Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3
Jag var nere med hö till hästarna, och började undra om jag kanske är onödigt sjåpig, men nu ser jag att jag inte är ensam om att tycka att detta är fel.
Dotterns kille är oxå thailändare, och mamman bryr sig nada om honom och Michelle. När de var hos mej förra året fick vi stå för hans biljett. Sen ringde hon Michelles pappa och frågade om hon fick låna pengar av honom
Killen är jag inte så orolig över. Att han höll på med sånt när han var yngre har jag förståelse för.
Mamman lämnade honom hos mormor när han var bebis och flyttade till Sverige. När han var 14 tvingade mormodern mamman att ta hit honom för att de bodde i ett oroligt område och hon tyckte att han skulle få det bättre. Så att komma till en mamma som inte brytt sig under ens liv, och hamna här utan att kunna språket, gör ju att man blir glad om man får umgås med nån, hur skumma de än är.
Michelle är inte direkt orolig för honom, men klart det känns att lämna honom med de andra som hon vet inte sköter sig.
Jag vet inte om pappan räknat med att styvbordern ska hålla sig undan. Han bor tydligen mest hos kompisar, men klart att det blir populärt att hänga hemma nu när det är ff.
Pappan räknar tydligen med att Michelle ska använda sitt studiebidrag till mat, vilket jag är emot. De flesta månaderna så handlar han med henne för ca 1300 och resten tar hon från sitt studiebidrag. Jag tycker att studiebidraget ska gå till annat när man är 17. Särskilt när mamman oxå äter från maten.
När hon kom hit sist hade de inte haft tv på 1 år, för de hade ingen dekoder och sladd. Vilket jag tyckte pappan kunde ordnat. Så jag fick ge henne vår.
Hon verkar inte så upprörd över detta, men hon är ju orolig att stybrodern ska ta hem folk och festa.
Hon vill kanske komma hit ett par dagar vid jul, samtidigt som hon inte vill lämna lägenheten.
Jag har sagt att om dom röker i lägenheten, ska hon säga till mej så jag kan ringa pappan så han får ringa upp och kasta ut dem.
Blir det fest så ska hon ringa mej så ringer jag polisen för henne.
Blir det strul med killen så får hon åka hit.
Sambon kommer snart hem så får vi prata. Han blev jättearg när jag berättade. Han har alltid varit emot att Michelle skulle flytta till pappan, då han ser henne som sin egen dotter efter 5 år på heltid hos oss.
Det tråkiga med detta , är att pappan inte lägger 1 krona i onödan på nån av de stora barnen. Och jag som pluggar gör allt jag kan för att hjälpa dem.
Pappan har ett hus i Thailand . är 18 år äldre än mej, har egen firma och är nog nära, om han inte är det , miljonär.
Dottern var utan dator i 6 månader för hon vågade inte berätta att hon gjort sönder den hon fick av mej. Pappan struntar i att ge henne en ny, men han köper nya till sig och frun.
Så dottern fick min, så fick sambon köpa en till mej.
Sambon har lagt 5000 i reperationer förra månaden, på Volvon för att min son , ska kunna sköta sitt jobb. Och pappan lägger 1000 i mat till sin egen dotter när han åker till Thailand över jul