”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Har en kompis som är hysterisk pelagonsamlare. Jag får fråga om jag kanske kan få se en live hos henne på lördag då det visst vankades glöggfest där :laugh:
Pelargonerna vintervilar nu så det är nog bara en vissen liten stam med några stackars skrynkliga blad, men du ser en på min avatar.

Appropå smidig som ett kylskåp :D här är ett kort på mej och Arvid taget i februari i år och det var runt 15 minus. Här ser du Karin att jag använder reflexer även i dagsljus i fall att vi inte hinner hem innan det blir mörkt :)

31919201.jpg

Välstoppad korv :p

Och sen stämmer det med korta ben hännä lite mer åt väster. Är man utrustad som jag med taxben så behövs det pall. Men jag kom på att jag använder ju faktiskt en gammal släde som handikapramp när jag ska upp på Arvid. Han är så duktig och står stilla tills jag har kravlat/bökat mej upp i sadeln.

Sol och -5. Är lite sugen på en sväng, men funderar på att vänta tills hovis kommit imorgon och satt på sulor och brodd. Blev ju hemskestyltor sist.
Har ju barnvakt idag, då bonusdottern kände sig förkyld igår.
Får gå ner och börja mocka, så kanske jag bestämmer mej då :)

Bra med den massa reflexer! Men visst blir man lite osmidig (om man inte var det innan:angel: ) av alla tjocka kläder. Men man landar väl mjukt om man skulle åka av...

Nu ska jag ut en sväng, men här är det 1 plusgrad nu, så jag hoppar styltorna och tar mig de 300 meterna till ridhuset.

Underbart med alla reflexer!
Reflexer åt folket!!

Jag brukar även se ut sådär på dagarna när jag rider + ett ländtäcke med reflexer..
Man vet aldrig vad som kommer på körandes på vägen. Rätt som det är, kommer "gamla Olga 93 år" o då är det bättre att synas ordentligt, för att inte tala om alla skjutglada jägare som härjar i skogarna ;)

Men visst, på vintern har jag så mycket kläder på mig att säkerhetsvästen inte får plats..hihi...ser lika påbylsad ut sommartid.. Men då skyller jag bara på västen ;)

KL

Här har vi faktiskt för ovanlighetens skull hunnit ut en sväng INNAN mörkret la sig...:banana: Var lite lagom småkallt, frös faktiskt inget under själva turen men NU, sen jag kommit in börjar jag hurvas...

Imorgon är stora dagen...20 år som man och hustru.... herregud, vad tiden ändå gått fort...:eek:, mkt upp och lika mkt ner fast ofta ganska plant:love: Var ju bara en riktig snorunge när vi skred till altaret... 18 år nyfyllda, han blott 22... jisses... inte många som trodde vi skulle hålla ens 5 år....

Iaf, så tror jag inte att det blir nått El Cameloskump imorgon, först lite lugn avslappnad förmiddag med lite smörgåstårta och sen lite god mat tillsammans med alla barn..:laugh: Tror inte vi far iväg på nått äventyr, både han å jag trivs bättre här, under vår egen "korkek" men finkläderna ska vi sätta på oss, annars lär ju babezillorna jaga oss med baseball-trä:eek:

Ha en god kväll...lär återkomma innan det är dags för kudde och gosetäcke....

MEN, min underbara genomgoa övervuxna Kamel stod alldeles still iväntan på att hans elefantmamma skulle komma sig dit hon ville.... :love: DET är kärlek det....
Det är det som är så underbart med hästar! De älskar os och gör allt de kan för os trotts våra fel och brister.

Detta bild är dagen efter jag kom hem från sjukhuset, när jag hade hjärnblödning. Jag kunde nästan inte gå och min motorik var inte bra, så jan kunde inte rida med tyglar eller sadel. Men min snälla , värdens goaste hingst tog mig försigtigt dit jag skulle.

Grattis! Hoppas ni får en riktig bra dag, med många minnen från när ni var ny-kära.

Vad mysigt! hoppas ni får en underbar dag imorgon :)

Är inte så många som orkar hålla ihop så länge idag verkar det som.
Jag och sambon har varit ihop i 8 år till våren och det är rekord för mej :)

Nu börjar det bli kallare ute, tur man har ved hemma.

Mysigt med jubileum.... Hoppas att det blir trevligt och minnesvärt..

Min sambo och jag har hållit ihop i 13 år nu lite drygt... 10 års jubileet firades hemma hos den kompis som är orsaken till att vi träffades...
Midsommarafton.... så det är en perfekt dag att jubilera på....

Annars har jag idag hållit mig lugn så när som stallsysslorna... Damerna skall få gå ute i natt. Kraftfoder serverades i lösdriften för första gången.
Natta hö är utlagt och vädret är faktiskt riktigt trevligt. I morgon skall jag ha sovmorgon... kan ju lika gärna ha det när jag ändå är hemma och sjuk...;)

Fy, vad jag är irriterad på mitt ex och tycker synd om min dotter.
Får man skriva av sig om privata problem här, eller ska jag skap en tråd på Senior?

Mysigt! Stanna hemma under korkeken ni så blir det nog bäst :D

Här delar vi väl det mesta så ös ur dej du, lobell så ska du se att det känns bättre sen ;)

Självklart ska du skriva här,för här finns ju bara bra folk som inte skriver idiotiska kommentarer

tant lobell, om du skriver har, sa blir det inte en massa tjot fran "not so mature" people.. we are ju alla tanter/gubbe sa den sammanlagda livserfarenheten i ar skall vi kanske inte prata om nej, dock tror jag att vi har lite vett mellan oronen.. sa skriv ivag du, det ar val vad denna traden ar om. var pallar och vara liv.. bra eller daligt..
sager tant kat som nu skall dra sig ut och fa in hastar.. nej jag vill inte, jag ar trott pa hastar, jag ar trott pa det har livet, jag vill gora ngt annat.. ok skall inte ga dar nu.. just ibland blir det lite for mkt..

Hoppas ni får en kanonfin dag men kan inte töserna smygfota lite så vi får se er under eran korkek;)

Håller med Brimmis och Pinto.... ut med eländet...

Tack :)
med risk för att det blir långt :o

Dottern på 17 flyttade alltså hem till pappa i Gbg förrförra sommaren. Efter nån månad träffade hon en kille och bor nu med honom och hans mamma. Mamman är tydligen inte hemma så ofta så de sköter sig själva.
Pappan är gift med en thailändska som har en 19-årig son och tillsammans har de även en 7-årig dotter.
De har nu åkt till Thailand på semester 1 månad, åkte igår tror jag.

Jag uppfattade det som att Michelle och killen skulle passa lägenheten under tiden. Styvbrodern på 19 hade egen lägenhet och han hoppade av skolan för att städa. han har haft lite strul med allt möjligt.

Så pratade jag nu med dottern för att se vad hon fått i julklapp av pappan.
Hon skulle få körlektioner i mars. Det är ju bra men jag tycker hon kunde fått nåt att öppna nu oxå, då hon ju inte följde med på "familjeresan" som han beskriver den på FB.
Han har inte julpyntat eller nåt, vilket jag tycker är konstigt..

Hon hade oxå fått 1000 kr i matpengar, vilket jag tyckte lät lite för 2 personer. Sen visar det sig att styvbrodern har blivit av med lägenheten för att han festat för mkt med kompisar där. Så nu kommer han oxå vara i lägenheten.
När jag frågade varför inte han kunde passa lägenheten, så kom det fram att pappan är rädd att han och hans kompisar ska festa och göra så han blir av med den, så dottern ska vara där för att hindra dem! :eek:
Han röker hasch med sina kompisar och lär inte bry sig vad dottern säger.
Dotterns kille har innan rökt hasch, men slutat , men nu satt han idag hemma med de andra, när hon var i skolan och hon är nu rädd att han oxå börjar.

Jag tycker det är så jävla dålig stil att lämna dottern att passa en 19-årig haschrökande styvbror, från att göra att pappan blir av med lägenheten, medans han åker en månad till Thailand. Fy fan, vad arg jag är.

Jag sa till dottern att jag helst velat att de firat jul här, men tyvärr har jag inte råd att betala 2 tågbiljetter själv, då jag bara har 8000 i studiebidrag i december plus att sambon precis betalat advokat 10 000 (han ligger i vårdnadstvist, som ska upp 15 dec)
Fast blir det kris fixar han förstås biljetter.

Usch, vilken soppa! Nu har jag skrivit av mej. tack!

Jag har mailat pappan ang detta, men han lär inte kolla mailen på ett tag.

Fy, nu började jag gråta när jag läste era snälla kommentarer :love:

Senast ändrad:

Apropå smidig som ett kylskåp, här sitter jag på mitt halvblod Nezze.(som tyvärr vandrar i hästhimlen sedan i augusti iår) Har ridit sen jag var sju år med ett uppehåll på 15 år tog upp ridningen igen efter det att barnen växt upp och det är härligt. Är nu 52 och stolt ägare till en 8 årig knabstruper vid namn Otto. Håller till i westernsadel och trivs bra där!! Vi rider för tränare 1 ggr i veckan annars är det skogen som gäller. Har en kompis med häst i mitt stall som också rider western på sin 11 åriga valack.

http://spool2.pixbox.se/preview/31920393.jpg

Kan inte se ngn bild............ (der står error). Du kan inte lägga in en bild "rakt in" här? Nyfiken på prickig häst :)

Såg nu att det blev lite rörigt i början.
Michelles pappa, mitt ex, är gift med en thailändska och de åkte nu på semester.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30