Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Tack
med risk för att det blir långt
Dottern på 17 flyttade alltså hem till pappa i Gbg förrförra sommaren. Efter nån månad träffade hon en kille och bor nu med honom och hans mamma. Mamman är tydligen inte hemma så ofta så de sköter sig själva.
Pappan är gift med en thailändska som har en 19-årig son och tillsammans har de även en 7-årig dotter.
De har nu åkt till Thailand på semester 1 månad, åkte igår tror jag.
Jag uppfattade det som att Michelle och killen skulle passa lägenheten under tiden. Styvbrodern på 19 hade egen lägenhet och han hoppade av skolan för att städa. han har haft lite strul med allt möjligt.
Så pratade jag nu med dottern för att se vad hon fått i julklapp av pappan.
Hon skulle få körlektioner i mars. Det är ju bra men jag tycker hon kunde fått nåt att öppna nu oxå, då hon ju inte följde med på "familjeresan" som han beskriver den på FB.
Han har inte julpyntat eller nåt, vilket jag tycker är konstigt..
Hon hade oxå fått 1000 kr i matpengar, vilket jag tyckte lät lite för 2 personer. Sen visar det sig att styvbrodern har blivit av med lägenheten för att han festat för mkt med kompisar där. Så nu kommer han oxå vara i lägenheten.
När jag frågade varför inte han kunde passa lägenheten, så kom det fram att pappan är rädd att han och hans kompisar ska festa och göra så han blir av med den, så dottern ska vara där för att hindra dem!
Han röker hasch med sina kompisar och lär inte bry sig vad dottern säger.
Dotterns kille har innan rökt hasch, men slutat , men nu satt han idag hemma med de andra, när hon var i skolan och hon är nu rädd att han oxå börjar.
Jag tycker det är så jävla dålig stil att lämna dottern att passa en 19-årig haschrökande styvbror, från att göra att pappan blir av med lägenheten, medans han åker en månad till Thailand. Fy fan, vad arg jag är.
Jag sa till dottern att jag helst velat att de firat jul här, men tyvärr har jag inte råd att betala 2 tågbiljetter själv, då jag bara har 8000 i studiebidrag i december plus att sambon precis betalat advokat 10 000 (han ligger i vårdnadstvist, som ska upp 15 dec)
Fast blir det kris fixar han förstås biljetter.
Usch, vilken soppa! Nu har jag skrivit av mej. tack!
Jag har mailat pappan ang detta, men han lär inte kolla mailen på ett tag.
Fy, nu började jag gråta när jag läste era snälla kommentarer