”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Fy... Det där är min värsta mardröm....

Har hänt en gång.... Dottern kom hem och hästarna var puts väck.... Vi hittade dem efter en stund...Instängda i en kohage ett par kilometer hemifrån...
Någon hade träffat på dem och hystat in dem i första bästa tomma hage...

Åhhh huvva va otäckt :eek: Vilken tur att det gick bra!

Nu när Kelly tappat alla muskler och ser ut som vilken pålle som helst ( ser då verkligen inte ut som den Flyinge-madonnan hon enligt passet är iaf) så kan jag ju rita dit en frysmärkning så kanske jag slipper förväntningar i fortsättningen.

Tänk att få höra "VA! Har du lärt den travaren piaff" (om JAG nu hade kunnat det då...) :rofl:

Urk så hemskt! Vilken tur att du hade klätt in hela dig i varselfärger :) Och ficklampa med också!! Redig tös :banana:

ähhh de är bara o titta lite medlidsamt på folk o le lite snett åt dem , brukar trösta mig med att de inte vet bättre :laugh:

Ja, sånt här är inget man önskar någon:crazy:...Jag har mina aningar om VEM som kom på den här lysande idén och den slyngeln ska jobbas trött!!!!!!! Nu får det vara nog med äventyr. Dock ska jag köpa in mer tråd och säkra upp stängslet mer. Trodde ju i min enfald att det var ok nu sedan slyngelns senaste tilltag med besök i fårhagen...Ska dom nödvändigtvis gå på äventyr kan dom väl hålla sig dit...:cool:

Jag är lite uppskakad nu...försöker varva ner. Maken är på jobbet så det kändes lite extra panikartat när man var ensam om sökandet. Ack ja!

Håller med...

Har haft ett flertal varmblodstravare... har gillat varenda en av dem. De är riktigt trevliga hästar.

ja finns ju en viss risk när han lyckats 2 gånger att de kan bli en vana , kan du göra en mindre hage med bra kräm på tråden , å låta han gå där i helgen tex , så han får tilbaka respekten för tråden.

snön gör ju att de är svårare att få bra kräm på tråden i långa stängsel.

jobba han mera blir ju bara mer ork o rastlöshet om han inte får ut den rastlösheten , tänk en gång till du :)

ähh jag bryr min inte om vilken ras de är på hästen , de är individen jag fastnar för inte rasen . finns fördomar o tyckande om allting även hästar o hundar o katter o fan vet allt :laugh:

Hmmmm...mata han fet så han inte orkar hitta på bus???:angel:

:ha ha så fet kan du inte f han:laugh: nää men han har förmodligen tappat respekten för tråden , så kolla om du har tillräckligt med kräm på tråden....snön leder ju bort en hel del.

du kan ju också jorda den första tråden så blir de mer effekt för då både jordar de när han går emot med benet tex

ja ja diu löser säkert de där :laugh:

Funderar på att leda om jorden till "vinterjordat"...måste bara läsa på hur man gjorde ;) . Rocket har alltid hittat på egna saker. Att gå genom trådar har han gjort till och från under hela uppväxten. Det lugnade sig för nåt år sen men nu verkar han testa den regelbundet. Får väl se hur jag löser det hela ;)

morr morr alla. och valkommen till de nya, medryttare ar precis lika mkt tant som agare.. du har bara har fordelar att inte behova sta och skotta sno och manure nar du hellre vill vara inomhus.. och du anvander pall, da passar du perfekt i den har gruppen..
-17 denna skona dag som fortfarande lyser med solens franvaro, det ar faktiskt morkt ute.. jag tanker 18 veckor till vardagjamningen.. jag SKALL overleva det har..
Pa tal om sladar, granne ner pa vagen har en korgslade till sale for only 1500sek.. ar valdigt sugen pa att kora men det far nog vanta tror jag.. pa mitt gamla stalle hade jag valdigt nara till kyrkan, och gammal "kyrkvag" som var rojd sa forsta aret jag bodde dar korde jag far till kyrkan med tant fjanta forspand, i en gammal slade som sedemera blev spisved.. Far tyckte det var jatteskoj, ngt han inte hade gjort forstas sen han var liten pojk.. det var en hel grupp som hade hast och slade med sig, valdigt mysigt..
herr valdemar skulle behova koras lite nu under vintern, jag har ju inte kommit upp pa honom som jag vill.. och nej jag rider inte i dagens temp..
Hoppning ja, varfor ar alla sa hysteriska om det?? Det ar som alla ungar blir pressade in till hoppningen vid lektion 3 och sen ar det endast tavlingar som galler..Vad hande med hakking, mys med hasten och framfor allt hastteori?? Far man inte lara sig sant langre?? Visst skall man kunna hoppa men endast sa om man kommer i situationen man kan losa den. Sag dressyr till kids och de spyr pa en.. Jag kor med cavaletti, och ibland kommer upp i 20 cm haha, Men det ar ju mer for hasten att lara sig lyfta benen..
Nyheter pa torpet?? Ja Madame Madeira har borjat ta sig en sprint pa kvallarna.. Nar det ar dags att ga in, springer hon ner pa korvagen ut till skogsvagen, vander och springer sa fort hon kan tillbaka.. svans hogt upp over ryggen.. Haromkvallen var Mirri ocksa med.. Sa de tva hade kapplopning. Tack och lov bor jag langt nog fran stora vagen..Forhoppnings vis kan jag fa hela hagen i stangsel i sommar.. Da har de 3 km lang hage, och kan springa sa mkt de vill..
Ni ar alla sa duktiga med era pallar, jag far daligt samvete att jag inte gor mer an jag gor.. men det finns ingen ork for ogonblicket..
Coffee ar nastan slut, pepparkaksburken stangd och dags att slappa ut bullar och rabarber.. Ha en bra dag alla..

Nää, jag har 5 min till stallet så det går inte om jag nu inte vill flytta in hos de som äger hästarna.;) men det är jobbet... heltid å mer än 1,5 timme dit å samma hem. men jag bor på bästa platsen på jorden. Vill bara byta jobb till närmre eller gå ner på deltid.

urk 1.5tim ar for langt i sverige att ta sig till arbete.. landet ar ju inte saaaaaaaa stort.. foreslar byta jobb lol. vilket inte ar sa enkelt ju i detta arbetsklimat som finns..

Det ar val dags.. tjosan..

ähh jag bryr min inte om vilken ras de är på hästen , de är individen jag fastnar för inte rasen . finns fördomar o tyckande om allting även hästar o hundar o katter o fan vet allt

Samma här. Samtliga hundar har varit byrackor av diverse mixar och katterna...ja vem vet :crazy: Dock var jag 100% säker på att jag ALDRIG skulle ha ett halvblod igen (ville ha en maxad D-Ponny) och var står i stallet...jo ett halvblod på 163 cm. På tok för stor för korta och klena mig :cool:

Nästa gång vill jag nog ha en arab. Antagligen blir det väl en ardenner av den planen:D

Tänk.... Jag tycker mig känna igen det där....:D
Min nästa häst skulle bli en inkörd, färdig häst.... när jag för x-antal år sen skulle utöka hästantalet... Hade ju en ridhäst då...

Men i stället blev det först en ung kallblodstravare på 1 år....
Några år senare köper jag ytterligare en 1 åring....

Funderar på att göra som guggtjyven.... Sluta köpa hästar och se vad som dyker upp .... Rätt som det är så står det väl en krake på gårdplanen...:D

tant voffie, som sagt tidigare, det kommer att finnas en underbar liten arab har nasta sommar.. for leverans runt nasta jul.. och billigt ocksa lol.. och du kan forma den som du vill.. for sure en d ponny.. och kanske en rodharig ocksa.. vem vet vad som kommer ut..sa du far bara komma och titta pa nar den ar fodd..

ardenner tror jag inte du skaffar, men de ar ganska mysiga ocksa.. kallblod ar lite speciella, som mina bullar for example..

nu skall jag till bussgods med sadel till tant ponny.. tjosan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar