”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

och sa var det ny dag....

HOPPY HOPPY ANNYVERSARY till Tant Kamel och Herr Hedenstedt!!!! Med manga mer att komma ..nu vantar vi pa 40!!!!!

Best wishes..

Tack så jättemkt:love:

å tack alla som skrivit hälsningar till oss.... Idag är våran dag, den ska vi njuta av...:banana: självklart siktar vi framåt 30, 40 50 ..... hoppas jag:love:

Lobell: Min son är 18, min äldsta tös 17, jag förstår din oro... du är inte överbeskyddande... men ibland måste man invänta att dom själva kommer å ber om hjälp innan man satsar iväg krutet.... Kram på dig iaf.... du är en fin vän, mamma och du ska se att ni reder ut detta...

Då kan du vinna mycket på att ströva runder med treåringen!
Den bär säkert gärna en sadel för att du ska hänga med, den gör säker allt du ber om om bara du vill hänga med! Snart bär den dig på dessa runder, då kan den ju komma på riktigt stora runder och se nya grejer.
Synd att du är sjuk!:crazy:

jag har fatt ut mina, och favorite sysselsattningen pagar.. just det.. mat!!! alla har en hog framfor sig och bryr sig inte om mkt annat..
dock harmoni rader i flocken, inget springande och stjala mat eller sant.. det vill saga sa lange som tant fjanta har sin hog alldeles till sig sjalv.. nar hennes hog ar slut sa kan det ju vara sa att andra har ngt kvar, och skall da forstas dela med henne, tycker hon ha.
nu skall jag skotta sno

Visst är det så... Det roliga är att kommer jag ut i hagen är 1 åringen plötsligt mycket intresserad av att hänga med på allt skoj.... Mig umgås hon gärna med.. men är mindre intresserad av 3 åringens förehavanden...

För tillfället finns inte ork att gå med hästarna... Nope... för sjuk för det. Och pulsa runt i djupsnö med kroppen full av antibiotika är kanske inte den bästa kombinationen. :D

Men när orken är tillbaka så är planerna långa strövtåg... Men med den skillnaden att sadeln skall bytas mot sele, och i förlängningen även vagn... De är nämligen tänkta som körhästar båda två... ;)

Försökte, men det blev fel hela tiden! Otto är nu inte så prickig som man skulle vilja, han är mest svart och lite fläckig på baken, men mer nu än på bilden här nere.

Jag&Nezze
2634_1129933048926_1245224183_38556.jpg

Min Otto, han är efter: Zeb, undan: Black&white
090919156.jpg
[/IMG]

[
090919158.jpg
[/IMG]

Vilket underbart väder det är i dag! Minus 22 grader och en strålande sol är på väg upp. Bökade på mej massor med kläder när jag gick ut till hästarna i morse och det var riktigt skönt ute fast det då var -23.
Passade på att mocka i ligghallen och fixa iordning där. Det märks att dom är inne mer och mer nu när det är kallt och jag är så nöjd med mej själv att jag satte upp ett hönät inne där så dom kan välja vart dom vill äta nånstans.

Hemma efter en härlig tur på fältet.Hade 2 damer som njöt av att galoppera på fältet.Perfekt väder -5 grader och vindstilla.Värmer mej nu med en mugg kaffe och stärker mej så att jag orkar ta tag i städningen(och det behövs):o

Välkommna hit gutenviks och horseanddogmad :D Detta är den fredligaste, trevligaste, tokroligaste tråden på buke! Det förekommer inga hårda ord, vi skrattar med varandra, inte åt varandra. Gör man nåt tokigt så får man enbart hejjarop och pepp från alla håll och kanter och gör man nåt bra så är det applåder och bananer :banana:

Blir jag avundsjuk? JAAAAAA, det blir jag! Men jag har ju iaf gosat och pussat varm mule på morron jag :love:

Hoppas ni får en alldeles underbar dag under korkeken!

Vet inte vrf man alltid känner sig så idiotförklarad av hästmänniskor. Inte alla, men många, ska till ridskolan ikväll och rida dressyr, får hoppas att min ridlärare kan peppa mej lite. Funderar mer och mer på att sluta.
galopperade iaf i vår sommarhage i den djupa snön igår med Poppis, vet att det inte är bra att rida fort i snö, men liiite kan han väl få springa iaf. Kul tyckte han iaf att det var busen.

Härligt Cizma... Hoppas dagen blev till belåtenhet.

Kul att få en bild av hur du ser ut.... Kan meddela att min inre bild av dig inte alls stämmer överens med verkligheten...:D

Inte min inre heller:eek:....i den är jag typ 30 kilo lättare, helt utan rynkor och med rumpan och tuttar ännu kvar i utgångsläget:angel:

tant syrran, tror ingen av oss riktigt ser ut som man tror.. i huvet.. darfor tycker jag att anda bilder blir bra, alltid ngt som man kanner igen haha...
men fin bild tant camelo, nu far vi see ett leende par ocksa??? och kom tillbaka och beratta om hela dagen..

tant ponny, jag behover din email om du vill ha bild av sheepskinssaddle..

Ack ja... Har liknande problem min självbild...
Det skiljer även hos mig ungefär 30 kg på min inre bild och verkligeheten... ;)

Åh - Zeb känner jag! :) En hyvens pålle - gentleman. Stoet känner jag inte till. Finns du på västra sidan Sverige?

Vad fin och du ser ut!!!!! Fast du lever inte upp till min bild av dig här - alls faktiskt. Jag ser dig mest som metal/punk meets etno meets medeltid....... tror jag gjorde ngn beskrivning av det någonstans. Nu är du ju blondin! Grattis från mig också. 2013 är vi 30 :)

varför ställa så stora krav på sig själv , man kan inte behaga alla och om du är nöjd o bekväm med ditt , låt andra tycka va fågeln de vill.

Sådant kan man bjuda på .

jag har mina hästar för jag mår bra av dem o vi har kul o sedan får alla tycka va f-n de vill o de gör de säkert but so what :laugh:

Man får väl galoppa i snön hur mcyket man vill bara man inte överanstränger nåågonting.

Snö är perfekt o träna styrka i o Ädle Springaren med bihang galoppar hej vilt å mcyket i snön , skita kul sa pålle :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?