”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nej f- n int har en tid o sitt här , sola skiner o ska iväg o köra häst o släde innan de blir mörkt ju , so long

Det var väl den beskrivningen som färgat min inre bild av tant Cizma....:D

Vad fina ni är :)

Jag hade nog en bild av dej som långhårig, mörk hippie-"tant" i början av vår bekanskap :D

Idag kommer äntligen hovis och slänger på vinterkitet, och då ska jag försöka våga mej på lite mer mörkerridning

Tyvärr inte, sitter på en holme mitt i Östersjön, dvs Gotland. Otto-mannen är uppfödd på västsidan dock men jag vet inte var. Han är också en gentleman, som sin far. :banana: Roligt att du känner Zeb, berätta mer!

Jag har nog några bilder - ska kolla när jag är hemma.

Vi har varit på Mariebergs Gård i samband med clinics/träningar.
http://www.mariebergsgard.se/

Hemsidan är inte uppdaterad eftersom träningarna legat nere. Taket rasade förra vintern och de håller på att bygga nytt. Jättetrevligt ställe är det iaf.

Både jag och min dotter föll pladask för Zeb som är både vacker och gullig.
Ska som sagt leta - jag har säkert fångat honom på några bilder.

KL
KL. Nu åker jag till Zürich några dagar (nej, Nappe får stanna hemma :)). Ha det bäst och "håll i er"!
Kram från ponnytanten......

Senast ändrad:

Vad fina ni är.Hoppas att ni haft en kanondag och får en fin kväll:)

Kl.

Mörkret har fallit över Wikasgården och det är inte mer än -12. Ännu en mysstund med kusarna är avklarad. Passade på att fylla på lite hö, både ute och inne i ligghallen och naturligtvis tog jag reda på lite skit :grin:. Man kan ju undra varför dom nödvändigtvis måste gå in och skita!

Nya vattentunnan funkar klockrent, i morse var det ju -23 grader och det ångade så fint i från vattenytan som inte hade tillstymmelse till is jämfört med den andra som frös redan vid -10. Ja ja, den är ivägskickad till Bole och dom skulle göra en test med den så får vi väl se vad dom kommer fram till.

Gubbtjyv: Vad håller din thermobar för vattentemperatur? Kollade min nya Bole i gårkväll och den höll +10 grader och då var det ändå -18.

Cizma - vad fina ni är! Härligt att ha sån känsla för varandra:love:

Ponnytant - ha det så bra i Zürich!

Själv åker jag till Hamburg över helgen, sticker i morgon bitti. Har ordnat allt till jobbet och hästarna, så nu börjar stressen släppa...

Oj va ni reser och far :D. Då önskar jag dej oxå en trevlig resa!

jaha jag skall ocksa ut och resa, till och med langt.. hela vagen ner till frykerud socken.. det ar hemma det, sa skall till korgarn och tanda ljus.. samtidigt far jag aka och hamta foder. lustigt egentligen.. farfars morfars far.. ok langt bort men.. i alla fall, han hade en gard som heter Nolby, och "David pa Hemmet" som han kallades (med hemmet da vara den ursprungliga garden) var kand i bygden for sina berattar konster. Han skall ocksa ha varit synsk och bekant och goda van med smafolket.
I alla fall, en avlagsen slakting till mig bor dar nu och ar bade hobonde och spannmal bonde. Och dar far jag mintt stuff.. Maste ju halla det i familjen haha...

Lusigt dock, nuvarande agarna hor bara en gang emellan at nar David sitt och berattar sina sagor.. OOch han ar tydligen stillsamt av sig ocksa .. bra, vi vill inte ha oroliga sjalar..

Nu ar jag trotter, sa natti natti for nu

Den där ön mitt i havet är mitt paradis. Jag har varit sommargotlänning i massor av år, en hel del släktingar bor där (min gammelmormor måste också får besök ibland, på Östergarns kyrkogård) och jag har goda vänner. Tyvärr har paradisdagarna kommit av sig de senaste åren när hästarna här hemma blev fler och fler. Vi hade husvagn på ett ställe på södra ön och tog aldrig över den på fastlandet, den fick bo i en bondes maskinhall på vintrarna. Jag saknar mina gotlandssommrar något enormt. Funderat på att köpa stängselstolpar och inhägna brorsans magra mark som ligger i närheten av Lojsta-skogen. Då skulle pållarna kunna hänga med till ön :) Lite kostsamt projekt bara. Suck, suck ... nu blev jag lite längtanssjuk :cry:

Till att börja med vill jag hälsa våra nykomlingar Välkomna till vår numera rätt långa tråd. :)

Har jobbat rätt hårt idag med men nu är jag ledig i två dagar :bump: Underbart. Den eldsprutand draken från igån var en supergo pålla idag som snällt stod och väntade på sin tur vid grinden. Inget tjaffs alls. Lugn i stallgången med. I dag fick hon även stå där medans jag mockade och pysslade. (brukar annars mocka innan jag tar in)

I morgon står det hökörning på kvällsagendan. sista lasset upp till detta stall. Tar ett ordenligt lass nu när vädret ändå är bra och så får jag väl flytta med mig lasset som är kvar sen.

Blir en tur till staden på min lediga dag också. Ska bla till hööks och kolla på brodd, sadelhängare och täckeshängare. Sonen kommer att hata mig. Han suckar alltid när i går in på Hööks :D

Cizma- Ni är så himla fina båda två. Grattis på er.

Måste bara säga vad min son säger att kärlek är (han är fem)

"Det är när man blir varm i hjärtat och glad i magen av någon" :love:

Dåär våra pållar släkt, Mitt knabstrupperstos mor är dotter till Zeb.

Senast ändrad av en moderator:

Hästar är det bästa som finns, men hästvärlden är den tristaste bland alla världar (fast kattvärlden är likadan, säkert hundvärlden med...).
Det blev hopplektion idag IGEN, inte dressyr som jag trodde. Jag har verkligen inte fått visa mej från ngn bra sida, värdelös som jag är som hoppryttare. Hoppade i min ungdom, men sedan blev det dressyr och nu gar jag helt kommit från det.
Innan hopplektionen var jag och Non Stop ute och i snön igen, han verkar inte tycka det är speciellt jobbigt.

Senast ändrad av en moderator:

Förlåt att jag är så petig, men jag gillade inte dina röda ögon på originalbildet.:crazy:

Man måste inte hoppa! Man kan rida dressyr eller skogsmulle runt i skogen.
Man kan göra precis vad man vill, så länge båda häst och ryttaren har nöje av det.
Jag är 50 år och har ridit hela mitt liv utan en enda hopplexion!
Kanske du ska kolla westernridning eller akademisk, de är inte så övertygade om att hästen kommer att dö om inte den får hoppa.:D

Kan man komma in i denna "klan" som medryttare? Jag är inte ung (över 45) ändå har jag fått minst 3 hästar i samma stall att rida och träna utan annan ansträngning. Det är så trevligt att åka hemifrån ca 5 min med bil för att rida, slippa allt annat. Är man bortskämd då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar