J
JulAhl
För ett par veckor sen bestämde sig jag + familj att köpa en häst som vi alla tycker väldigt mycket om. Allt har fram tills nu flutit på väldigt smidigt med bra säljare etc. För någon dag sen var det dags för besiktningen vilket hon klarade u.a., dock fanns det anmärkningar på röntgen. Hon är röntgad både "normalt" och även i ryggen, varav det fanns två anmärkningar av klass 1 och två anmärkningar av klass 2 + en klass 0. Veterinären som användes säger att det inte är någon fara och inget som skall hindra oss från att köpa hästen, så vi tog inte så allvarligt på det. Men för säkerhets skull kontaktade min mamma en annan klinik idag. De har inte tittat på röntgenplåtarna än men tyckte på beskrivningen att det lät som om hästen kunde behöva en väldigt lätt form av "särbehandling", dvs alltid gå i form och så.
Jag blir bara så trött av detta, det är första gången vi köper häst och vet inte hur allvarligt man skall se på en sak som denna. Självklart kommer jag inte flängrida så då borde det inte vara några problem, men samtidigt vill man ju inte köpa grisen i säcken heller!
Kan tilläggas att hon är 6 år.
Snälla, dela med er av era kloka tankar och tips - det uppskattas oerhört!
Jag blir bara så trött av detta, det är första gången vi köper häst och vet inte hur allvarligt man skall se på en sak som denna. Självklart kommer jag inte flängrida så då borde det inte vara några problem, men samtidigt vill man ju inte köpa grisen i säcken heller!
Kan tilläggas att hon är 6 år.
Snälla, dela med er av era kloka tankar och tips - det uppskattas oerhört!