inte klagat på bekvämligheten. Jag har bara hävdat att man inte behöver ridhus för hästens skull, utan att man vill ha ridhus för sin egen bekvämlighets skull. Men det var tydligen svårt att erkänna och dessutom verkar "bekvämlighet" vara ett värdeladdat ord. Det jag har emotsatt mig är att det skulle vara nödvändigt att ha ridhus om man har häst, och att det därför nödvändigtvis behöver kosta massor.Det var väl ändå du som började klaga på "vår" bekvämlighet?
Är det de som sedan gnuggar ridhus under vintern?Det är dom som inte tävlar som har sina hästar på sommarbete.
Ja, och det är ju enda perioden man har nytta av ridhus naturligtvis.November och sedan December fram till Jul-lovet
Jag bor inte vid Hogsta, utan vid ett annat Mecka. Men det är samma människor som rör sig här som där. Det finns ett antal DressyrMecka, jag kan just nu komma på c:a 5 st. C:a p.g.a. att jag inte är riktigt säker på att det bara är Dressyr på några av ställena, och att jag inte riktigt kan avgöra om statusen verkligen är Mecka på ett par till av dem.Jag vet inte om det finns flera mecka men ett är Hogsta och hon som finns där har jag inte mycket till övers för.
Islänningarna själva säger så här, och det ligger nog mycket i det resonemanget också.
Hästar som går i STORA hagar, vidgar sina vyer och ser på saker och ting med ro.
Hästar som går i små hagar, blir trångsynta och lägger mycket energi på ovidkommande saker.
Jag har aldrig skrivit ALLA, utan många. Jo jag är övertygad om att MÅNGA halvblod står på stall för att ägarna är bekväma. Och att de har täcke på sig för att inte bli smutsiga, det vet jag många som har.Japp! Jag har ibland täcke för att hsäten inte ska bli jättesmutsig. Det är inte roligt att stå och gno med piggborsten på en våtlerig häst. Betydligt mysigare för både mig och hästen om jag istället kan ryckta.