”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Du får prata med henne, om hon vill hem till er går det ju att lösa.
Hon ska iallafall inte känna ansvar för en hasch rökande 19 åring. Jag hoppas att hon kan se att hon inte har med det att göra. Synd är det om hon har lovat sin pappa att ta hand om det, då käns det ju inte bra att "smita".
Hoppas att ni hittar en bra lösning, även för hennes pojkvän.

Lobell! Vilken soppa! Vad tråkigt.

Självklart ska du skriva här istället, man blir påhoppad för minsta lilla på vissa andra ställen... Man försöker skriva så att andra kan förstå det man vill ha sagt och så blir det ändå fel :confused:

Huvudsaken är att din dotter vet att hon alltid kan återvända hem till dig. Det kommer hon nog göra också, men det kan ta emot att liksom erkänna för sig själv att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Så var det för min dotter, idag hade vi kalas för henne hemma hos oss och hennes pappa var här med sin familj och släkt :angel:. Dottern var glad för det, det hjälpte henne att komma över tröskeln/svårigheten att hon varit tvungen att ombestämma sig, av olika anledningar som jag inte fått veta ännu, och flytta tillbaka hem till oss. Man får stötta där de är här och nu, tänkte jag.

Det kan vara svårt att inte lägga in värderingar, man får avväga allt man säger så att man inte styr för mycket. Men att vara tydlig med att din dotter inte måste känna att hon ska ta en vuxens ansvar i en sådan här situation kan aldrig vara fel.

Jag hoppas för allas skull att hon står på er förstutrapp till ert fina hus så småningom om än med några dyrköpta erfarenheter rikare. Man kan inte försäkra sig mot allt allra minst livet. (Lät lite pretentiöst det där, men jag tror att ni förstår vad jag menar.)

Du har all tid i världen att förklara hur du ser på situationen - dig och exet emellan. När ni har fått perspektiv om det behövs något. Klart man blir förbannad på att någon tänker så :devil: kortsiktigt och egotrippat som exet verkar ha gjort.

Kram å lycka till! Du har en hyvens karl Lobell! Tja, förutom att du själv inte går av för hackor! Ni har gjort ett kap båda två - helt enkelt.

Bra att du har löst problemet, så det är trevligt att ta in hästen.
Nu finns det ju ingen anledning till att testa det system som inte gick bra.
Håll fast i det som går bra. Då kan du ju ändra på det som inte är bra istället.
När sen allt går bra, då har din häst inte stress längre!!
Bra jobbat!:bow:

Tack alla för snälla ord :)

Nu när det lagt sig lite, så tror jag det ordnar sig. Jag blev bara så arg när jag pratat med henne. Jag hade ingen aning om den haschrökande styvbrodern, utan trodde att de skulle vara ensamma, vilket jag oxå tyckte var lite synd då jag hellre har henne här på jul.

Jag tror inte styvbrorsan har nyckel, så ska säga till henne att de får komma över jul och då får han helt enkelt bo där han var när de andra åkte. Han har tydligen inte visat sig så ofta förrän nu när de har lägenheten för sig själva :)

Jaja, allt ordnar sig. Tack för att jag fick skriva av mej :bow:

Tja, man är inte mer än förälder och blir orolig för sitt/sina barn.

Jag som skrev hyfsat lugnt om hur man kan göra - jag åkte helt sonika och hämtade min dotter... Jag sa att jag står utanför nu om du ska med hem. Men jag hade ju bara några mil att åka och vägarna förbi.

Å så säger jag att man inte ska styra... Men man kan ge alternativ. :angel::D

Ett ljuvligt lugn sänkte sig över mig då jag fick hem henne igen och flickan har blivit lättare till sinnes. Hoppas att det blir lika för er.

Ska bli spännande att höra om din examination Piraja! Lova att återkomma och berätta om den.

Ja jisses...vettegudarna om jag törs berätta sen. Inte utan att man känner sig lite nervig inför denna examination. Vi har fått veta att det kommer att ta ca 3,5 timmar. Kommer vara helt slut, misstänker jag:crazy:

och sa var det ny dag....

HOPPY HOPPY ANNYVERSARY till Tant Kamel och Herr Hedenstedt!!!! Med manga mer att komma ..nu vantar vi pa 40!!!!!

Best wishes..

Hej,
Jag är 41 år och är på väg att köpa min första egna häst. Tjohoooo!! Gissa om jag längtar!!

Ridit sedan jag var 5, kontinuerligt upp till 20-årsåldern - sedan från och till förutom de senaste åren då jag ridit mer igen, tagit lektioner och varit fodervärd åt ett sött och humörsfyllt Shirekorsningssto.

Jag har urusla knän och kan inte alls hoppa längre :-( så det har fört med sig ett intresse för dressyr, vilket jag nu tycker är superspännande. Är oerhört intresserad av inlärningspsykologi och tycker att alternativa träningsmetoder baserade på bl.a. positiv förstärkning är mycket givande och utmanande att fundera på och utvecklas med. Relationen med hästen faschinerar mig och jag ser så otroligt mycket fram emot att få ha min egen häst.

Jag jobbar som hundtränare och beteendeproblemskonsult. Jag bor med en underbar make och 7 hundar.

valkommen valkommen, om du har foljt traden har du sett har pratas om allt och inget. och vi ger massor av berom och bananas nar vi har kommit en bit pa vag.. inga hard har inte.. skoj med ny hast, vad har du tankt dig, ngt pa gang?? glom inte att ta pic of dig och hast och forstas pallen om sadan finns..

KL.
-20C this wonderful morning, and yes im up and have fed horses in jammers of course.. ha en bra dag. och hoppy anny till tant kamel och hennes Herr Hedenstedt..igen

Håller tummarna att allt ordnar sej till det bästa.
Och det är bara att ventilera sej här,du har många som stöder dej.

Japp en fullständig redogörelse vill vi nog alla ha.Se till att ha ett lager med linement hemma;)

Hjärtligt välkommen till bukes bästa tråd,här har vi det bara trevligt:D
Men när pållen har kommit så gärna berätta gärna mer och givetvis vill vi ha kort;)

Brr vad kallt,här är det ca 5 grader,ditter och väntar på dottern,vi ska ut och rida en sväng,bara att hoppas att pållarna håller sej på mattan:o

Jag blir så ledsen för din dotters skull. Hon måste känna sig helt övergiven, över jul och allt. Man är inte så väldigt vuxen i själ och hjärta när man bara är 17 år. Då ska man definitivt inte behöva ta ett sådant stort ansvar, dessutom utan tryggheten av sina föräldrar. Försök övertala flickan, och kanske hennes pojkvän, att komma hem till er. Ett litet bidrag till biljett kan jag också ordna, om det är till hjälp. Peppa hem tjejen nu!

5 pinto??? here ar det -20!!! dt ar sa skont ute, frisk luft och narman andas vaknar man, lol..
pallarna som inte har jammers pa sig arok ocksa.. det ar jag som fryser om ngt.. men brasa i spisen och alla diskar gjorda, ja jag kan ta nap nu hehehe..
ha en god ridtur..

Hej,
Jag är 41 år och är på väg att köpa min första egna häst. Tjohoooo!! Gissa om jag längtar!!..//
..//Jag har urusla knän och kan inte alls hoppa längre :-( så det har fört med sig ett intresse för dressyr, vilket jag nu tycker är superspännande. Är oerhört intresserad av inlärningspsykologi och tycker att alternativa träningsmetoder baserade på bl.a. positiv förstärkning är mycket givande och utmanande att fundera på och utvecklas med. Relationen med hästen faschinerar mig och jag ser så otroligt mycket fram emot att få ha min egen häst.
..//

Grattis till dig :) Har du någon på gång? Berätta, berätta!
Resten kunde vara jag. Skriver under på allt. I hast........ :)

Välkommen! Detta är en bra tråd att börja på Bukefalos.
Jag är också en som är mera intresserat av beteende och kommunikation än att rida. Men njuter även mina skogsrunder.
Är det foderhästen du ska köpa eller ska du hitta en helt annan?

Ja jisses...vettegudarna om jag törs berätta sen. Inte utan att man känner sig lite nervig inför denna examination. Vi har fått veta att det kommer att ta ca 3,5 timmar. Kommer vara helt slut, misstänker jag:crazy:
Det förstår jag! Ditt jobb verkar ju livsfarligt.:eek:

-5 här också.. Precis lagom enligt mig... Det behöver inte vara kallare än så.

Det finns en lite fördel med att vara sjukskriven....
Man kan studera vad hästarna har för sig i hagen...

3 åringen vill ströva mycket på dagen... Men hon vill helst ha sällskap av 1 åringen. Studerar hennes tappra försök att få med sig den lilla....

1 åringen är sin egen... Hon är trygg i sig själv och inte ett smack intresserad av att gå på strövtåg med 3 åringen.
Hon har kommit på att allt som behövs i ett hästliv finns i och omkring lösdriften..

Till slut ger en frustrerad 3 åring upp försöken och går med bestämda steg iväg på egna äventyr....:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈