Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Tant Fjanta hon respekterar traden, eller staket eller vad. Herr Valdemar lyckades jag satta handtaget pa hans nos nar han kom hit, och forstas var strommen pa, sa han backar for tradennu ocksa.
De sma fick sig ordentliga kyssar nar de kom hit, var ju tvungen att satta nosen pa staket for att se vad det var.. Hos Carolyn (i USA) var de van med smoothwire och barbwire och hade aldrig varit i electric forut..
Sa har star de i sin lilla paddock och strommen ar inte pa, men de haller sig borta fran staketet... Project ar att bygga ngn typ av hohack med 4 sidor sa de kan sta dar och mumsa.. ok det blir mer an de behover men hellre det an ute och springa i skogen..
Men maste beratta en "rolig" historia.. jaja rolig kanske den inte ar, men klurig.. Zibbers som numera ar pa de grona angarna, han var inte dum han.. han gar upp till traden och luktar och kanner hur strommen flodar genom och sen gar han till "grinden" och grabbar tag i handtaget mkt forsiktigt och lyfter av traden. slapper handtag och sen tar han nasta handtag och lyfter bort.. sa ar da nedersta traden (30cm) kvar och han kliver forsiktigt over den och voila..... full fart nerfor backen.. De andra far panik och spranger/hoppar over sista traden och foljer med.. sen springer vi full fart ut pa golfbanan/utslagsbanan, for att stanna langst bort och beta av den fina grasmattan.... Tack och lov granne ser dem passera hennes hus och ringer sa vi kan kora och hamta dem.. Fanta ar det att saga till att ga hem och hon travar ivag... De andra forstar inte alls varfor de maste ga med leadrope....
Ja jag ar faktiskt glad att jag bestamde mig for att ta bort zibbers.. han var problem..
Har ocksa haft shettis som krupit mellan/under traden och det med rakning av man och bringa.. hon gick igenom och tog stotarna.. sen var det full fart pa E 45... Tack och lov att folk har vett att kora forsiktigt ibland...
Och pa den noten skall nu pallar fa komma in och ata dinner, dessert blir farska paron fran COOP, at 19.90 per kilo.. yep jag skammer bort mina pallar..