Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Lobell! Vilken soppa! Vad tråkigt.
Självklart ska du skriva här istället, man blir påhoppad för minsta lilla på vissa andra ställen... Man försöker skriva så att andra kan förstå det man vill ha sagt och så blir det ändå fel
Huvudsaken är att din dotter vet att hon alltid kan återvända hem till dig. Det kommer hon nog göra också, men det kan ta emot att liksom erkänna för sig själv att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Så var det för min dotter, idag hade vi kalas för henne hemma hos oss och hennes pappa var här med sin familj och släkt
. Dottern var glad för det, det hjälpte henne att komma över tröskeln/svårigheten att hon varit tvungen att ombestämma sig, av olika anledningar som jag inte fått veta ännu, och flytta tillbaka hem till oss. Man får stötta där de är här och nu, tänkte jag.
Det kan vara svårt att inte lägga in värderingar, man får avväga allt man säger så att man inte styr för mycket. Men att vara tydlig med att din dotter inte måste känna att hon ska ta en vuxens ansvar i en sådan här situation kan aldrig vara fel.
Jag hoppas för allas skull att hon står på er förstutrapp till ert fina hus så småningom om än med några dyrköpta erfarenheter rikare. Man kan inte försäkra sig mot allt allra minst livet. (Lät lite pretentiöst det där, men jag tror att ni förstår vad jag menar.)
Du har all tid i världen att förklara hur du ser på situationen - dig och exet emellan. När ni har fått perspektiv om det behövs något. Klart man blir förbannad på att någon tänker så
kortsiktigt och egotrippat som exet verkar ha gjort.
Kram å lycka till! Du har en hyvens karl Lobell! Tja, förutom att du själv inte går av för hackor! Ni har gjort ett kap båda två - helt enkelt.