”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ok, jag erkänner. Jag sitter upp från pall..."för det är det bästa för hästen och sadeln....)

eller hur? man vill ju inte att sadeln ska bli sned

ungdomarna är häftiga , du skulle sett minen på dem när jag stegade in med min travarmärr o sa , får en gubbe rida dressyr på en travare med en gubbbe som aldrig suttit på en hästrygg ???

De garvade så de höll på o kissa på sig men va gjorde de , vi hade skitkul o sen var de bara häftigt .

Kan du inte flytta närmare stallet?
Det skulle ju lösa problemet.

Och jag jobbar 150 %.... man blir fattig då med.... på fritid...:D

släpp de där , varför ha den prestigen , ta de för vad de är o ha lite roligt .

i andra sammanhang skulle man säga de är prestationsångest ju .

vad tog de roliga vägen :)
Det ÄR prestationsångest, jag lider liksom av det.....ska försöka lyda dej och skita i det, bara hoppa och ha kul, ett rejält mantag och så HOPP!!

ja då har du åkdon i alla fall de hör jag :) tja parhästar är egentligen inte svårare de än med enbett , du har ju bara två tömmar då med , men paret ska ju helst ha rätt lika som du säger , särskilt steglängden även om den går att träna upp ,..

körde parhästar både i skogen o på maratonbanan :laugh:

ahaa okey , ja jobba på de , ha en hobby man älskar o inte ha roligt är ju värdelöst ,

njut av hästarna o ha skoj med dem så blir allt så mycket underbarare o lätt , ta vad du får o var glad för de ,

ungrfär som när man övat o övat o övat o så en vacker dag så gick de , de är de där sögonblicken , guldkornen som gör att man står ut i regn o kla o skit :)

Fast jag är ju iaf inte rädd för att hoppa, bara urusel på det.

Ett bra sätt är att försöka ha lite samma inställning som tjyvgubben...
Gör klart för dina ryttarvänner att du rider för att ha kul....
Våga skratta och ha roligt... även om det blir tokigt...

Jisses.... om jag bara skulle komma på tanken att försöka hoppa nu så skulle det sluta med att jag tuggade sågspån samtidigt som jag såg stjärnor...

Här har du en till som avskyr hoppning :mad: Till och med kavaletti är ju livsfarligt!

Är sååå tacksam att pållan inte bör hoppas. tydligen blir hon kokkobello av att se ett hinder och har noll kontakt med omvärlden så det kan sluta hur som helst. OM hon ens hoppar så hoppar hon uselt och går sen knappt att få stopp på. Perfekt häst för en hopprädd :D Men så är hon en hejjare i dressyr istället. Vet inte hur högt utbildad hon är men vet att de sista åren då hon trappade ner gick Msv. Hon kan i alla fall mer än vad jag någonsin kommer att kunna :crazy: Nackdelen är att hon har stått här i trakten i hela sitt liv och det märks från folks komentarer att jag borde ta till vara på hennes kunskaper. Lite jobbigt med förväntningarna. På ridskolan stod ibland folk på läktaren när jag tränade lite lätt i ridhuset och kom sen och frågade om tävlingar och mina mål och ambitioner. Hon har tävlat i hela sitt liv nästan så nu är hon en pensionerad mulle utan krav! Jag har en ambition, att ge henne några sista lugna goa år.

När jag red i vuxengrupp på ridskolan så hoppade vi ibland. Alla var lika fega. Maxhöjden var 50 cm och någon gång hoppade jag 60 cm men då lade jag av direkt efter hoppet, övertygad om att gick det bra en gång så utmanar jag inte ödet mer. Vi kärringar applåderade, gjorde vågen och hejjade på varandra. Skön stämning i ridhuset var det i alla fall ;)

jaa ett par parskaklar o en kappsläde vore ju kanon till de där ju :laugh:

bara o börja kolla annonserna ju :laugh:

Fy vad hemskt att rida en häst som alla vet är så bra och står och kommenterar på läktaren, jag hade väntat med att rida tills de gått hem:D

På ridskolan här har de en "gubbe" på ridtravare. Han köpte den när han var över 60 och hade aldrig ridit innan. Nu efter flera års harvande på den där travaren är han en del av inredningen där och inte ett dugg sämre än någon annan.

Tycker dock att det är lite dåligt med "gubbs" i tråden.

Lobell- Din gubbe gränslar ju en pålle mellan varven, få med honom i tråden!

Men herre jösses männsker va ni/vi skriver :eek: I den här takten så får vi lov att göra ny presentation innan jul!

Välkommen Lizzie till vår underbara tokroliga värld där varken spott eller spe finnes.

Slädtur, mmmmm va härligt! I min ungdom, för läääängesen, när det var dax för julottan så åkte jag och min bästis, hennes familj och några till, alltid häst och släde till kyrkan! På den tiden var det alltid fullbelagt med 08or på ortens Turist Hotell och dom var alltid sååå förvånade över att man fortfarande åkte häst och släde till kyrkan. Vi var nog ett pittoreskt inslag :D

ha ha där har jag en fördel i o med att jag har en travare , de förväntas inte kunna annat än lulla runt o rider man dessutom i en westernsadel så kan man int rida , har de rätt lungt :laugh:

Jag är helt slut! Haft 2 timmars träning på jobbet, tuffa tag. Kom hem och somnade på soffan. Vaknade vid 20.30 och gjorde mig klar för att gå ut till hästarna. Bara det att när jag kom ut fanns det inga hästar i hagen:eek:...

Panik!:crazy:

Rusade runt staketet och kollade tråden. Hittade ett ställe där det var upptrampat och tråden hängde väldigt lågt. Jepp, på andra sidan fortsatte spår efter två hästar...Kutade och hämtade grimmor och rep och sen upp på 331:an för att gå ner på grannens infart...men, hästarna hade kommit upp där och fortsatt utmed 331:an söderut...hållit sig ordentligt på kanten:bow:...ungefär 1 km söderut såg jag hur dom gått ner på nästa grannes infart och jag följde efter. Där ropade jag *med darr på rösten*...och gissa om hjärtat gjorde glädjeskutt när dom svarade mig och genast styrde kosan till mig:bump:. Inga problem att fånga in dom, verkade mest glada över att jag dök upp...

Gick hem utmed 331:an och så klart kom det bilar från bägge hållen samtidigt. Dock bra förare för jag signalerade med ficklampan, puttade hästarna så nära kanten det bara gick och så placerade jag mig utanför dom med min varseloverall och sen lös jag på hästarna så dom skulle se dom. Underbara människorna saktade in ordentligt så det gick hur bra som helst. Resten av vägen hem var högst odramatisk och dom är återbördade till hagen med rejält lass med hö. Tråden är uppsträckt och kollad och nu sitter jag och är rätt tacksam över att allt gick bra...:bow:

Nu ska jag sova, gonatt!

du ska nog skänka en slant i kollekten på söndag :)

undrar vem som kan har tagit initiativet tro:angel: de där är väldigt olustigt i synnerhet om man måste som du vara borta på dagarna o ha de i skallen om de stanar inne .

jädrans tur de gick bra ,,, nu får du ta ett allvarligt samtal med de där om hagar o vad som gäller :)

Jag brukade passa på att rida på vardagförmidagar när stallet var nästan tomt. Red jag på eftermidagen så red jag ut. :o Om jag någonsin verkligen ville träna så bad jag min fd ridlärare att hålla en lektion tidigt på morgonen då endast personal var där.

Fick en förfrågan om att vara med på en kurs för nån djäkla supertränare på ett dressyrcenter någon mil här ifrån. Moteveringen var typ " Det här är någonting för dig och Kelly, det är ju hennes grej"

Men min "grej" då? Ville jag nu hålla på med dressyr på den nivån så hade jag nog inte skaffat en häst på 18 bast med föl vid sidan :angel:

Ska bli så skönt i nya stallet där vi är skogsmullar eller halvcowboys alla fyra :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar