Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
morr morr alla. och valkommen till de nya, medryttare ar precis lika mkt tant som agare.. du har bara har fordelar att inte behova sta och skotta sno och manure nar du hellre vill vara inomhus.. och du anvander pall, da passar du perfekt i den har gruppen..
-17 denna skona dag som fortfarande lyser med solens franvaro, det ar faktiskt morkt ute.. jag tanker 18 veckor till vardagjamningen.. jag SKALL overleva det har..
Pa tal om sladar, granne ner pa vagen har en korgslade till sale for only 1500sek.. ar valdigt sugen pa att kora men det far nog vanta tror jag.. pa mitt gamla stalle hade jag valdigt nara till kyrkan, och gammal "kyrkvag" som var rojd sa forsta aret jag bodde dar korde jag far till kyrkan med tant fjanta forspand, i en gammal slade som sedemera blev spisved.. Far tyckte det var jatteskoj, ngt han inte hade gjort forstas sen han var liten pojk.. det var en hel grupp som hade hast och slade med sig, valdigt mysigt..
herr valdemar skulle behova koras lite nu under vintern, jag har ju inte kommit upp pa honom som jag vill.. och nej jag rider inte i dagens temp..
Hoppning ja, varfor ar alla sa hysteriska om det?? Det ar som alla ungar blir pressade in till hoppningen vid lektion 3 och sen ar det endast tavlingar som galler..Vad hande med hakking, mys med hasten och framfor allt hastteori?? Far man inte lara sig sant langre?? Visst skall man kunna hoppa men endast sa om man kommer i situationen man kan losa den. Sag dressyr till kids och de spyr pa en.. Jag kor med cavaletti, och ibland kommer upp i 20 cm haha, Men det ar ju mer for hasten att lara sig lyfta benen..
Nyheter pa torpet?? Ja Madame Madeira har borjat ta sig en sprint pa kvallarna.. Nar det ar dags att ga in, springer hon ner pa korvagen ut till skogsvagen, vander och springer sa fort hon kan tillbaka.. svans hogt upp over ryggen.. Haromkvallen var Mirri ocksa med.. Sa de tva hade kapplopning. Tack och lov bor jag langt nog fran stora vagen..Forhoppnings vis kan jag fa hela hagen i stangsel i sommar.. Da har de 3 km lang hage, och kan springa sa mkt de vill..
Ni ar alla sa duktiga med era pallar, jag far daligt samvete att jag inte gor mer an jag gor.. men det finns ingen ork for ogonblicket..
Coffee ar nastan slut, pepparkaksburken stangd och dags att slappa ut bullar och rabarber.. Ha en bra dag alla..