Sv: Hästhagar och allemansrätt.
Jag är också medlem, driver aktivt frågan om allemansrätten och försöker få LRF att nyansera budskapet, angripa riktiga problem och skippa tugget som går ut på att markägare är stackare, vars ego trampas på när de inte märkt att deras mark använts av en kommersiell aktör. Jag tycker mig se åtminstone en liten effekt av debatten; att ledande företrädare för LRF faktiskt har strukit vissa riktigt idiotiska meningar i sina budskap. Fortfarande finns det vissa markägargrupper som lallar på med sitt budskap om total envåldsmakt via lagfarten.
Idag har den senare sidan ett ganska starkt stöd, även om jag får tillstå att min argumentation har mött ett mycket positivt gensvar från en hel del markägare som tycker att LRF driver frågan med fel utgångspunkter.
Jag tror att ett sådant modifierat budskap kan få ett starkt stöd både inom LRF och bland allmänheten.
Jag är starkt för att man ska driva pilotfall där markägare drabbats av skador och få igång lite prejudikat och information till allmänheten om vad som gäller.
Jag är helt emot att man ska driva pilotfall där allt går ut på att skydda en markägare från allmänhetens rätt att passera marken utan risk för skada, störning eller slitage. Då får man aldrig något stöd utanför sitt eget markägarled, och till och med därinom är motståndet ganska omfattande.
Det kommer ju då att drivas i enlighet med LRFs åsikter.
Och ja, jag är med i LRF.
Jag är också medlem, driver aktivt frågan om allemansrätten och försöker få LRF att nyansera budskapet, angripa riktiga problem och skippa tugget som går ut på att markägare är stackare, vars ego trampas på när de inte märkt att deras mark använts av en kommersiell aktör. Jag tycker mig se åtminstone en liten effekt av debatten; att ledande företrädare för LRF faktiskt har strukit vissa riktigt idiotiska meningar i sina budskap. Fortfarande finns det vissa markägargrupper som lallar på med sitt budskap om total envåldsmakt via lagfarten.
Idag har den senare sidan ett ganska starkt stöd, även om jag får tillstå att min argumentation har mött ett mycket positivt gensvar från en hel del markägare som tycker att LRF driver frågan med fel utgångspunkter.
Jag tror att ett sådant modifierat budskap kan få ett starkt stöd både inom LRF och bland allmänheten.
Jag är starkt för att man ska driva pilotfall där markägare drabbats av skador och få igång lite prejudikat och information till allmänheten om vad som gäller.
Jag är helt emot att man ska driva pilotfall där allt går ut på att skydda en markägare från allmänhetens rätt att passera marken utan risk för skada, störning eller slitage. Då får man aldrig något stöd utanför sitt eget markägarled, och till och med därinom är motståndet ganska omfattande.