”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kan inte dra mig till minnes att eget hästägande var ett krav för att "få vara med"... ett glatt humör och vänlig inställning räcker gott.... :D

Välkommen förresten.

Låter faktiskt rätt lyxigt... bara komma och rida... och slippa allt det andra.

kliv på du men någon klan finns de inte , bara en hoper " tanter " som är hästtokiga :)

Ung o ung :) här är du både ung o medelålders

har du kikat i tråden så vet du att här är vi snälla o babbalr om allt ,

Nja bortskämd o bortskämd :) Du har haft tur

den obligatoriska frågan här är .... används pall vid uppsittning :laugh:

idag skulle du vart med o åkt släde i gnistrande före , :laugh: var några år sedan jag körde släde men idag begav de sig , blev nästan lite nostalgisk

:laugh:

Håller med....

Hästeri består av så otroligt mycket mer än att ta sig över bommar med glada färger.

För min egen del är hoppandet lagt på hyllan för åratal sen... Äger visserligen en samling med bommar... men de används till att ligga på marken i olika formationer. Detta för att ha lite olika typer av övningar att göra med hästarna när jag håller till på ridbanan. Övningarna kan göras både uppsuttet och vid tömkörning...

Chine.... Du kanske skall se dig om efter en annan grupp att träna i... En grupp som är mer inriktad på det du vill hålla på med.

de där måste jag säga jag aldrig mött , faktiskt men en del av de säger du ju själv "" inte fått visa mig bra " o har alla en sådan behov så blir de kanske int så kul.

men jag förstår ju inte varför du rider hopp lektioner om du inte gillar de , ta dressyrlektion istället då eller va du nu vill syssla med .

ta inte hästlive så allavrligt , de är kul med hästar :laugh:

Åhhh nu blir jag ju riktigt längtansfull jue.....

Släde har jag inte åkt så där väldigt ofta.... Men för ett ansenligt antal år sen fick jag möjlighet att prova att köra en travare med en kappsläde... Jäklar vad det gick undan....

Fördelen med släde är ju att ingen pall behövs heller.....

Slädfärd? underbart men jag tar nu gärna sparken till stallet även om jag bor i Sthlms län. Till Syrran å gubbtjyv...jo ni, visst känns det lyxit. jag kan hinna med 3 hästar på 3 timmar, rida 2 å tömköra en. problemet är bara att jag har ca 2,5 timmar till stallet på kvällen så egentligen så måste jag välja bort en häst... men vilken???

pall är totalt onödigt

mm va jättetrevligt , ett fint halvblod och bara för att göra dig lite mer avis , så ringde ägaren på en parsläde i småland o går de köpet i lås o transporten fixas , så ska vi spänna för ett par halvblod o testa :laugh:

parhästar för släde har jag aldrig kört , lite häftigt

Självklart kan du vara med!
Du är inte bortskämt, du missar allt det trevliga.:p

Chine.... Du kanske skall se dig om efter en annan grupp att träna i... En grupp som är mer inriktad på det du vill hålla på med.
Nja, jag ska försöka ge det en chans, har ju knappt hoppat sedan jag var 16-17 år och det var läääänge sedan. Bara det att de andra är så jäkla mkt bättre på hoppning. Dessutom är de vana att rida ridskolehäst och jag är van vid våra hästar. Skillnaden mellan våra och ridskolehästana är att på våra får man bromsa gasa gör de själva och på riskolehäst får man gasa bromsar gör de själva. Detta gör jag mest för att komma ut och träffa folk + ev rätta till min sits som blivit lite...hmmm..felaktig med åren.
Fast jag rider ju också akademiskt för en tränare som jag aldrig byter ut och tränar trick o NH, det är ju mitt verkliga intresse.

Senast ändrad av en moderator:

3 timmar för 3 hästar , då är de ju knappt uppvärmda ju :)

här rids de 2-3 timmar på en häst :)

Vilken du ksall välja bort ??? ja måste du de då o om du måste så är de väl bara du som kan svara på den frågan.:laugh:

Då måste du lägga in foto!!
Du måste ju dela med dig av upplevelsen. Du kan ju inte bara hålla det för dig själv på det vis.:mad:

Ok, jag erkänner. Jag sitter upp från pall..."för det är det bästa för hästen och sadeln....)

släpp de där , varför ha den prestigen , ta de för vad de är o ha lite roligt .

i andra sammanhang skulle man säga de är prestationsångest ju .

vad tog de roliga vägen :)

Hästarna går i skrittmaskin å så värmer jag upp i 10-15 min i skrittarbete men jag vet, jag vill börja jobba deltid så att jag hinner med hästarna.

blir de något av med parsläden o kamera finns tillgänglig o gudarna är goda o solen står i ryggen o fåglarna kvittrar o de finns en bruksanvisning på hur man gör vid inläggande av foto , så javisst :laugh:

Mycket av orsaken till lektionerna är att träffa folk, har bott här i nästan 5 år utan att ha en enda att umgås med. Jag kunde ridit privatlektioner i dressyr, jag kunde ridit dressyrspecial, men privatlektioner hade ju gett noll umgånge och i dressyrspecial är det mest tonåringar, så i den här gruppen är vi ett antal trevliga lite äldre och det är varvat dressyr, markarbete och hopp. Bara det att jag blev insnöad sista dressyren, så det känns som vi bara hoppar.
Fast jag är ju iaf inte rädd för att hoppa, bara urusel på det.

ähh retades bara med dig ju :laugh: ta de inte allvarligt , jag jobbar ju skifr så jag har massor av tid , skillnad

Jag jobbar deltid, det finns en nackdel, man blir så förbaskat fattig:(

Står en släde ute i vagnslidret... tillsammans med en rockard, fössing, höskrinda, och smålandstrilla.... Så åkdon har jag.... Skall bara ta mig tiden att få hästen mellan skaklarna också....

Parkörning vore häftigt... Har aldrig kört med par.... det skulle vara nått att lära sig... Vi får väl se vad som hinns med... dock är nog damerna i hagen lite för omaka för att fungera som par... så jag får väl byta ut någon av dem om jag skall satsa på det...:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar